Je nejmladší z pěti dětí novináře, jehož předkové byli ruští Židé. Divadlu se věnovala už během středoškolských studií na Hollywood High School, kde byla objevena hledači talentů a obsazena do TV seriálů Gidget (1965-66) a The Monroes (1966-67,...

Životopis

Je nejmladší z pěti dětí novináře, jehož předkové byli ruští Židé. Divadlu se věnovala už během středoškolských studií na Hollywood High School, kde byla objevena hledači talentů a obsazena do TV seriálů Gidget (1965-66) a The Monroes (1966-67, Monroeovi).

Před film. kamerou se nejprve uplatnila jako představitelka dospívajících dívek, jejichž citové zrání bylo ovlivněno atmosférou éry hippies. Do této kategorie hrdinek patří mj. provokující Sandy, kterou ztělesnila v dramatu o revoltující mládeži Poslední léto (r. F. Perry). Ještě výrazněji na sebe upozornila rolí desperátské dívky Berthy Thompsonové, která se podílí na zločineckých akcích odborářské organizace, v sociálně kritickém dramatu Boxcar Bertha (r. M. Scorsese).

Pobouření, jaké vyvolalo její nemanželské soužití s hercem a nezávislým režisérem Davidem Carradinem (z jejich vztahu pochází syn Tom), způsobilo, že si B. H. roku 1972 změnila jméno na Barbara Seagullová a přerušila kontakty s Hollywoodem.

Místo toho hrála v nepříliš vydařených filmech britských, izraelských a holandských tvůrců a zahájila spolupráci s TV; účinkovala v dramatickém seriálu podle románu Jamese Jonese From Here to Eternity (1980, Odtud až na věčnost) a za svůj výkon v kriminálním dramatu Vražda na malém městě obdržela cenu Emmy 1990.

Na výsluní popularity se opět vrátila během 80. let, kdy vytvořila řadu významných partů ve filmech nejrůznějších žánrů: herečka Nina Franklinová v dobrodružné existenciální alegorii V roli kaskadéra (r. R. Rush), nadpřirozenou bytostí terorizovaná vdova Carla Moranová v hororovém thrilleru Bytost (r. S. J. Furie) a emocionálně nejistá Lee, jedna z hrdinek hořké komedie Hana a její sestry (r. W. Allen).

Úloha starosvětské matky Ruth v psychologické studii mezilidských vztahů Lidé z močálů (r. A. Končalovskij) jí vynesla cenu na MFF v Cannes 1987; znovu ji získala hned v následujícím roce za roli novinářky Diany Rothové, bělošské aktivistky proti jihoafrickému apartheidu na poč. 60. let, v politickém dramatu Rozdělený svět (r. Ch. Menges). Působivou kreaci předvedla také v úloze Maří Magdaleny v kontroverzní film. adaptaci románu Nikose Kazantzakise Poslední pokušení Krista (r. M. Scorsese).

Za vedlejší roli intrikující madam Sereny Merleové v psychologickém snímku podle románu Henryho Jamese Portrét dámy (r. J. Campionová) byla nominována na Oscara 1996 a Zlatý glóbus 1996.

Roku 1993 se rozvedla po ročním manželství se Stephenem Douglasem.