Okouzlující Tony, bezelstný Des Grieux, zasněný Romeo, zmatený Claude, nepochopený Jidáš či sebevědomý Darryl. Řeč je o herci, zpěvákovi a zároveň šéfovi muzikálové sekce MdB Petru Gazdíkovi. „Gazďa“ patří k těm šťastlivcům, kteří si na...

Životopis

Okouzlující Tony, bezelstný Des Grieux, zasněný Romeo, zmatený Claude, nepochopený Jidáš či sebevědomý Darryl. Řeč je o herci, zpěvákovi a zároveň šéfovi muzikálové sekce MdB Petru Gazdíkovi.

„Gazďa“ patří k těm šťastlivcům, kteří si na divadelních prknech pobyli už před samotným narozením. Ještě ve čtvrtém měsíci těhotenství totiž jeho maminka Jana, dříve také přední členka Divadla bratří Mrštíků, hrála Milence z kiosku. Záhy poté, když mu byly 4 roky, Gazďa poznal, jaké to je stát před zvědavými diváky na vlastních nohou, a to v menší roli v Macbethovi. Následovaly herecké zkušenosti v postavě malého Lumka v alegorické hře Karla Čapka Ze života hmyzu, v roli Ptolemaia v Kleopatře a v postavě žáka Jakuba Jana Ryby v Noci pastýřů. Mnoha svým současným kolegům říkal v té době "teto" a "strejdo". Potom přišla základní škola, konzervatoř a po kratším váhání JAMU – jak jinak než obor muzikálové herectví (mladý Petr uvažoval také o dráze doktora-porodníka). A právě jako studentovi brněnské JAMU mu ředitel Moša svěřil první velké role. Ať připomeneme rytíře Des Grieuxe v Manon Lescaut nebo třeba Essexe v Alžbětě Anglické, Gazďa ukázal, že si takovou důvěru zaslouží.

Seznam dalších postav, které Petr Gazdík ztvárnil a ztvárňuje na jevištích MdB, je dosti dlouhá a pestrá. Už jsme jmenovali Tonyho ve slavném muzikálu West Side Story či titulního Romea, ale patří sem také Lodovico v Othellovi, Kristián v Cyranovi z Bergeracu, Radúz v Mošově a Ulrychově "karpatském muzikálu" podle Zeyerova příběhu o Radúzovi a Mahuleně, Vid ve Hře o lásce, smrti a věčnosti..., císař Josef II. v Amadeovi, monsieur Villebose ve Zkoušce od Jeana Anouilha, Arktis v Babylonu, Bedřich Škoda-Vrchovský v My Fair Lady (ze Zelňáku), Ferdinand v Marné lásky snaze, Petr Niles v tragédii Smutek sluší Elektře, Vévoda z Buckinghamu nebo Cranmer v Jindřichovi VIII., Jan ve Světě plném andělů, Clifford Bradshaw v Cabaretu, Mr. Bumble v Oliverovi, Odysseus v Odysseie, Gabriel von Eisenstein v operetě Netopýr...

Dodatečně Gazďa vstoupil též do úspěšných muzikálů Sny svatojánských nocí (Demetrius) a Bastard. Také nezapomenutelné a tolik oblíbené Vlasy nezůstaly bez Petrova přičinění – zde ztvárnil Clauda. Dnes si "na Gazďu" můžete zajít třeba na Muzikály z Broadwaye, na Kdyby tisíc klarinetů (Benjamín), muzikál Jesus Christ Superstar (Jidáš Iškariotský), operetu Orfeus v podsvětí (Pluto), dětský muzikál Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť (Faraon), českou operetku Ferdinand, kd'E ste? (Ferdinand), drama V jámě lvové (Jakschitz), muzikál Čarodějky z Eastwicku (Darryl van Horne) či na muzikál Jánošík aneb Na skle malované (Anděl). V novém díle autorské dvojice Merta – Moša Peklo, které je součástí plánované trilogie Osudová komedie, mu byla svěřena hlavní mužská role mladého sochaře Davida.

Před lety založil spolu s Romanem Vojtkem divadélko a dabingové studio G-studio, kde občas sám vystupuje (například v koncertním pásmu Nevyplacený blues). V únoru 2006 navíc v MdB uspořádal nádherné koncertní představení k padesátinám Stanislava Moši, u něhož se ujal scénáře i režie. Režijně připravil také oblíbený koncert Jazz Side Story, jenž se po velkolepém zkušebním uvádění dočkal v září 2007 své oficiální premiéry, a v červnu 2008 se uskutečnila pod jeho režijním vedením premiéra koncertní verze rockové opery Jesus Christ Superstar (kde zpíval stejně jako ve scénické verzi part Jidáše). Jeho další režijní prací bylo zájezdové představení The Stars of Musical. V letošní sezoně by měl dokonce režírovat nový český muzikál Singoalla.