Kariéra:
Alex začal závodit v 8 letech, kdy vyhrál hned při svém debutu v brazilském šampionátu minibiků. Další 2 roky se stal dvojnásobným brazilským šampiónem v této kategorii.
1981 - stává se šampiónem ve třídě 50ccm
1985 - vyhrává titul...
Životopis
Kariéra:
Alex začal závodit v 8 letech, kdy vyhrál hned při svém debutu v brazilském šampionátu minibiků. Další 2 roky se stal dvojnásobným brazilským šampiónem v této kategorii.
1981 - stává se šampiónem ve třídě 50ccm
1985 - vyhrává titul brazilského šampióna v kategorii 250ccm
1986 - debut ve světovém šampionátu v kategorii 80ccm při VC Španělska (musel lhát o svém věku, aby mohl jet, mohlo se totiž jezdit pouze do 15 let). V šampionátu skončil na 13. místě s 6 body
1987 - stále ještě třída 80ccm, 17.místo a 8 bodů
1988 - třída 250ccm, bez bodů. V ten samý rok se umístil na 3.místě v závodech Latinské Ameriky (také třída 250ccm)
1989 - třída 250ccm, 18.místo v tabulce a 30 bodů
1990 - debut v GP Japonska, stal se nejmladším závodníkem v nejvyšší kubatuře (550ccm, bylo mu 20 let). V této sezóně skončil na 12. místě s 57 body
1992 - Alexovo první podium v nejvyšší kubatuře a to si zajistil 3.místem ve VC Nizozemska
1993 - nastupuje do týmu Suzuki, sezonu zakončil 6. místem. Jeho týmovým byl Kevin Schwantz, který ten rok získal titul
1996 - nejlepší umístění vůbec, v tabulce se objevil na 4. místě
1999 - spolu s japonským týmovým kolegou Tadayuki Okadou vyhráli 8-mi hodinový závod Suzuki (Suzuki 8-hours) na motocyklu Honda RC45 superbike
2002 - v tomto roce mu chybělo ,,pouhých" 9 bodů na 2. místo v tabulce (206 bodů)
2003 - velmi složitý a potupný rok pro Alexe plný problémů
2004 - skončil 4. v tabulce za tenkrát dominujícím Valentinem Rossim, Setem Gibernauem a Maxem Biaggim.
2005 - návrat na top příčky, asi největším úspěchem bylo podium ve VC Portugalska
2006 - útěk do superbiků, jezdil pro tým Klaffi Honda, musel prý dle zákulisních zpráv platit okolo 100,000 liber za jízdu
2007 - návrat do MotoGP, dostal angažmá u týmu Pramac d´Antin Ducati.
V posledním závodě v Turecku Alex ukázal, že umí vytáhnout drápky a skončil na perfektním 4. místě kdy to vypadalo, že se bude dokonce s Lorisem Capirossim prát i o pódiové 3. místo. Alex dokázal, že určitě nepatří do starého železa a že umí hodně dobře závodit a porvat se s konkurencí.
Alex začal závodit v 8 letech, kdy vyhrál hned při svém debutu v brazilském šampionátu minibiků. Další 2 roky se stal dvojnásobným brazilským šampiónem v této kategorii.
1981 - stává se šampiónem ve třídě 50ccm
1985 - vyhrává titul brazilského šampióna v kategorii 250ccm
1986 - debut ve světovém šampionátu v kategorii 80ccm při VC Španělska (musel lhát o svém věku, aby mohl jet, mohlo se totiž jezdit pouze do 15 let). V šampionátu skončil na 13. místě s 6 body
1987 - stále ještě třída 80ccm, 17.místo a 8 bodů
1988 - třída 250ccm, bez bodů. V ten samý rok se umístil na 3.místě v závodech Latinské Ameriky (také třída 250ccm)
1989 - třída 250ccm, 18.místo v tabulce a 30 bodů
1990 - debut v GP Japonska, stal se nejmladším závodníkem v nejvyšší kubatuře (550ccm, bylo mu 20 let). V této sezóně skončil na 12. místě s 57 body
1992 - Alexovo první podium v nejvyšší kubatuře a to si zajistil 3.místem ve VC Nizozemska
1993 - nastupuje do týmu Suzuki, sezonu zakončil 6. místem. Jeho týmovým byl Kevin Schwantz, který ten rok získal titul
1996 - nejlepší umístění vůbec, v tabulce se objevil na 4. místě
1999 - spolu s japonským týmovým kolegou Tadayuki Okadou vyhráli 8-mi hodinový závod Suzuki (Suzuki 8-hours) na motocyklu Honda RC45 superbike
2002 - v tomto roce mu chybělo ,,pouhých" 9 bodů na 2. místo v tabulce (206 bodů)
2003 - velmi složitý a potupný rok pro Alexe plný problémů
2004 - skončil 4. v tabulce za tenkrát dominujícím Valentinem Rossim, Setem Gibernauem a Maxem Biaggim.
2005 - návrat na top příčky, asi největším úspěchem bylo podium ve VC Portugalska
2006 - útěk do superbiků, jezdil pro tým Klaffi Honda, musel prý dle zákulisních zpráv platit okolo 100,000 liber za jízdu
2007 - návrat do MotoGP, dostal angažmá u týmu Pramac d´Antin Ducati.
V posledním závodě v Turecku Alex ukázal, že umí vytáhnout drápky a skončil na perfektním 4. místě kdy to vypadalo, že se bude dokonce s Lorisem Capirossim prát i o pódiové 3. místo. Alex dokázal, že určitě nepatří do starého železa a že umí hodně dobře závodit a porvat se s konkurencí.