Ve čtrnácti letech, kdy opustil školu a nastoupil do učení v kadeřnickém salonu, propadl zcela rockové hudbě. Všechny večery trávil na koncertech oblíbených skupin a v tančírnách, kde se občas dostával do konfliktů se zákonem. Při otevření...

Životopis

Ve čtrnácti letech, kdy opustil školu a nastoupil do učení v kadeřnickém salonu, propadl zcela rockové hudbě. Všechny večery trávil na koncertech oblíbených skupin a v tančírnách, kde se občas dostával do konfliktů se zákonem.

Při otevření jedné diskotéky v Angoulême se seznámil s novinářem Philippem Labroem, který ho obsadil do svého celovečerního film. debutu Všechno se může stát.

Zásadní obrat v jeho umělecké kariéře však učinil teprve režisér Éric Rohmer, pod jehož vedením vytváří od poč. 70. let menší či větší role trochu neohrabaných, ale dobrosrdečných mladíků, kteří sice neoplývají ušlechtilou krásou, zato jim nechybí vitalita, zdravá ctižádost a radost ze života: Vincent, snoubenec studentky (Béatrice Romandová), jíž se dvoří stárnoucí intelektuál (Jean-Claude Brialy), v psychologické studii Klářino koleno; naivní a nevinný Percival, odcházející ke dvoru krále Artuše, aby se stal význačným rytířem, v mysticko-alegorické středověké fresce podle starofrancouzského veršovaného románu Chrétiena de Troyes Percival Galský; ženatý Octave, důvěrný přítel křehké, do sebe zahleděné a přecitlivělé návrhářky (Pasquale Ogierová), o jejíchž milostných problémech vypráví komorní příběh Noci v úplňku (nominace na Césara 1985); obchodník s obrazy v povídkovém snímku Čtyři dobrodružství Reinette a Mirabelle.

V pol. 70. let, kdy už měl za sebou jisté zkušenosti s film. herectvím, začal navštěvovat dramatické kurzy Jean-Laurenta Cocheta a Odette Laureové, díky nimž projevil zájem o působení na divadle, kde se představil mj. v Beckettově dramatu Čekání na Godota (1980) či Shakespearově hře Troilus a Kressida.

Od 80. let se stále víc prosazuje v komediální až tragikomické poloze (mj. Ty ses zbláznila nebo co?, Cik cak příběh a Návrat Casanovy).

Místo Césara 1990, na něhož byl pouze nominován, získal alespoň Cenu Jeana Gabina 1991 za hlavní roli záletného spisovatele Antoina, který svede jednu nepříliš atraktivní ženu (Judith Henryová), ale skončí to zcela jinak, než původně zamýšlel, v hořké komedii Diskrétní (r. Ch. Vincent).