Je dcerou dramatika Arnolda Manoffa a herečky a režisérky Lee Grantové, která ji dvakrát obsadila do svých filmů (Záležitost pohlaví, Zůstat spolu). Vystudovala Kalifornský umělecký institut (CalArts). Prosadila se úlohou devatenáctileté Libby,...

Životopis

Je dcerou dramatika Arnolda Manoffa a herečky a režisérky Lee Grantové, která ji dvakrát obsadila do svých filmů (Záležitost pohlaví, Zůstat spolu). Vystudovala Kalifornský umělecký institut (CalArts). Prosadila se úlohou devatenáctileté Libby, za jejíž ztvárnění v broadwayské inscenaci komedie Neila Simona Měla bych být u filmu (1980) získala ceny Tony a Theatre World Award.

Tuto postavu náladové a energické dcery, která si vyrazí z Brooklynu do Los Angeles za svým dosud nepoznaným otcem (Walter Matthau), vytvořila i v pozdější film. verzi, uvedené u nás na videu pod názvem Příběh z Hollywoodu (r. H. Ross). Vedle divadla se uplatnila především v TV. Jednu sezonu hrála v satirickém seriálu Soaps (1978-79) z prostředí "mýdlových oper" a v poslední době získala popularitu úlohou neurotické dcery Carol Westonové v komediálním seriálu o osudech ovdovělého lékaře Empty Nest (1988-95, Prázdné hnízdo).

Často také hostovala, např. v seriálech Family (Rodina), Lou Grant, Mork & Mindy, Cagney & Lacey (Cagneyová a Laceyová - ČTV), Night Court (Noční soud) a Murder, She Wrote (To je vražda, napsala - ČTV).Ve filmu debutovala úlohou středoškolačky Marty v retromuzikálu Pomáda (r. R. Kleiser), ale výrazněji na sebe upozornila následující rolí sebevražedkyně Karen, s níž se v nemocnici sblíží obdobně psychicky rozrušený mladík (Timothy Hutton), v psychologickém rodinném dramatu Obyčejní lidé (r. R. Redford).

Z jejích vedlejších postav vyniká např. milující sestra traumatizovaného vietnamského veterána (Jeff Fahey), kterého se snaží psychicky zlikvidovat kvůli rodinnému majetku jeho manželka (Karen Allenová), v thrilleru Smrtící bumerang (r. G. Cates).