Americký zpěvák, skladatel, kytarista a pianista, nar. 1945, původem ze st. Michigan. Stylově vychází především z R&B; a soulu. Už na střední škole vedl sk. Decibels, poté hraje ve skupinách Town Criers a Doug Brown & The Omens.
V r. 1963...
Životopis
Americký zpěvák, skladatel, kytarista a pianista, nar. 1945, původem ze st. Michigan. Stylově vychází především z R&B a soulu. Už na střední škole vedl sk. Decibels, poté hraje ve skupinách Town Criers a Doug Brown & The Omens.
V r. 1963 sestavuje doprovodnou skupinu Last Heard, se kterou v r. 1966 nahrává 1. vlastní (a poměrně úspěšný) singl East Side Story. V r. 1968 mění název na Bob Seger System. O rok později se prosazuje hitem Ramblin´ Gamblin´ Man. Od r. 1971 má novou doprovodnou skupinu STK, která tvoří v r. 1975 jádro doprovodné skupiny The Silver Bullet Band. Také obsazení této kapely se často mění (m.j. Drew Abbott - g, voc, Chris Campbell - bg).
Vzrůstající úspěšnost zaznamenávají Segerova alba Live Bullet (1976), Night Moves (1976) - částečně nahrané i se sk. Muscle Schools Rhythm Section, Stranger In Town (1978) a Against The Wind (1980). Poslední se dostává dokonce na vrchol amer. hitparády, což je i důsledkem zjemnění stylu.
Úspěšná 80. léta doprovázejí hity jako Against The Wind (1980, cena Grammy), Shame On The Moon (1983) nebo Shakedown (1987, z filmu Beverly Hill Cop II, 1. v amer. hitp.).
V r. 1963 sestavuje doprovodnou skupinu Last Heard, se kterou v r. 1966 nahrává 1. vlastní (a poměrně úspěšný) singl East Side Story. V r. 1968 mění název na Bob Seger System. O rok později se prosazuje hitem Ramblin´ Gamblin´ Man. Od r. 1971 má novou doprovodnou skupinu STK, která tvoří v r. 1975 jádro doprovodné skupiny The Silver Bullet Band. Také obsazení této kapely se často mění (m.j. Drew Abbott - g, voc, Chris Campbell - bg).
Vzrůstající úspěšnost zaznamenávají Segerova alba Live Bullet (1976), Night Moves (1976) - částečně nahrané i se sk. Muscle Schools Rhythm Section, Stranger In Town (1978) a Against The Wind (1980). Poslední se dostává dokonce na vrchol amer. hitparády, což je i důsledkem zjemnění stylu.
Úspěšná 80. léta doprovázejí hity jako Against The Wind (1980, cena Grammy), Shame On The Moon (1983) nebo Shakedown (1987, z filmu Beverly Hill Cop II, 1. v amer. hitp.).