Troy Bayliss se narodil 30. března 1969 jako jediný syn Warrena a Lorraine Baylissových.Jeho dětství ztrávil na rodinné farmě v Taree, Nový Jižní Wales, Austrálie s jeho sestrou Jane.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let...
Životopis
Troy Bayliss se narodil 30. března 1969 jako jediný syn Warrena a Lorraine Baylissových.Jeho dětství ztrávil na rodinné farmě v Taree, Nový Jižní Wales, Austrálie s jeho sestrou Jane.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let se Troy rozhodl závodit! Během následujících čtyř let cestoval po okruzích s jeho otcem,závodil v motokrosu.
Jeho láska k adrenalinovým sportům pak Troye vedly směrem k surfování a tím strávil všechen jeho volný čas na pláži.Setkal se s jeho budoucí manželkou, Kim, ve věku 18 let a jeho bláznění po fyzickém fitness vedlo jeho soutěživého ducha směrem k cyklistickému závodu. Jaký druh cyklistického závodu? Všechny druhy … horská kola, rychlostní zkoušky, triatlony.
1992:
V roce 1992 ho přitažlivost motocyklového závodění donutila se vrátit do závodu motocyklů, ale tentokrát v silničních závodech. Jeho první závody byly na jeho Kawasaki ZXR750,ale nakonec se rozhodl pro 250ccm sportovní výrobní motorku.Jezdil na Kawasaki KR1 ve třídě 250 sportovní produkci a brzo vítězil.Koncem roku 1992 vstoupil do několika Australských National Sports Production závodů a ty vyhrával také.Byla to veselá zábava!
1993:
Rok 1993 byl rušný rok pro Troye nejen protože se chtěl dostat do větší a silnější třídy,ale také protože si vzal jeho přítelkyni, Kim.
Objevil vzrušení z závodění na okruzích, a byl horlivý k tomu, aby se stále posouval v žebříčku. Troy závodil na Kawasaki 600 a postupoval konkurencí v několika Australských národních soutěží.
1994-1995:
V roce 1994 Troy jezdil stejnou motorku šestý v Australském národním 600 mistrovstvích a zvítězila 600 závod v Bathurst.Celkově skončil druhý v šampionátu.
1996:
V roce 1996 Troy stále šel nahoru s podporou Team Kawasaki Australia a vstoupil Australian Superbike Championship a celkově skončil neuvěřitelně třetí.
1997:
V roce 1997 svět viděl Troye soutěžit ve dvou ohromných světových šampionátech a rozpoznal jeho talent a potenciál,když jel v týmu Ansett Air Freight Suzuki na divokou kartu,ohromil světové třídní týmy dokončením pátý v obou závodech na Phillip Island World Superbike round.
Jestli kdokoliv potřeboval další důkaz jeho schopností,tak jistě ho mohl mít,protože ve světovém Grand Prix ve Phillip Islandu ještě jednou mu Suzuki nabídla divokou kartu na jejich 250cc stroji. Suzuki bojovala celý rok k tomu, aby měl dobré výsledky v této neuvěřitelně konkurenční třídě ale Troy ihned kvalifikovaný jako šestý v tabulce a dokonce bojoval o vedení.
Myslel si, že GP by mohl být jeho další krok,ale po volání od někoho dívajícího se na 250 GP závod z druhé strany světa.
Darrell Healey byl Angličan,který právě sledoval závod ve Philip Islandu 250 GP.
Jako majitel stáje GSE Team telefonal Troyovi přímo po GP a nabídl mu,aby se přesunul do Anglie a aby závodil v jeho týmu GSE Ducati v britské Superbike Championship.
1998:
Na začátku roku 1998 se Troy se svou rodinou přestěhoval do Anglie,a skončil osmý v pravděpodobně nejtěžším národním mistroství na světě:The British Superbike Championship.
1999:
V roce 1999 si Troy už plné zvykl na jeho GSE Team a byl připraven na velmi dobré výkony.
Šesti Pole Position a pěti umístění v první řadě na startu dosáhl šesti výher a 14 podium a stal se tak vítězem britského šampionátu s 28 body!
2000:
Navzdory chybějícím šesti závodům v roce 2000 skončil 6. ves světovém Superbike Championship. Troyův vzestup k vrcholu byl zřejmí,ale nyní stál před jeho největším krokem v závodech motocyklů! Poslední kroky k tomu, aby se stal mistra světa Superbiků.
