Je dcerou režiséra Vincenta Minnelliho (1903-1986) a zpívající herečky Judy Garlandové (1922-1969), kteří se 1952 rozvedli. Jako tříletá se objevila po matčině boku ve finální scéně film. muzikálu Tenkrát v létě (r. R. Z. Leonard) a 1953 tančila...

Životopis

Je dcerou režiséra Vincenta Minnelliho (1903-1986) a zpívající herečky Judy Garlandové (1922-1969), kteří se 1952 rozvedli. Jako tříletá se objevila po matčině boku ve finální scéně film. muzikálu Tenkrát v létě (r. R. Z. Leonard) a 1953 tančila s matkou v newyorském divadle Palace Theatre. Studovala na různých školách, mj. několik měsíců na pařížské Sorbonně. 1962-63 absolvovala hereckou průpravu u Herberta Berghofa a 1963 debutovala v mimobroadwayské inscenaci muzikálu George Abbotta Best Foot Foreward.

V roce1964 nahrála své první gramofonové album a vystoupila na pódiu londýnského Palladia v matčině show. Od pol. 60. let se uplatňuje jako všestranná muzikálová a kabaretní umělkyně, která se věnuje rovněž sólovému koncertování. Za své kreace v broadwayských muzikálech Flora, rudá hrozba (1965) a The Act (1978) získala dvě ceny Tony. Od poč. 70. let byly její hudební show natáčeny TV, z nichž jí největší popularitu a cenu Emmy 1972 přinesl pořad s názvem Liza se Z.

Dělala také mj. průvodkyni TV show Baryshnikov on Broadwayi (1980, Baryšnikov na Broadwayi - ČTV). Své herecké vlohy, pěvecko-taneční schopnosti a komediální temperament využila také na film. plátně, kde se však objevila nejprve jako herečka dramatických rolí. V psychologické studii Charlie Bubbles (r. A. Finney) se představila jako sekretářka Elizabeth, která doprovází znuděného úspěšného spisovatele (Albert Finney) a sama touží po vlastní literární seberealizaci.

Za úlohu neurotické studentky Pookie v melodramatické komedii Sterilní kukačka (r. A. J. Pakula) byla odměněna Donatellovým Davidem 1969 a současně byla nominována na Oscara 1969. Svůj nejlepší výkon, odměněný Oscarem 1972, cenou BAFTA 1972 a Donatellovým Davidem 1973, předvedla v postavě kabaretní zpěvačky Sally Bowlesové, která opojena dekadentní atmosférou předválečného Berlína a zaujata milostným vzplanutím k anglickému učiteli (Michael York) nevnímá příliš hrozbu nastupujícího fašismu, ve film. verzi muzikálu Johna Kandera a Freda Ebba Kabaret (r. B. Fosse).

Přestože dostala před film. kamerou ještě několikrát příležitost prokázat své herecké a pěvecké kvality (New York, New York nebo Arthur), úspěch Kabaretu však zatím ničím nepřekonala. Tak jako kdysi její matka, i ona propadla alkoholu a drogám a během 80. let se podrobila odvykací léčbě. Vedle Barbry Streisandové a Bette Midlerové se stala jednou z nejuznávanějších zpívajících hereček, působících současně ve filmu i v hudební sféře.

V letech 1967-72 byla provdána za australského rockového zpěváka Petera Allena, 1977 měla pouze rok za manžela film. režiséra Jacka Haleyho jr., 1979 uzavřela sňatek s broadwayským producentem Markem Geroem a 2002 se stala manželkou producenta Davida Gesta.