Prvně se Alex Wurz objevil v šampionátu BMX, který také roku 1986 vyhrál. U BMX získal výbornou fyzickou kondici pro motorsport. V roce 2000, se Alex opět k motokrossu nachvíli vrátil a startoval s týmen MTB spolu se svým krajanem Markusem...

Životopis

Prvně se Alex Wurz objevil v šampionátu BMX, který také roku 1986 vyhrál. U BMX získal výbornou fyzickou kondici pro motorsport. V roce 2000, se Alex opět k motokrossu nachvíli vrátil a startoval s týmen MTB spolu se svým krajanem Markusem Rainerem.

Jako většina závodníků F1, začínal svou kariéru u motorsportu v motokárách. V roce 1991 se přesunul do Formule Ford, a v 93‘ se dostává do Formule3. V 96‘ Wurz zamířil do DTM, kde jezdil s Opelem Calibra v týmu Joest Touring Cars. Ve stejném roce Alex Wurz, spolu s Davym Jonesem a Manuelem Reuterem, vyhrává Le Mans, čímž se stává (v té době) nejmladším jezdcem, který kdy 24-hodinovku vyhrál.

Pro 97' si ho vyhlédl Benetton F1 Team. Debutoval v GP Kanady, 15. čevna 1997, kdy zaskakoval Gerharda Bergera. Všechny ohromil ve svém třetím závodě, GP Velké Británie, kde se dostal na stupně vítězů. Tím si zajistil místo v kokopitu pro nadcházející sezonu(y). Po 3 sezony pak závodil s Giancarlem Fisichellou. Dobrý start do sezony 98‘ mu sliboval dobrou budoucnost a také o něj projevilo zájem Ferrari, ale tříleté angažmá u Benettonu bylo spíše sklamáním. Zvláště pak konec sezony 2000, kdy dosahoval horších vísledků než Giancarlo Fisichella.

Neschopen najít místo závodníka, Wurz musel vzít zavděk místem třetího (testovacího) pilota u McLarenu. V dubnu 2005 musel v GP San Marina nahradit Juana Pabla Montoyu. Dojel na pěkném čtvrtém místě, ale po diskvalifikaci obou jezců B.A.R.-H ondy se dokonce postavil na stupně vítězů, na třetí místo. Udělal tím rekord, ještě nikdo nečekal od svého prvního umístění na stupních vítězů tak dlouho na další, jako on. Alexander Wurz čekal 8 let. Jeho závod v Imole byl do jisté míry velmi pozoruhodný. Lidově řečeno, „nevešel se do auta“ a tak musel po chvílích řídit jen jednou rukou.

Po místě testovacího pilota u McLarenu se Alex chtěl znovu vrátit k závodění, ale jeho výška 186 cm, byla překážkou, která se nedala ovlivnit. Konstruktéři McLarenu zanedbali jeho výšku a mysleli si, že není dost fyzicky připraven na to, aby závodil. V roce 2003 byl silně spojován s místem závodníka u stáje Jaguar, který se lopotil za stínem Antonia Pizzonia. Avšak, McLaren bojoval s jejich neúspěšným autem a zastavil vzestup Alexových výborných technických schopností. Jaguar se pak rozhodl, že dá Pizzonimu více času na to, aby se zdokonalil a dal příležitost Justinu Wilsonovi.

Na začátku roku 2006 Alex uzavřel kontrakt se stájí Williams a stal se testovacím jezdcem a rezervním pilotem. V roce 2007 se konečně po dlouhé době, znovu posadí do závodního kokpitu a nahradí Marka Webbera, který odchází do Red Rull Racingu. Jeho týmovým kolegou se u Williamsu stane Nico Rosberg.