Slučovací talent, rozhodnutí a konzistence je to, co je potřebný k získání titulu World Superbike Championship. A to bylo přesně to, co Troy dělal!
2001:
Rok 2001 je období pro nový start pro Troye. Už od začátku sezony byl na podium a zůstával tam co závod po závodu.Do konce sezony Troy zaznamenal působivých šest vítězství a devíti dalších pódiích.V roce 2001 byl Troy korunovaný na výherce Světového Superbikového Šampiona!
Navzdory jeho dominantní jízdě, ať tak nebo onak, získání titulu nebylo tak snadné,jak se Troyovi zdálo. V prvním závodu 11. kol v Oschersleben, zažil jeho jediný technický problém roku a musel odstoupit ze závodu. Toto dovolilo jeho nejbližším soupeřům , aby sbírali body a ohrozili tak naději,aby se Troy stal mistrem světa.Tato rušivá změna událostí možná nutila další jezdce, ale Australana to vůbec nezneklidňovalo. Místo toho, Troy dál postupoval ve druhém závodu a vrátil se tak na podium.
Troy pomohl Ducati vrátit se zpět nahoru v roce 2001. Pro Ducati získal stou první pozici a pomohl jim tak vyhrát jejich desátý pohár konstruktérů a jejich devátý titul jezdců.
2002:
Rok 2002 nebyl pro Troye jako mistra světa nijak rozmanitý. To byl další rok vytvořený z jednotlivých závodů. To byl další rok ve kterém byl odhodlaný uspět.
Panující mistr světa začal rok 2002 na neuvěřitelné poznámce se šesti prvními místy!
Troy ukázal jeho charakteristický kámen když spadl v Brands Hatch a poškodil si záda a žebra. Navzdory krutému výprasku,se vrátil a jezdil i přes bolest 3. a 2. místa. Dokonce srážka v Assenu, která dovolila jemu nejbližšímu soupeři vklouznout před něj v tabulce stojícím od něho jeden bod.Troy Bayliss řekl"nyní musím jít a dohnat to všechno v Imole."
Imola bude navždy nezapomenutelná. Motocyklový fanoušci z celého světa viděli jeden z nejlepších závodů v historii "vítězi bere všechno". Troy Bayliss a Colin Edwards bojovali dvě neuvěřitelné bitvy.Stále se střídali ve vedení.Mohl být pouze jeden vítěz a toho dne to byl Colin Edwards.
Troy skončil v mistrovství celkově druhý.
2003:
Rok 2003 byl velký jak pro Troye tak pro Ducati,kteří se společně přesunuli do MotoGP.Úsilí vložené v novém Ducati MotoGP Team bylo pevné a před hlavní sezonou testy povzbuzovaly. Málokdo pochyboval o tom, že Troy by mohl dál nést jeho postoj, ale nehledě na to je první rok pro Desmosedici stroj, nejvíce uskutečnitelný,že málo jezdců ve skutečnosti se dokáže přemístit se ze Superbike do Moto GP úspěšně. Dvě startovní pozice z první řady, tři pódium umístění a celkově šesté místo byl neuvěřitelný začátek v MotoGP!
Jen dva body Troyovi ukradli pátou pozici v šampionátu .Troy Bayliss získal ocenění "nováček roku" a pokud svět Grand Prix nikdy neslyšel jméno Troy Bayliss,tak jemu právě teď
2004:
Ve druhém GP roku na okruhu, který on nikdy předtím neviděl,se Troy ujal vedení v Jihoafrický GP ve Welkom z třetí řady a držel to.Bránil se zuby nehty s vládnutím mistra světa Valentina Rossiho polovinu závodu,ale nakonec mu přinesla Ducati čtvrtou pozici.
Příštím závodem v Jerez, Troy Bayliss nebyl nejen na pódiu ale také na rtech každého závodního fanouška kolem světa. Tento 34- letý muž stvořený pro rodinný život, kterému byla dána šance vznést se ve World Superbike, teď dělal to stejný v MotoGP.
V roce 2004 se Troy seřadil s jeho stájovým kolegou Lorisem Capirossi ještě jednou pro Ducati Moto GP tým. Konkurence v této úrovni nikdy nebude snadná, a toto bylo tuhé období, zvláště pro ohromného nováčka roku.Nepochybně Troy měl období pod očekáváními,ale on skončil v ohromném stylu s konečným pódiem ve Valencii.
