Pochází z rodiny známého poslance a spisovatele, po němž zdědila literarní vlohy. Proto se také rozhodla pro studium jazyků a literatury na pařížské École des arts. Po matčině smrti se však s otcem přestěhovala do Rio de Janeira, kde pracovala...

Životopis

Pochází z rodiny známého poslance a spisovatele, po němž zdědila literarní vlohy. Proto se také rozhodla pro studium jazyků a literatury na pařížské École des arts. Po matčině smrti se však s otcem přestěhovala do Rio de Janeira, kde pracovala jako letuška. Při svých návštěvách New Yorku, kam směřovaly nejčastěji její letové trasy, neušla pozornosti reklamních agentů, díky nimž se stala fotomodelkou. To jí umožnilo hodně cestovat a poznávat zajímavé lidi z uměleckého prostředí, mezi nimiž nechyběli ani tehdejší herecké hvězdy a významní režiséři.

Během prázdnin v Istrii se seznámila s věhlasným italským režisérem Luchinem Viscontim, který se natolik nadchl její krásou, že ji obsadil do vedlejší role modelky Olgy, milenky zdegenerovaného potomka (Helmut Berger) německé ocelářské rodiny, v dramatické společenské fresce z doby nástupu fašismu Soumrak bohů. Její vysoká štíhlá postava a ušlechtile výrazná snědá tvář se zádumčivýma očima a smyslnými rty jí většinou přinášely role moderních nezávislých žen, svůdných a leckdy cynických, ale přesto citlivých a plných komplexů.

Mezinárodní hvězdu z ní učinila úloha rozmazlené a zkažené Augusty Terziové, podněcující svého milence-policejního komisaře (Gian Maria Volonté) ke zločinu, ve společensko-kritickém kriminálním dramatu Podivné vyšetřování (r. E. Petri). Určité rysy perverze a dekadence jsou přítomny i v dalších rolích, z nichž vyniká mj. cílevědomá a vychytralá tanečnice a kurtizána Lola Montezová, do jejíchž osidel padne sebevědomý britský hejsek (Malcolm McDowell), antihrdina kostýmní komedie podle pikareskního románu George MacDonalda Frasera Royal Flash (r. R. Lester).

V nezvyklé poloze - jako charakterní herečka - se představila v psychologickém dramatu Krátká dovolená (r. V. De Sica), kde ztělesnila chudou a zmoženou milánskou dělnici Claru, prožívající jedinou šťastnou chvíli svého života v plicním sanatoriu. Ačkoliv projevila několikrát skutečný dramatický talent, pro film. producenty zůstala především fotogenickou kráskou exotických půvabů: habešská milenka prokletého francouzského básníka Arthura Rimbauda v životopisném snímku Sezona v pekle (r. N. Risi).

Také si zahrála jako hraběnka Žofie Chotková, manželka rakouského arcivévody Františka Ferdinanda d'Este, v historické rekonstrukci Sarajevský atentát (r. V. Bulajić); jihoamerická krasavice Claudia, prchající s několika vzbouřenými plantážovými dělníky před krutými dozorci, v dobrodružném filmu Manaos (r. A. Vazquez-Figueroa). Jako režisérka debutovala autorským snímkem, rodinným dramatem Neznal jsem Tururu, uvedeným poprvé na MFF v San Sebastianu 2000.