Christina Rene Hendricks je americká herečka, známá díky roli Joan Harris v dramatickém televizním seriálu Šílenci z Manhattanu a postavou Saffron v seriálu Firefly. Za roli v seriálu Šílenci z Manhattanu získala šest nominací na cenu Emmy. Podle...

Životopis

Christina Rene Hendricks je americká herečka, známá díky roli Joan Harris v dramatickém televizním seriálu Šílenci z Manhattanu a postavou Saffron v seriálu Firefly. Za roli v seriálu Šílenci z Manhattanu získala šest nominací na cenu Emmy.

Podle ankety čtenářek časopisu Esquire byla označena „nejpřitažlivější ženou na světě“. V roce 2010 byla stejným časopisem zvolena nejpohlednější Američankou.

Narodila se v Knoxville ve státě Tennessee. Její matka Jackie Sue (rozená Raymond) byla psycholožka. Její otec Robert Hendricks, který pracoval pro lesní službu Spojených států, pochází z anglického Birminghamu. Díky svému otci má tedy dvojí občanství, americké a britské. Kvůli zaměstnání otce se celá rodina stěhovala, bydleli ve Fairfaxu (stát Virginie), Portlandu (stát Oregon) a Twin Falls (stát Idaho). Hendricks je přírodní blondýna a vlasy si začala barvit v deseti letech poté, co přečetla knihu Anne of Green Gables. Hraje na akordeon a svůj talent využila i v epizodě seriálu Šílenci z Manhattanu.

Dne 11. října 2009 si vzala herce Geoffreyho Arenda. V rozhovorech uvedla, že ona ani její manžel si nepřejí mít děti.

Kariéra
S hereckou kariérou začala v dětství účinkováním v dětských muzikálových produkcích ve Twin Falls. Mezi svými osmnácti a sedmadvaceti lety působila jako modelka. Mnohokrát hostovala v televizních seriálech, její první hlavní role přišla v seriálu Beggars and Choosers. Od té doby hrála v seriálech Zlatá doba, The Court (se Sally Field a Craigem Bierkem) a v dramatickém seriálu Kevin Hill. Ztvárnila vedlejší role v seriálech Pohotovost a Firefly a hostovala v epizodách seriálů Angel, Miss Match, Volání mrtvých, Nemocnice Presidio, Beze stopy a Las Vegas: Kasino. Ve filmu South of Pico hrála po boku Kipa Pardua, v nezávislém filmu La Cucina, který měl premiéru v prosinci 2009 na stanici Showtime, ztvárnila spisovatelku a zahrála si zde vedle Joaquima de Almeidy. Objevila se ve čtyřech epizodách pořadu televize NBC Life ve vedlejší roli Olivie, téměř nevlastní matky detektiva Charlie Crewse a milenky Teda Earleyho. Také hrála ve videoklipech „The Ghost Inside“ od skupiny Broken Bells a „One Hit Wonder“ od Everclear.

V seriálu stanice AMC Šílenci z Manhattanu hrála roli Joan Harris (později Holloway). Její postava je zde správkyní kanceláře reklamní společnosti Sterling Cooper Draper Pryce (SCDP), poskytuje poradenství skupině sekretářek, které se musí potýkat s různými náladami a bezohledností profesionálních reklamních manažerů.

Objevila se v akčním thrilleru Drive režiséra Nicolase Windinga Refna, po boku Ryana Goslinga a Carey Mulligan. V roce 2014 ztvárnila hlavní roli v režisérském debutu Ryana Goslinga Lost River. Roku 2015 si zahrála po boku Charlize Theron a Chloë Grace Moretz v adaptaci románu od Gillian Flynn Temné kouty. Tentýž rok se objevila v thrilleru The Neon Demon.

Kulturní vliv
Hendricks byla uvedena jako majitelka ideálních ženských křivek.

Britská ministryně Lynne Featherstone chválila postavu Christiny Hendricks ve tvaru přesýpacích hodin jako ideální tvar pro ženy a řekla: „Christina Hendricks je naprosto báječná… Potřebujeme více těchto vzorů. To je taková senzace, když se objeví modelka s křivkami. Nemělo by to být tak neobvyklé.“ Televizní kritička z Los Angeles Times Mary McNamara řekla, že její ztvárnění Joan Holloway rozpoutalo revoluci ve vnímání krásy v televizi. Byla nazvána „novým moderním ideálem hollywoodského půvabu – ženské figury, smyslné; návratem do dob Marilyn Monroe, Jane Russell a Veronicy Lake“. Britská módní návrhářka Vivienne Westwood ji vybrala jako tvář reprezentující značku v kolekci šperků „Get A Life“ v březnu 2011. Westwood popsala Hendricks jako „ztělesnění krásy“.

Christina Hendricks začala odmítat termín „plná postava“ a jednou kritizovala reportéra, který používal tento výraz při jejím rozhovoru. V září 2010 řekla, že se média příliš soustředí na ženská těla a ne na opravdový talent hereček: „Na tom seriálu (Šílenci z Manhattanu) jsem pracovala až do vyčerpání sil, ale potom jediným tématem, o kterém se všichni bavili, byla moje postava.“