Upravit profil
Pochází z nábožensky založené zemědělské rodiny. Navštěvovala klášterní školu poblíž Soissons a v šestnácti letech nastoupila jako sekretářka, telefonistka a stenotypistka do cukrovaru.
Brzy ji však tato monotónní práce omrzela, proto se...
Životopis
Pochází z nábožensky založené zemědělské rodiny. Navštěvovala klášterní školu poblíž Soissons a v šestnácti letech nastoupila jako sekretářka, telefonistka a stenotypistka do cukrovaru.
Brzy ji však tato monotónní práce omrzela, proto se rozhodla odejít do Paříže, kde se stala manekýnkou a její tvář se poč. 70. let začala často vyskytovat na obálkách módních časopisů.
Pro film ji objevil režisér Louis Malle, který ji - ačkoliv neměla žádné herecké vzdělání ani zkušenosti - svěřil ve svém psychologickém dramatu Lacombe Lucien úlohu židovské dívky France, jež za okupace prožívá složitý vztah k venkovskému chlapci (Pierre Blaise), kolaborujícímu s gestapem.
Během 70. let se jako charakterní herečka uplatnila ve významných francouzských a zejména italských filmech, kde jí obvykle připadly rozsahem nevelké role moderních intelektuálek.
První hlavní roli, film. režisérku Annu, která na svých cestách navazuje známosti s nejrůznějšími lidmi, vytvořila v psychologickém dramatu Anniny schůzky (r. Ch. Akermanová). I v následujích letech se objevuje na film. plátně vesměs ve vedlejších úlohách, z nichž vyniká postava manželky bratra (Dean Stockwell) hlavního hrdiny (Harry Dean Stanton) v psychologickém dramatu Paříž, Texas (r. W. Wenders).
Jejím manželem byl známý americký film. architekt Dean Tavoularis.
Brzy ji však tato monotónní práce omrzela, proto se rozhodla odejít do Paříže, kde se stala manekýnkou a její tvář se poč. 70. let začala často vyskytovat na obálkách módních časopisů.
Pro film ji objevil režisér Louis Malle, který ji - ačkoliv neměla žádné herecké vzdělání ani zkušenosti - svěřil ve svém psychologickém dramatu Lacombe Lucien úlohu židovské dívky France, jež za okupace prožívá složitý vztah k venkovskému chlapci (Pierre Blaise), kolaborujícímu s gestapem.
Během 70. let se jako charakterní herečka uplatnila ve významných francouzských a zejména italských filmech, kde jí obvykle připadly rozsahem nevelké role moderních intelektuálek.
První hlavní roli, film. režisérku Annu, která na svých cestách navazuje známosti s nejrůznějšími lidmi, vytvořila v psychologickém dramatu Anniny schůzky (r. Ch. Akermanová). I v následujích letech se objevuje na film. plátně vesměs ve vedlejších úlohách, z nichž vyniká postava manželky bratra (Dean Stockwell) hlavního hrdiny (Harry Dean Stanton) v psychologickém dramatu Paříž, Texas (r. W. Wenders).
Jejím manželem byl známý americký film. architekt Dean Tavoularis.