Na konci této sezony Troy opustí Ducati a četné úspěšné roky s italskou značkou. Troy skončil celkově čtrnáctý.
2005:
V sezoně 2005 uvidí bývalý World Superbike šampión Troy Bayliss spojení a přesun do satelitní Camel Honda Team, kde je jeho stájový kolega veteránský brazilský GP jezdec Alex Barros pro 2005 MotoGP World Championship.
"Pro mě je větší změna přejít z Ducati do Hondy ze Superbiků do MotoGP " říká Troy." Ale to je výzva kterou já jsem připravený vzít na sebe a to dává mi hodně motivace".
Po průměrném prvním poločasu sezony, si Troy zranil jeho zápěstí při tréninku na jeho motokrosové motorce v Austrálii. Troy pak zmešká Motegi , jeho domácí závod Phillip Island a nakonec i zbytek sezonních závodů.
Troy skončil celkově na 12. pozici v mistrovství světa.
2006:
V sezoně 2006 se Troy opět vrací do světových superbiků a vrací se mu tak jeho agresivní a velkolepý jízdní styl.
Troy Bayliss je prostě legenda pro Ducati a 36- letý Troy z městečka Taree v Austrálii se nyní vrací do mistrovství,kde si udělal jeho jméno.Jde opět do týmu Ducati Xerox Team.
Mimochodem během šampionátu superbiků se ještě Troy zaskočil zpět do Moto GP do Ducati,kde zajel poslední závod sezony ve Valencii za zraněného Sete Gibernaua a Troy vyhrál jak kvalifikaci,tak závod!!
Troy v roce 2006 opět předvádí v superbicích to,co všichni čekali a získává svůj druhý titul mistra světa v superbicích!
2007:
V sezoně 2007 jejzdí Troy stále supebike a stále za Ducati Xerox Team, ale tahle sezona není tak úspěšná jako minulá sezona.Během této sezony měl Troy pád a měl poraněný malíček.Později mu část malíčku museli amputovat.Ale i po této události zajížděl stále velmi dobré výkony.
Celkově obsadil 4 místo.1-Toseland,2-Haga,3-Biaggi a 4 tedy Troy.
2008:
Tahle sezona 2008 je pro Troye poslední,a parádně se mu vydařila. Za Ducati Xerox team vyhrál titul po 3 a opravdu vyšel v nejlepším protože,v posledním závodě v Portugalsku v Portimau vyhrál oba závody.
Ve věku šesti let mu Troyův otec dal minibike. Ve věku 10let se Troy rozhodl závodit! Během následujících čtyř let cestoval po okruzích s jeho otcem,závodil v motokrosu.
Jeho láska k adrenalinovým sportům pak Troye vedly směrem k surfování a tím strávil všechen jeho volný čas na pláži.Setkal se s jeho budoucí manželkou, Kim, ve věku 18 let a jeho bláznění po fyzickém fitness vedlo jeho soutěživého ducha směrem k cyklistickému závodu. Jaký druh cyklistického závodu? Všechny druhy … horská kola, rychlostní zkoušky, triatlony.
1992:
V roce 1992 ho přitažlivost motocyklového závodění donutila se vrátit do závodu motocyklů, ale tentokrát v silničních závodech. Jeho první závody byly na jeho Kawasaki ZXR750,ale nakonec se rozhodl pro 250ccm sportovní výrobní motorku.Jezdil na Kawasaki KR1 ve třídě 250 sportovní produkci a brzo vítězil.Koncem roku 1992 vstoupil do několika Australských National Sports Production závodů a ty vyhrával také.Byla to veselá zábava!
1993:
Rok 1993 byl rušný rok pro Troye nejen protože se chtěl dostat do větší a silnější třídy,ale také protože si vzal jeho přítelkyni, Kim.
Objevil vzrušení z závodění na okruzích, a byl horlivý k tomu, aby se stále posouval v žebříčku. Troy závodil na Kawasaki 600 a postupoval konkurencí v několika Australských národních soutěží.
1994-1995:
V roce 1994 Troy jezdil stejnou motorku šestý v Australském národním 600 mistrovstvích a zvítězila 600 závod v Bathurst.Celkově skončil druhý v šampionátu.
1996:
V roce 1996 Troy stále šel nahoru s podporou Team Kawasaki Australia a vstoupil Australian Superbike Championship a celkově skončil neuvěřitelně třetí.
