Upravit profil
Je nejmladší z pěti dětí novináře, jehož předkové byli ruští Židé. Divadlu se věnovala už během středoškolských studií na Hollywood High School, kde byla objevena hledači talentů a obsazena do TV seriálů Gidget (1965-66) a The Monroes (1966-67,...
Životopis
Je nejmladší z pěti dětí novináře, jehož předkové byli ruští Židé. Divadlu se věnovala už během středoškolských studií na Hollywood High School, kde byla objevena hledači talentů a obsazena do TV seriálů Gidget (1965-66) a The Monroes (1966-67, Monroeovi).
Před film. kamerou se nejprve uplatnila jako představitelka dospívajících dívek, jejichž citové zrání bylo ovlivněno atmosférou éry hippies. Do této kategorie hrdinek patří mj. provokující Sandy, kterou ztělesnila v dramatu o revoltující mládeži Poslední léto (r. F. Perry). Ještě výrazněji na sebe upozornila rolí desperátské dívky Berthy Thompsonové, která se podílí na zločineckých akcích odborářské organizace, v sociálně kritickém dramatu Boxcar Bertha (r. M. Scorsese).
Pobouření, jaké vyvolalo její nemanželské soužití s hercem a nezávislým režisérem Davidem Carradinem (z jejich vztahu pochází syn Tom), způsobilo, že si B. H. roku 1972 změnila jméno na Barbara Seagullová a přerušila kontakty s Hollywoodem.
Místo toho hrála v nepříliš vydařených filmech britských, izraelských a holandských tvůrců a zahájila spolupráci s TV; účinkovala v dramatickém seriálu podle románu Jamese Jonese From Here to Eternity (1980, Odtud až na věčnost) a za svůj výkon v kriminálním dramatu Vražda na malém městě obdržela cenu Emmy 1990.
Na výsluní popularity se opět vrátila během 80. let, kdy vytvořila řadu významných partů ve filmech nejrůznějších žánrů: herečka Nina Franklinová v dobrodružné existenciální alegorii V roli kaskadéra (r. R. Rush), nadpřirozenou bytostí terorizovaná vdova Carla Moranová v hororovém thrilleru Bytost (r. S. J. Furie) a emocionálně nejistá Lee, jedna z hrdinek hořké komedie Hana a její sestry (r. W. Allen).
Úloha starosvětské matky Ruth v psychologické studii mezilidských vztahů Lidé z močálů (r. A. Končalovskij) jí vynesla cenu na MFF v Cannes 1987; znovu ji získala hned v následujícím roce za roli novinářky Diany Rothové, bělošské aktivistky proti jihoafrickému apartheidu na poč. 60. let, v politickém dramatu Rozdělený svět (r. Ch. Menges). Působivou kreaci předvedla také v úloze Maří Magdaleny v kontroverzní film. adaptaci románu Nikose Kazantzakise Poslední pokušení Krista (r. M. Scorsese).
Za vedlejší roli intrikující madam Sereny Merleové v psychologickém snímku podle románu Henryho Jamese Portrét dámy (r. J. Campionová) byla nominována na Oscara 1996 a Zlatý glóbus 1996.
Roku 1993 se rozvedla po ročním manželství se Stephenem Douglasem.
Před film. kamerou se nejprve uplatnila jako představitelka dospívajících dívek, jejichž citové zrání bylo ovlivněno atmosférou éry hippies. Do této kategorie hrdinek patří mj. provokující Sandy, kterou ztělesnila v dramatu o revoltující mládeži Poslední léto (r. F. Perry). Ještě výrazněji na sebe upozornila rolí desperátské dívky Berthy Thompsonové, která se podílí na zločineckých akcích odborářské organizace, v sociálně kritickém dramatu Boxcar Bertha (r. M. Scorsese).
Pobouření, jaké vyvolalo její nemanželské soužití s hercem a nezávislým režisérem Davidem Carradinem (z jejich vztahu pochází syn Tom), způsobilo, že si B. H. roku 1972 změnila jméno na Barbara Seagullová a přerušila kontakty s Hollywoodem.
Místo toho hrála v nepříliš vydařených filmech britských, izraelských a holandských tvůrců a zahájila spolupráci s TV; účinkovala v dramatickém seriálu podle románu Jamese Jonese From Here to Eternity (1980, Odtud až na věčnost) a za svůj výkon v kriminálním dramatu Vražda na malém městě obdržela cenu Emmy 1990.
Na výsluní popularity se opět vrátila během 80. let, kdy vytvořila řadu významných partů ve filmech nejrůznějších žánrů: herečka Nina Franklinová v dobrodružné existenciální alegorii V roli kaskadéra (r. R. Rush), nadpřirozenou bytostí terorizovaná vdova Carla Moranová v hororovém thrilleru Bytost (r. S. J. Furie) a emocionálně nejistá Lee, jedna z hrdinek hořké komedie Hana a její sestry (r. W. Allen).
Úloha starosvětské matky Ruth v psychologické studii mezilidských vztahů Lidé z močálů (r. A. Končalovskij) jí vynesla cenu na MFF v Cannes 1987; znovu ji získala hned v následujícím roce za roli novinářky Diany Rothové, bělošské aktivistky proti jihoafrickému apartheidu na poč. 60. let, v politickém dramatu Rozdělený svět (r. Ch. Menges). Působivou kreaci předvedla také v úloze Maří Magdaleny v kontroverzní film. adaptaci románu Nikose Kazantzakise Poslední pokušení Krista (r. M. Scorsese).
Za vedlejší roli intrikující madam Sereny Merleové v psychologickém snímku podle románu Henryho Jamese Portrét dámy (r. J. Campionová) byla nominována na Oscara 1996 a Zlatý glóbus 1996.
Roku 1993 se rozvedla po ročním manželství se Stephenem Douglasem.