Lenka Baarová se narodila 10.9. 1978. Na flétnu hraje od sedmi let. Vystudovala konzervatoř u prof. Františka Malotína který udržoval mnohaleté přátelské a profesní kontakty s J.P. Rampalem a jehož tzv. Francouzskou flétnovou školou vyučoval )....

Životopis

Lenka Baarová se narodila 10.9. 1978. Na flétnu hraje od sedmi let. Vystudovala konzervatoř u prof. Františka Malotína který udržoval mnohaleté přátelské a profesní kontakty s J.P. Rampalem a jehož tzv. Francouzskou flétnovou školou vyučoval ). Lenka Baarová se pravidelně věnuje nahrávací činnosti a od roku 2001 spolupracuje s nahrávací a vydavatelskou společností Euromusica. Koncertní činnost Lenky Baarové začala v roce 2001. Vystupuje na několika desítkách sólových koncertů ročně. Její repertoár obsahuje rozsáhlý seznam děl pro flétnu sólo, flétnu s klavírem a 40 flétnových koncertů s orchestrem.

„... děkuji za Vaše CD a velice Vám k němu gratuluji!...“
Maxence Larrieu – flétnový virtuóz / srpen 2008

“...Obě CD jsem poslouchal se zatajeným dechem a jsem nadšen. Lenka Baarova má překrásný tón a hraje s neobyčejnou virtuozitou. Doufám a upřímně věřím, že se stane ozdobou všech koncertních pódií. (…) Přeji slečně Baarové ty největší úspěchy…!"
Josef Suk – houslový virtuóz

„…Výkon této sympatické mladé dámy mne nadchl a považuji její hru za špičkovou. Jsem přesvědčen, že má před sebou skvělou
kariéru a k tomu ji budu držet palce…“
Václav Hudeček – houslový virtuóz

“… Poslechl jsem si Vaše 2CD a jsem přesvědčen, že hrajete výborně. Ve Vaší hře slyším velmi zřetelně školu Jean-Pierre Rampala. (..) Velmi rád o Vás zase brzy uslyším…“
Sir James Galway – flétnový virtuóz

Lenka je pro dráhu sólistky vhodně disponovaná. Má dostatek potřebné energie a zdravého sebevědomí, které jí dovolují dokonale uplatnit zvládnutou techniku flétnového hraní, včetně dýchání, tvoření tónu, staccata a prstové techniky. Na pódiu působí naprosto
přirozeně a zároveň uplatňuje své osobní kouzlo, kterým je obdařena. Na programu byly čtyři náročné Vivaldiho koncerty, přednesené i s přídavkem (J.S. Bach – Badinerie ze Suity h-moll), brilantně technicky v překvapivě svěžích tempech a bez jakékoliv známky únavy. Pro Lenku je také příznačná naprosto dokonalá technika, která kladně ovlivňuje vyrovnaný zvuk celého jejího nástroje se svítivými výškami a obzvláště krásným zabarvením sytých spodních tónů. Nejpodstatnější však je, že to není pouze bezduché nicneříkající hraní, ale je tady hluboký citový prožitek, který se v otevřenosti srdce automaticky přelévá do srdcí posluchačů, kteří z koncertu odcházejí s uspokojením, vnitřně zcela naplněni.
Prof. František Malotín – flétnista a dlouholetý pedagog Pražské konzervatoře

Lenka Baarova se svým orchestrem vedeným Janem Niederlem opět interpretačně excelovala na koncertě v píseckém kostele. Výkony tohoto tělesa, které se složeno pouze z mladých lidí, sleduji jiý delší dobu a jejich umělecká úroveň nadále stoupá. Lenka Baarova je v současnosti zcela ojedinělým uměleckým zjevem, který nemá interpetační strop. (…)
Rudolf Slominský – autor je kritik a hudební publicista

Jistě není náhodné, že Lenku přitahuje chrámové prostředí. Více jí tak dopomáhá otevírat lidská srdce a ona sama při hraní bezděky odkrývá hloubku své duše, kterou v běžném životě tak pečlivě střeží. Má vzácný dar pochopit, ztotožnit se a citlivě realizovat moji
představu způsobu ovládání nástroje. (…) Lenka dokonale zpívá nejen všechny kantilenové fráze, alestejný pocit si zachovává i v prstově technických pasážích. Také se při hraní na flétnu zřídkakdy slyší tak perfektní kantilena, posazená na správném ovládání dechu. Lenka překvapivě vládne nevšední krásou a barevností zvuku ve všech polohách, založeného na správné znalosti ekonomického proudu vzduchu tvořícího tón. Nedovolí, aby se zvuku zúčastnilo více vzduchu, než je k uskutečnění zvučného a
nosného tónu v každé dynamice a v každé tónové poloze žádoucí. To vše jí ovšem, také vedle přirozených dispozic, dopomáhá zvládnout bez ztráty kvality zvuku náročný celovečerní recitál bez přestávky.
Prof. František Malotín – flétnista a dlouholetý pedagog Pražské konzervatoře

