Po maturitě v Brémách navštěvovala v letech 1968-69 herecké semináře na škole Maxe Reinhardta v Západním Berlíně. Roku 1971 nastoupila své první angažmá do berlínského divadla Schaubühne, poté tři roky působila na scénách v Darmstadtu,...

Životopis

Po maturitě v Brémách navštěvovala v letech 1968-69 herecké semináře na škole Maxe Reinhardta v Západním Berlíně.

Roku 1971 nastoupila své první angažmá do berlínského divadla Schaubühne, poté tři roky působila na scénách v Darmstadtu, Brémách a Frankfurtu nad Mohanem.

Od roku 1981 hostovala na různých scénách v Mnichově, Holandsku a Římě. V sezoně 1986-87 se představila na divadle v Paříži jako Polly v inscenaci Brechtovy Třígrošové opery.

Pro film ji objevil režisér Rainer Werner Fassbinder, s nímž začala spolupracovat v roce 1976 při nastudování jeho hry Ženy v New Yorku v hamburské činohře. Fassbinder ji před kamerou poprvé obsadil do role nešťastné Mici v třináctidílném TV seriálu podle románu Alfreda Döblina Berlín, Alexandrovo náměstí.

Mezinárodní věhlas jí přinesla úloha barové zpěvačky a prostitutky Loly, jejímž půvabům neodolá bezúhonný stavební referent (Armin Mueller-Stahl), v psychologicko-společenském melodramatu Lola r. R. W. Fassbindera.

Za roli politické teroristky Marianny, mladší sestry druhé hrdinky (Jutta Lampeová) psychologicko-společenského dramatu podle skutečné události Olověná doba (r. M. von Trottová), získala Zlatého Fénixe ex aequo na MFF v Benátkách 1981.

O šíři svého hereckého rejstříku podala další přesvědčivý důkaz v titulní postavě známé německé revolucionářky, za jejíž ztvárnění v životopisném portrétu Rosa Luxemburgová (r. M. von Trottová) obdržela cenu ex aequo na MFF v Cannes 1986 a Německou film. cenu. Náročnou kreaci předvedla také v magickém podobenství Evropa (r. L. von Trier), kde ztělesnila chladně krásnou a dokonale se přetvařující dceru podnikatele Katharinu Hartmannovou, do níž se osudově zamiluje mladý Američan (Jean-Marc Barr) a nechá se od ní zneužít k záškodnické akci werwolfů.

Životním partnerem B. S. je herec Hans Michael Rehberg.