Neill Blomkamp se v osmnácti letech přestěhoval do Kanady, kde začal svou kariéru filmového a televizního tvůrce vizuálních efektů. Za své výjimečné výkony byl ve svých 21 letech nominován na cenu Emmy v kategorii Nejlepší vizuální efekty. Krátce...

Životopis

Neill Blomkamp se v osmnácti letech přestěhoval do Kanady, kde začal svou kariéru filmového a televizního tvůrce vizuálních efektů. Za své výjimečné výkony byl ve svých 21 letech nominován na cenu Emmy v kategorii Nejlepší vizuální efekty. Krátce poté se začal zajímat o režii, nejprve jako režisér videoklipů a poté se přesunul do světa reklamy. Blomkamp na sebe jako režisér velice rychle upozornil svým jedinečným talentem pro dokonalé provázání počítačově generovaných efektů s živými herci a schopností dodat svému dílu citové, humorné i atmosférické prvky.

Blomkamp, který byl záhy zodpovědný za milionové reklamní zakázky od firem jako Nike, Citroen, Gatorade, Panasonic a Namco, natočil také celou řadu velice úspěšných krátkých filmů, mimo jiné i snímek Tempbot, financovaný společností Wieden and Kennedy, kterému se podařilo na festivalu krátkých filmů No Spot Short Film Festival získat cenu za nejlepší snímek.

V roce 2004 byl Blomkamp jmenován do pětice nejzajímavějších režisérů na First Boards Awards, byl představen v Cannes v rámci Saatchi & Saatchi New Directors Showcase a zúčastnil se také Shark Awards. V roce 2005 získal cenu za výjimečné vizuální efekty za reklamu Citroen – Alive v rámci VES Awards v Kalifornii. Od té doby se objevil v magazínech Shots, Shoot, Campaign a Creativity a získal celkem tři ceny na londýnských cenách BTAA.

Blomkamp také natočil tři hrané reklamy na hru Halo pro společnost Microsoft.