Lenka Baarová nastudovala velké množství repertoáru v nevídaně krátké době a ve vynikající kvalitě. S pianistou, skladatelem, dirigentem Janem Niederle hrála na hodinách u mě Beethovenovo dílo pro klavír a flétnu, pro mě až dodnes nevídaným způsobem, který povyšuje flétnu mezi sólové nástroje typu violoncella nebo houslí. Lenka Baarová s Janem Niederle u mě studovali z Beethovena Sonátu, Serenádu, Notturno a Variace op. 105 a op. 107. Jedná se cca o dvě hodiny hudby. Dále Mozartovu Sonátu a Variace, Haydnovu Sonátu a též Schubertovi Variace, které jsou technicky mimořádně obtížné. Hra Lenky Baarové a dokonalé hudební partnerství s Janem Niederle zaručuje posluchačům v budoucnosti velké zážitky na jejich koncertech, o které při jejich velikém talentu a silnému charismatu jistě nebude nouze.
Prof. Dr. Jaromír Kříž – klavírista, pedagog, kritik a hudební publicista, dlouholetý pedagog klavírního oddělení Pražské konzervatoře

Je nesmírně záslužné, že Lenka Baarova koncertuje hluboko v regionech. Je jedním z mála umělců současné doby, kteří si uvědomují, že centra jsou natolik přesycena kulturou všeho druhu, že je třeba se dívat i jinam. Lenka Baarova tímto svým projektem, který se koná již čtvrtým rokem, získává velkou úctu a zároveň obdiv, jelikož koncertní cyklus tohoto typu ještě nikdy nikde a v takto intenzivním množství neprobíhal. Je až neuvěřitelné, povážímeli, že v letošním ročníku tohoto turné se konají pouze orchestrální koncerty a ještě od těchto dnů je téměř stovka koncertů do konce roku. Též je velice sympatické vidět, že The Baarova Orchestra je složen pouze z mladých hudebníků. Jejich nasazení při hře je skutečně nepřehlédnutelné a je především slyšet. Lenka Baarova podává na koncertech výkony z flétnové říše snů, její smysl pro krásu zvuku a dokonalou technickou jistotu podtrženou její ženskou krásou ji předurčují k velké umělecké dráze.
Daniel Deneveuve- belgický flétnový pedagog a publicista

"…Lenka Baarova se profiluje jako mimořádná sólistka a je vůbec prvním představitelem tohoto oboru u nás. Mluví se o ní jako o flétnové královně…."
Eduard Lenský – autor je kritik a hudební publicista

Lenka Baarova je historicky vůbec první sólová flétnistka v naší zemi. Během tří let její sólové koncertní činnosti vystoupila na téměř 400 koncertech doma a v zahraničí. V oboru flétnové hry se jedná o něco zcela jedinečného a nenapodobitelného. Lenka Baarova se již tři roky významně podílí na růstu kultury v regionech, jelikož pořádá velké koncertní turné, které je směřováno právě na regionální kulturní politiku. (…) Lenka Baarova spolu se svým orchestrem je představitelem zcela nového uměleckého proudu, který je velice blízko nejširší veřejnosti. Hudební kritika Lenku Baarovou považuje za vrcholného představitele virtuózní hry na flétnu a také za jednoho z průkopníků a propagátorů tohoto krásného nástroje. Tím, čím byl jeden z nejslavnějších flétnistů Evropy Jean Pierre Rampal, tím je Lenka Baarova v Čechách. Mimo jiné je Lenka Baarova vděčným mediálním objektem pro své moderní a někdy trochu kontroverzní názory a v neposlední řadě také díky své ženské kráse. (…)
Vladimír Farský – autor je kritik a hudební publicista kritika na koncert ve Večerníku Praha

Zakladatelkou orchestru je fenomenální flétnistka Lenka Baarova. Ta také vystoupila jako sólistka orchestru ve velké formě. (…) Provedení bylo tak strhující, že posluchači měli pocit, že je snad těleso nazvučeno (samozřejmě, že nikoliv), jak kompaktní zvuk byl
dosažen. Zvláštní zmínka patří strhujícímu rytmickému cítění a kázni tělesa. Tento umělecký výsledek je třeba přičíst dirigentovi tělesa Janu Niederle. (...) Dokonalost souhry, intonace a flétnová ekvilibristika Lenky Baarove, přítomné uvedla do stavu naprostého
soustředění. Lenka Baarova zvláště ve Vivaldiho koncertu č. 1 „Tempesta di Mare“ (Mořská bouře), na několika virtuózních místech doslova zvedla publikum ze židlí. (…)
Rudolf Slominský – autor je kritik a hudební publicista