Upravit profil
Je neteří (z otcovy strany) americké herečky Cicely Tysonové. Vyrůstala v Liverpoolu jako nejmladší ze šesti dětí černošského advokáta (původem z Trinidadu) a irské sociální pracovnice. Vystudovala katolickou školu pro dívky St. Winifred's Roman...
Životopis
Je neteří (z otcovy strany) americké herečky Cicely Tysonové. Vyrůstala v Liverpoolu jako nejmladší ze šesti dětí černošského advokáta (původem z Trinidadu) a irské sociální pracovnice. Vystudovala katolickou školu pro dívky St. Winifred's Roman Catholic School for Girls. V šestnácti letech začala navštěvovat vzdělávací umělecké kurzy pro mládež při Rathbone Theatre Workshop.
První profesionální zkušenosti získala v dramatické dílně při liverpoolském Everyman Youth Theatre, na jehož jevišti zaujala rolí Mirandy v Shakespearově dramatu Bouře. Na základě svého výkonu byla přijata do souboru Royal Shakespeare Company, kde účinkovala nejen v shakespearovském repertoáru (Hamlet, Kupec benátský, Marná lásky snaha), ale i v dílech současných autorů.
Velkou příležitost dostala zejm. ve hře Louise Pageové Golden Girls, inscenované nejprve ve Stratfordu (1984) a o rok později i na scéně londýnského Barbican Theatre. Zde si jí povšiml film. režisér Neil Jordan, který ji obsadil do hlavní ženské role ve svém melodramatickém snímku z prostředí londýnského podsvětí Mona Lisa. Postava tajemné exkluzívní prostitutky Simony, s níž se pokouší sblížit její najatý šofér, prostomyslný podvodníček (Bob Hoskins), znamenala pro Cathy Tyson velmi úspěšný debut před film. kamerou.
Zaujala rovněž následující rolí mladé prodavačky Josie Pattersonové, které se zastane její starší kolegyně (Glenda Jacksonová), když je sexuálně obtěžována svým nadřízeným, v dramatu podle skutečné události Byznys jako obvykle (r. L.-A. Barrettová). Větší uplatnění však nalezla v britské i americké TV, kde účinkovala např. v seriálech Scully (1984), The Practice (1985-86, Praxe), TECX (1990) a Medics (1992).
Z dalších rolí, které vytvořila na TV obrazovce, vyniká postava prostitutky, toho času pracující matky Carol Johnsonové v dramatu Zlatý pásek. Malou, ale výraznou kreaci předvedla v úloze hrdé farářovy hospodyně a milenky Marie Kerriganové, v provokativním melodramatu Kněz. 1984-89 byla C. T. provdána za herce Craiga Charlese, kterého měla za partnera ve filmu Byznys jako obvykle.
První profesionální zkušenosti získala v dramatické dílně při liverpoolském Everyman Youth Theatre, na jehož jevišti zaujala rolí Mirandy v Shakespearově dramatu Bouře. Na základě svého výkonu byla přijata do souboru Royal Shakespeare Company, kde účinkovala nejen v shakespearovském repertoáru (Hamlet, Kupec benátský, Marná lásky snaha), ale i v dílech současných autorů.
Velkou příležitost dostala zejm. ve hře Louise Pageové Golden Girls, inscenované nejprve ve Stratfordu (1984) a o rok později i na scéně londýnského Barbican Theatre. Zde si jí povšiml film. režisér Neil Jordan, který ji obsadil do hlavní ženské role ve svém melodramatickém snímku z prostředí londýnského podsvětí Mona Lisa. Postava tajemné exkluzívní prostitutky Simony, s níž se pokouší sblížit její najatý šofér, prostomyslný podvodníček (Bob Hoskins), znamenala pro Cathy Tyson velmi úspěšný debut před film. kamerou.
Zaujala rovněž následující rolí mladé prodavačky Josie Pattersonové, které se zastane její starší kolegyně (Glenda Jacksonová), když je sexuálně obtěžována svým nadřízeným, v dramatu podle skutečné události Byznys jako obvykle (r. L.-A. Barrettová). Větší uplatnění však nalezla v britské i americké TV, kde účinkovala např. v seriálech Scully (1984), The Practice (1985-86, Praxe), TECX (1990) a Medics (1992).
Z dalších rolí, které vytvořila na TV obrazovce, vyniká postava prostitutky, toho času pracující matky Carol Johnsonové v dramatu Zlatý pásek. Malou, ale výraznou kreaci předvedla v úloze hrdé farářovy hospodyně a milenky Marie Kerriganové, v provokativním melodramatu Kněz. 1984-89 byla C. T. provdána za herce Craiga Charlese, kterého měla za partnera ve filmu Byznys jako obvykle.