1997:
V roce 1997 svět viděl Troye soutěžit ve dvou ohromných světových šampionátech a rozpoznal jeho talent a potenciál,když jel v týmu Ansett Air Freight Suzuki na divokou kartu,ohromil světové třídní týmy dokončením pátý v obou závodech na Phillip Island World Superbike round.
Jestli kdokoliv potřeboval další důkaz jeho schopností,tak jistě ho mohl mít,protože ve světovém Grand Prix ve Phillip Islandu ještě jednou mu Suzuki nabídla divokou kartu na jejich 250cc stroji. Suzuki bojovala celý rok k tomu, aby měl dobré výsledky v této neuvěřitelně konkurenční třídě ale Troy ihned kvalifikovaný jako šestý v tabulce a dokonce bojoval o vedení.
Myslel si, že GP by mohl být jeho další krok,ale po volání od někoho dívajícího se na 250 GP závod z druhé strany světa.
Darrell Healey byl Angličan,který právě sledoval závod ve Philip Islandu 250 GP.
Jako majitel stáje GSE Team telefonal Troyovi přímo po GP a nabídl mu,aby se přesunul do Anglie a aby závodil v jeho týmu GSE Ducati v britské Superbike Championship.
1998:
Na začátku roku 1998 se Troy se svou rodinou přestěhoval do Anglie,a skončil osmý v pravděpodobně nejtěžším národním mistroství na světě:The British Superbike Championship.
1999:
V roce 1999 si Troy už plné zvykl na jeho GSE Team a byl připraven na velmi dobré výkony.
Šesti Pole Position a pěti umístění v první řadě na startu dosáhl šesti výher a 14 podium a stal se tak vítězem britského šampionátu s 28 body!
2000:
Navzdory chybějícím šesti závodům v roce 2000 skončil 6. ves světovém Superbike Championship. Troyův vzestup k vrcholu byl zřejmí,ale nyní stál před jeho největším krokem v závodech motocyklů! Poslední kroky k tomu, aby se stal mistra světa Superbiků.
Slučovací talent, rozhodnutí a konzistence je to, co je potřebný k získání titulu World Superbike Championship. A to bylo přesně to, co Troy dělal!
2001:
Rok 2001 je období pro nový start pro Troye. Už od začátku sezony byl na podium a zůstával tam co závod po závodu.Do konce sezony Troy zaznamenal působivých šest vítězství a devíti dalších pódiích.V roce 2001 byl Troy korunovaný na výherce Světového Superbikového Šampiona!
Navzdory jeho dominantní jízdě, ať tak nebo onak, získání titulu nebylo tak snadné,jak se Troyovi zdálo. V prvním závodu 11. kol v Oschersleben, zažil jeho jediný technický problém roku a musel odstoupit ze závodu. Toto dovolilo jeho nejbližším soupeřům , aby sbírali body a ohrozili tak naději,aby se Troy stal mistrem světa.Tato rušivá změna událostí možná nutila další jezdce, ale Australana to vůbec nezneklidňovalo. Místo toho, Troy dál postupoval ve druhém závodu a vrátil se tak na podium.
Troy pomohl Ducati vrátit se zpět nahoru v roce 2001. Pro Ducati získal stou první pozici a pomohl jim tak vyhrát jejich desátý pohár konstruktérů a jejich devátý titul jezdců.
2002:
Rok 2002 nebyl pro Troye jako mistra světa nijak rozmanitý. To byl další rok vytvořený z jednotlivých závodů. To byl další rok ve kterém byl odhodlaný uspět.
Panující mistr světa začal rok 2002 na neuvěřitelné poznámce se šesti prvními místy!
Troy ukázal jeho charakteristický kámen když spadl v Brands Hatch a poškodil si záda a žebra. Navzdory krutému výprasku,se vrátil a jezdil i přes bolest 3. a 2. místa. Dokonce srážka v Assenu, která dovolila jemu nejbližšímu soupeři vklouznout před něj v tabulce stojícím od něho jeden bod.Troy Bayliss řekl"nyní musím jít a dohnat to všechno v Imole."
Imola bude navždy nezapomenutelná. Motocyklový fanoušci z celého světa viděli jeden z nejlepších závodů v historii "vítězi bere všechno". Troy Bayliss a Colin Edwards bojovali dvě neuvěřitelné bitvy.Stále se střídali ve vedení.Mohl být pouze jeden vítěz a toho dne to byl Colin Edwards.
