Od konce 70. let hrála na amerických divadelních scénách, kde debutovala titulní úlohou v Shakespearově Romeovi a Julii. V roce 1980 se stala členkou newyorského Actors Studia. V letech1981-84 účinkovala v Shakespearových hrách Sen noci...

Životopis

Od konce 70. let hrála na amerických divadelních scénách, kde debutovala titulní úlohou v Shakespearově Romeovi a Julii. V roce 1980 se stala členkou newyorského Actors Studia.

V letech1981-84 účinkovala v Shakespearových hrách Sen noci svatojánské (r. Ellen Burstynová) a Richard III., v Čechovově Strýčkovi Váňovi (v newyorském Public Theatre).

Po návratu do Itálie působila v janovském divadle (1984- 87), kde se objevila mj. jako jedna z protagonistek Čechovova dramatu Tři sestry, který zde inscenoval Otomar Krejča.

V pol. 80. let začala spolupracovat s italskými filmaři, ale do mezinárodního povědomí se dostala teprve díky rolím ve filmech významných evropských režisérů: kadeřnice Matylda, která své desetileté manželství s milovaným mužem (Jean Rochefort) končí sebevraždou, v komorním melodramatu Manžel kadeřnice (r. P. Leconte); pomatená básnířka Edith v erotické féerii podle novely Henryho Millera Tiché dny v Clichy (r. C. Chabrol); majitelka baru pochybné pověsti Carmen v postmoderní parodii Šunka, šunka (r. J. J. Bigas Luna).

Rachel Fuhrmannová, půvabná manželka německého spisovatele (Julian Sands), jehož rodina se během dovolené v italském přímořském letovisku dostane do konfliktu s místními obyvateli, v přepisu známého románu Thomase Manna Mário a kouzelník (r. K. M. Brandauer); atraktivní prostitutka a bohatá podnikatelka Táňa ve fantaskním snímku Tři životy a jen jedna smrt (r. R. Ruiz); hlavní herečka divadelní společnosti Virginia v kostýmním dramatu Láska v zrcadle (r. S. Maira).

V roce 1991 vystoupila v pařížském divadle Odéon ve hře Jeana Gêneta Balkon.