zavřít
Upravit životopis

Životopis

Colin Edwards jezdí v týmu Fiat Yamaha s čísle 5.

Osobní:
Bydliště: Conroe, Texas (USA)
Stav: ženatý
Znamení: Ryby
Výška: 179 cm, Váha: 66 kg
Koníčky: snowboard,golf,motokross
Helma: Arai
Kombinéza: Spidi
Boty: Sidi

Kariéra:
Ve 3 letech mu jeho táta ,,poskládal" minibike a ve 4 letech jel svůj první závod. Během dalších 10-ti let se stal nejlépe umístěným motokrosařem juniorem v USA, vyhrál asi 10 závodů v kubatůře 50cc a 80cc v místních, regionálních a národních podnicích.

V roce 1988 přestal závodit a chtěl se stát normálním teenagerem. Avška dlouho mu to nevydrželo. V roce 1990 navštívil s tátou závod silničních motocyklů v Severním texasu, což ho přivedlo k myšlence, že by měl jezdit ,,silnice." V roce 1991 začal soutěžit v závodech na amatérské úrovni a v místních závodech avšak brzy postoupil na národní úroveň. Vyhrál nespočet titulů v amatérských závodech. Jeho styl jízdy zaujal a byl mu nabídnut sponzoring od South West Motorsports a tak mohl Colin v roce 1992 zahájit profesionální kariéru. V témže roce začal jezdit AMA 250cc National Series. Vyhrál 9 závodů a titul před druhým Kenny Robertsem Jr.Roky 1993-1994 jezdil pro Vance and Hines na Yamaze v AMA Superbike Series (v roce 93 obsadil 6. místo a v roce 94 obsadil 5.místo). 1995 jezdil Superbike pro tým Yamaha, tato sezóna pro něj byla zklamáním, bojoval o vyrovnání požadavků soupěřů v závodě, ztratil však poslední 2 meetingy kvůli smrti týmového kolegy Yasutomo Nagui (nehoda v Assenu).

V roce 1996 byl v Superbike celkově 6. také s týmovým kolegou Noriyuki Haga vybojovali vítězství ve vytrvalostním závodě Suzuka 8 Hours (jeho první mezinárodní vítězství).Tento závod vyhrál ještě 2 krát: v roce 2001 s Valentinem Rossim a v roce 2002 s Daijiro Kato.

Rok 1997 byl obrovským zklamáním. Byl v týmu Yamaha World Superbike nahrazen. Avšak naštěstí dostal nabídku od Hondy na rok 1998 aby jezdil s motocyklem RC45. Skončil na 5.místě a také měl za sebou první vítězství v Brands Hatch. V roce 1999 vyhrál zas o něco více závodů, například zažil s týmovým kolegou Aaronem Slightem double v Brands Hatch. V celkovém pořadí skončil druhý za Carlem Forgartym.

V roce 2000 dostal novou 2 válcovou Hondu VTR - 1000 SP1/RC51 a vyhrál šampionát Světových Superbiků. V tom samém roce se zůčastnil závodu Race of Champions Nations Cup. V tom samém závodě v roce 2002 vyhrál US tým v kterém byl i Colin. V roce 2003 v závodě v Japonsku měl svůj debut v MotoGP. Dostal se do velmi problémového týmu Aprilia na motocyklu RS3 Cube. Výrazně úspěšnou věcí v této smutné sezóně byl fakt, že se vyhnul zranění, když v Sachsenringu začal hořet jeho motocykl.

V roce 2004 přešel k týmu Telefonica Team, u které měl první podium v Donnigtonu. Nakonec se zařadil na konečném 5.místě v bodování a stal se tak jezdcem, s nejvyšším umístěním, jaké kdy měl jezdec MotoGP, který přišel ze Superbiků.

V roce 2005 přešel k týmu Yamaha, kde až do teďka má za týmového kolegu Valentina Rossiho. V domácím závodě v Laguna Seca obsadil 2. místo za Nicky Haydenem. Na konci roku se tak vyšplhal na 4. pozici v tabulce jezdců. V roce 2006 se opět rval o šampionát v týmu Camel Yamaha na motocyklu YZR-M1. Začátek sezóny nebyl pro celý tým dobrý, hlavní problém byl v obutí. Dá se říci, že stroj YZR-M1 je jediný bike v GP, který jel rychleji na ojetých pneumatikách než na nových. Avšak tým vyrobil nové šasi, ikdyž pouze jen pro Rossiho, který díky němu vyhrál domácí závod v Mugello, a tak měl v tom samém závodě Colin to staré šasi a skončil až na 12.místě. V roce 2007 zůstal Colin věrný týmu Yamaha a má i stejného kolegu Valeho. Zatím to vypadá všelijak, v kvalifikacích byl Colin vždy rychlý, figuroval vždy v předních řadách, ale v závodě už jako kdyby jeho motcykl neměl šťávu. Ikdyž jak jste mohli vidět v Turecku, i Valemu se porouchala motorka.