Vyrůstal jako jedináček v proletářské rodině. Uměleckou dráhu začínal v milánských kabaretech, kde vytvářel komickou postavu mazaného prosťáčka, jenž mluví zvláštním umělým, trochu surreálným jazykem. Koncem 70. let byl objeven pro film,...

Životopis

Vyrůstal jako jedináček v proletářské rodině. Uměleckou dráhu začínal v milánských kabaretech, kde vytvářel komickou postavu mazaného prosťáčka, jenž mluví zvláštním umělým, trochu surreálným jazykem.

Koncem 70. let byl objeven pro film, avšak stereotypní vedlejší role, do jakých byl obsazován v mnoha komerčně úspěšných komediích nevalné úrovně (režiséry byli často známí komici Renato Pozzetto, Paolo Villaggio a Carlo Vanzina), ho časem omrzely, proto na několik let přerušil spolupráci s filmem.

Roku 1984 se představil na divadle titulní rolí v Molièrově Donu Juanovi a objevil se i v několika TV inscenacích. Před film. kameru se vrátil v druhé pol. 80. let úlohou TV režiséra Santalii, který se účastní pokerové partie několika přátel z mládí, v psychologické tragikomedii Vánoční dárek (r. P. Avati).

Do mezinárodního povědomí vstoupil zejm. díky nostalgicky laděným hořkým komediím Gabriela Salvatorese. Spolu s ním a se svým manažerem Mauriziem Tottim založil dokonce produkční společnost Colorado Films.

Ve snímku z divadelního prostředí Turné ztělesnil jednoho ze dvou herců, jejichž přátelství je podrobeno zkoušce, když se oba zamilují do jedné dívky (Laura Moranteová). Neméně dobře se zhostil role seržanta La Russa, jednoho z devíti vojáků Mussoliniho armády, kteří se oddávají poč. 40. let idylickému životu na opuštěném řeckém ostrově, ve snímku Středozemí oceněném Oscarem 1992.