Svoji závodní kariéru začal Jenson Button už ve velmi ranném věku, na start závodu se posadil v motokárách již v šesti letech. Postupně se zlepšoval a v roce 1989 v britské Super Prix a v deseti letech se tak už ukazoval jako obrovský talent....

Životopis

Svoji závodní kariéru začal Jenson Button už ve velmi ranném věku, na start závodu se posadil v motokárách již v šesti letech. Postupně se zlepšoval a v roce 1989 v britské Super Prix a v deseti letech se tak už ukazoval jako obrovský talent.

Od této chvíle se u něj vršil úspěch na úspěch. Opakovaně vyhrál britský šampionát kadetů a juniorů i Britsh Open. Začal vyhrávat i mimo britské ostrovy. Vyhrával závody v juniorském kontinentálním šampionátu i v italské motokárové zimní sérii. V roce 1995 vyhrál italské mistrovství motokár mezi seniory a stal se nejmladším jezdcem světové série motokár.

Poté se Jenson Button rozloučil s motokárami a začal si budovat pozici mezi silnějšími vozy. V roce 1998 zvítězil v britské formuli Ford a skončil druhý v evropském mistrovství Formule Ford. Tento rok také vyhrál Ford festival. O rok později skončil třetí v britském mistrovství Formule 3 a zároveň byl vyhlášen nejlepším nováčkem (Avon Rookie of the Year Award).

Poté již jako nejmladší Brit v historie vstoupil v roce 2000 do světa Formule 1. Frank Williams hledal náhradu za dvojnásobného vítěze série CART s jehož výkony byl velmi nespokojen. Problém vyřešil pro mnohé velmi překvapivým způsobem. Angažoval naprosto nezkušeného mladíka, který dokonce neodjel ani jediný závod v Formuli 3000, Jensona Buttona.

Angličan však již v předsezóních testech ukazovaL, že Williams nesáhl vedle. Byl velmi rychlý. Brzy začal prohánět týmovou jedničku Ralfa Schumachera. Jeho jezdeckému umu se však nevyrovnala taktická vyspělost, a tak mladší z Schumacherů přece jen dosahoval lepších výsledků. Ale, Button je velkým příslibem do budoucna.

Byl jednoznančně zvolen nováčkem roku. Ale tým angažoval Kolumbijce Juana Pabla Montoyu, a Jenson Button se musel stěhovat k Benettonu. Tam se mu po boku Giancarla Fisichelly moc nedařilo, tak přesedlal k B.A.R. Dali ho do týmu se zkušenějším Jaquesem Villeneuvem. Dvěma čtvrtými místy z USA a Japonska si zajistil 9. místo.

Příští rok se vytáhl až na 3. místo, podoval v každém závodě, který dokončil a 10krát stál na stupních vítězů. Před ním byli pouze oba jezdci Ferrari. Dostal také nabídku na přestup zpět k Williamsu, ale odmítl.

V roce 2005 neměl monopost, se kterým by mohl nějak prorazit, ale přesto získal 37 bodů a skončil devátý.

Sezóna 2006 se pro něho stala docela úspěšná. Vyhrál svou první GP, jeho 113. závod ve Formuli 1. Na maďarském Hungaroringu přitom startoval až ze 14. pozice, protože musel měnit motor. Honda díky němu oslavila první triumf mezi konstruktéry od roku 1967. Byl prvním britským vítězem Grand Prix po prvenství Davida Coultharda v roce 2003 v Melbourne.


Sezony ve Formuli 1
2000 Williams (BMW WilliamsF1 Team), 12 bodů, 8. místo
2001 Benetton (Mild Seven Benetton Renault), 2 body, 17. místo
2002 Renault (Mild Seven Renault F1 Team), 14 bodů, 7. místo
2003 B.A.R (Lucky Strike BAR Honda), 17 bodů, 9. místo
2004 B.A.R (Lucky Strike BAR Honda), 85 bodů, 3. místo
2005 B.A.R (Lucky Strike BAR Honda), 37 bodů, 9. místo
2006 Honda (Lucky Strike Honda Racing F1 Team), 56 bodů, 6. místo