Upravit profil
Je dcerou námořníka a švadleny. Největší část svého dětství a dospívání strávila v Le Mans.
Jako šestnáctiletá opustila domov a odešla do Paříže, kde se díky své fotogenické tváři uplatnila jako fotomodelka. Na obálce časopisu Photo Revue si...
Životopis
Je dcerou námořníka a švadleny. Největší část svého dětství a dospívání strávila v Le Mans.
Jako šestnáctiletá opustila domov a odešla do Paříže, kde se díky své fotogenické tváři uplatnila jako fotomodelka. Na obálce časopisu Photo Revue si jí povšimla herecká agentka Dominique Besnehardová a doporučila ji režisérovi Jean-Jacquesu Beineixovi, který jí svěřil hlavní roli v eroticky laděném dramatu podle románu Philippa Dijana 37, 2º po ránu.
Úloha neurotické servírky Betty, která doplatí vlastním životem na vášnivou lásku k řidiči s literárními ambicemi (Jean-Hughes Anglade), jí vynesla nominaci na Césara 1986.
Přestože prokázala hned svým hereckým debutem, že oplývá přirozeným talentem, při svých dalších kreacích na film. plátně upoutávala pozornost diváků spíše tělesnými vnadami (často zcela odhalenými).
Nový sexuální symbol z ní učinila zejména role vesnické dívky Maddalene, obviněné z pokusu o vraždu, jejímž půvabům a čarodějnickým vidinám podlehne mladý psychiatr (Daniel Ezralow), v dramatu Vize sabatu (r. M. Bellocchio).
S mnohem příznivějším kritickým ohlasem se setkal její výkon v postavě studentky herectví Violette, kterou čeká řada nepříjemných překvapení na osamělém zámku, kam se provdala, v romantickém dramatu Černé lesy (r. J. Deray).
Skvělou hereckou etudu vytvořila v pařížské povídce z komedie Noc na zemi (r. J. Jarmusch), kde se představila jako krásná slepá pasažérka, jejíž sebejisté chování vyvede zcela z míry černošského taxíkáře (Isaach De Bankolé).
Jako šestnáctiletá opustila domov a odešla do Paříže, kde se díky své fotogenické tváři uplatnila jako fotomodelka. Na obálce časopisu Photo Revue si jí povšimla herecká agentka Dominique Besnehardová a doporučila ji režisérovi Jean-Jacquesu Beineixovi, který jí svěřil hlavní roli v eroticky laděném dramatu podle románu Philippa Dijana 37, 2º po ránu.
Úloha neurotické servírky Betty, která doplatí vlastním životem na vášnivou lásku k řidiči s literárními ambicemi (Jean-Hughes Anglade), jí vynesla nominaci na Césara 1986.
Přestože prokázala hned svým hereckým debutem, že oplývá přirozeným talentem, při svých dalších kreacích na film. plátně upoutávala pozornost diváků spíše tělesnými vnadami (často zcela odhalenými).
Nový sexuální symbol z ní učinila zejména role vesnické dívky Maddalene, obviněné z pokusu o vraždu, jejímž půvabům a čarodějnickým vidinám podlehne mladý psychiatr (Daniel Ezralow), v dramatu Vize sabatu (r. M. Bellocchio).
S mnohem příznivějším kritickým ohlasem se setkal její výkon v postavě studentky herectví Violette, kterou čeká řada nepříjemných překvapení na osamělém zámku, kam se provdala, v romantickém dramatu Černé lesy (r. J. Deray).
Skvělou hereckou etudu vytvořila v pařížské povídce z komedie Noc na zemi (r. J. Jarmusch), kde se představila jako krásná slepá pasažérka, jejíž sebejisté chování vyvede zcela z míry černošského taxíkáře (Isaach De Bankolé).