Troy skončil v mistrovství celkově druhý.
2003:
Rok 2003 byl velký jak pro Troye tak pro Ducati,kteří se společně přesunuli do MotoGP.Úsilí vložené v novém Ducati MotoGP Team bylo pevné a před hlavní sezonou testy povzbuzovaly. Málokdo pochyboval o tom, že Troy by mohl dál nést jeho postoj, ale nehledě na to je první rok pro Desmosedici stroj, nejvíce uskutečnitelný,že málo jezdců ve skutečnosti se dokáže přemístit se ze Superbike do Moto GP úspěšně. Dvě startovní pozice z první řady, tři pódium umístění a celkově šesté místo byl neuvěřitelný začátek v MotoGP!
Jen dva body Troyovi ukradli pátou pozici v šampionátu .Troy Bayliss získal ocenění "nováček roku" a pokud svět Grand Prix nikdy neslyšel jméno Troy Bayliss,tak jemu právě teď
2004:
Ve druhém GP roku na okruhu, který on nikdy předtím neviděl,se Troy ujal vedení v Jihoafrický GP ve Welkom z třetí řady a držel to.Bránil se zuby nehty s vládnutím mistra světa Valentina Rossiho polovinu závodu,ale nakonec mu přinesla Ducati čtvrtou pozici.
Příštím závodem v Jerez, Troy Bayliss nebyl nejen na pódiu ale také na rtech každého závodního fanouška kolem světa. Tento 34- letý muž stvořený pro rodinný život, kterému byla dána šance vznést se ve World Superbike, teď dělal to stejný v MotoGP.
V roce 2004 se Troy seřadil s jeho stájovým kolegou Lorisem Capirossi ještě jednou pro Ducati Moto GP tým. Konkurence v této úrovni nikdy nebude snadná, a toto bylo tuhé období, zvláště pro ohromného nováčka roku.Nepochybně Troy měl období pod očekáváními,ale on skončil v ohromném stylu s konečným pódiem ve Valencii.
Na konci této sezony Troy opustí Ducati a četné úspěšné roky s italskou značkou. Troy skončil celkově čtrnáctý.
2005:
V sezoně 2005 uvidí bývalý World Superbike šampión Troy Bayliss spojení a přesun do satelitní Camel Honda Team, kde je jeho stájový kolega veteránský brazilský GP jezdec Alex Barros pro 2005 MotoGP World Championship.
"Pro mě je větší změna přejít z Ducati do Hondy ze Superbiků do MotoGP " říká Troy." Ale to je výzva kterou já jsem připravený vzít na sebe a to dává mi hodně motivace".
Po průměrném prvním poločasu sezony, si Troy zranil jeho zápěstí při tréninku na jeho motokrosové motorce v Austrálii. Troy pak zmešká Motegi , jeho domácí závod Phillip Island a nakonec i zbytek sezonních závodů.
Troy skončil celkově na 12. pozici v mistrovství světa.
2006:
V sezoně 2006 se Troy opět vrací do světových superbiků a vrací se mu tak jeho agresivní a velkolepý jízdní styl.
Troy Bayliss je prostě legenda pro Ducati a 36- letý Troy z městečka Taree v Austrálii se nyní vrací do mistrovství,kde si udělal jeho jméno.Jde opět do týmu Ducati Xerox Team.
Mimochodem během šampionátu superbiků se ještě Troy zaskočil zpět do Moto GP do Ducati,kde zajel poslední závod sezony ve Valencii za zraněného Sete Gibernaua a Troy vyhrál jak kvalifikaci,tak závod!!
Troy v roce 2006 opět předvádí v superbicích to,co všichni čekali a získává svůj druhý titul mistra světa v superbicích!
2007:
V sezoně 2007 jejzdí Troy stále supebike a stále za Ducati Xerox Team, ale tahle sezona není tak úspěšná jako minulá sezona.Během této sezony měl Troy pád a měl poraněný malíček.Později mu část malíčku museli amputovat.Ale i po této události zajížděl stále velmi dobré výkony.
Celkově obsadil 4 místo.1-Toseland,2-Haga,3-Biaggi a 4 tedy Troy.
2008:
Tahle sezona 2008 je pro Troye poslední,a parádně se mu vydařila. Za Ducati Xerox team vyhrál titul po 3 a opravdu vyšel v nejlepším protože,v posledním závodě v Portugalsku v Portimau vyhrál oba závody.