Kimi Räikönen zaznamenával obrovské úspěchy v závodech motokár již od dětství. V roce 1999 se umístil druhý v sérii European Formula Super A. V témže roce se účastnil série Formula Ford Euro Cup. Ve věku dvaceti let vyhrál zimní sérii Formule...

Životopis

Kimi Räikönen zaznamenával obrovské úspěchy v závodech motokár již od dětství. V roce 1999 se umístil druhý v sérii European Formula Super A. V témže roce se účastnil série Formula Ford Euro Cup. Ve věku dvaceti let vyhrál zimní sérii Formule Renault. V roce 2000 dominoval sérii British Renault Championship, kde vyhrál sedm z deseti závodů.

V sérii Formula Renault vyhrál v roce 2000 13 z 23 závodů. Po těchto výsledcích mu dal Peter Sauber, majitel stáje Formule 1 Sauber, příležitost testovat a poté s ním podepsal smlouvu na rok 2001. V sezóně 2001 se umístil na celkovém devátém místě s devíti body. V sezóně 2002 přestoupil do týmu McLaren, kde vystřídal dvojnásobného mistra světa Miku Häkkinena. V této sezóně se umístil až šestý s čtyřiadvaceti body. V sezóně 2003 zaznamenal své první vítězství a to v Grand Prix Malajsie 2003. V klasifikaci mistrovství světa se umístil druhý s jedenadevadesáti body a na vítězného Michaela Schumachera ztratil pouze dva body. Sezóna 2004 byla ovšem pro Räikkönena velmi neúspěšná, neboť se umístil až sedmý s pětačtyřiceti body.

Za smolnou se dá považovat i sezóna 2005, kde se sice umístil na druhém místě se stodvanácti body, ale o šanci bojovat o titul ho připravily časté poruchy jeho vozu, díky nimž několikrát odstoupil z vedoucí pozice. V týmu McLaren měl podepsanou smlouvu do konce sezóny 2006. V následující sezóně závodil za Ferarri (právě i časté poruchy vozu ho donutili stáj změnit) místo Michaela Schumachera, sedminásobného mistra světa, který ukončuje svou kariéru jezdce Formule1. Sezóna 2007 měla velmi napínavý závěr, ale Kimi dokázal, že umí udržet nervy na uzdě a i přes to, že v to mnozí nevěřili, vyhrál titul Mistra světa pro rok 2007.

Vstup do sezóny 2008 se Räikkönenovi povedl a vše nasvědčovalo tomu, že bude znovu jedním z hlavních kandidátů na titul. Slabé výsledky z druhé poloviny roku však znamenaly konec nadějí již dva závody před koncem sezóny. V roce 2009 postavilo Ferrari nekonkurenceschopné auto a Fin na další úspěchy pomýšlet nemohl. Čest Maranella zachránil jediným vítězstvím sezóny v Belgii. Na konci roku pak musel navzdory platné smlouvě uvolnit místo Fernandu Alonsovi, jehož do Ferrari protlačil jeho sponzor Santander.

Räikkönen poté na formuli 1 zanevřel a odešel závodit do rallye. Kromě WRC si vyzkoušel také NASCAR, ale po dvou letch dospěl k závěru, že jeho parketou zůstává královna motorsportu, a tak se s týmem Lotus domluvil na návratu v sezóně 2012. Mnozí pochybovali o Räikkönenově motivaci, ale brzy všechny obavy zmizely. Fin se sice trochu trápil s kvalifikační rychlostí, ale v závodech vše doháněl. Sedmkrát se postavil na stupně vítězů a v Abú Zabí získal Lotusu vysněné vítězství v Grand Prix. Byl nejspolehlivějším jezdcem sezóny, kromě jednoho brazilského kola odjel všechny ve všech závodech, vždy viděl cíl. V šampionátu skončil třetí a stal se jedním z překvapení sezóny. Pokračování v roce 2013 bylo proto logickým důsledkem.

Úspěchy ve Formuli 1
2001 Sauber - 10. místo (9 bodů)
2002 McLaren - 6. místo (24 bodů)
2003 McLaren - 2. místo (91 bodů)
2004 McLaren - 7. místo (45 bodů)
2005 McLaren - 2. místo (112 bodů)
2006 McLaren - 5. místo (65 bodů)
2007 Ferrari - 1. místo (110 bodů)
2008 Ferrari - 3. místo (75 bodů)
2009 Ferrari - 6. místo (48 bodů)
2012 Lotus - 3. místo (207 bodů)
2013 Lotus