Bez souhlasu rodičů odešla do Paříže, kde si vydělávala jako služebná, pokladní, pojišťovací agentka a modelka japonského malíře, aby mohla navštěvovat herecké kurzy Françoise Florenta. Od 1981 začala působit na divadelních scénách, kde...

Životopis

Bez souhlasu rodičů odešla do Paříže, kde si vydělávala jako služebná, pokladní, pojišťovací agentka a modelka japonského malíře, aby mohla navštěvovat herecké kurzy Françoise Florenta. Od 1981 začala působit na divadelních scénách, kde účinkovala zejm. v dílech klasiků (Genêtovy Zástěny, Ibsenův Peer Gynt, Molièrův Misantrop a Schnitzlerova Neznámá krajina), které režírovali Patrice Chéreau, Antoine Vitez, Jean-Pierre Vincent a Luc Bondy.

Ve filmu zaujala (nominace na Césara 1986) hned svou první rolí alkoholičky Sylvie, milenky hlavního hrdiny (Christophe Malavoy) v psychologickém dramatu Žena mého života (r. R. Wargnier). Césara 1990 jí vynesla vedlejší úloha lesbické herečky Claire, praneteře zesnulé majitelky statku, kde se uskuteční setkání pozůstalých, v nostalgické komedii z doby bouřlivých událostí 1968 Milou v máji (r. L. Malle).

Držitelkou Césara 1992 se stala za ztvárnění vedlejší postavy vrtošivé Yvette, milenky policejního šéfa (Jean Yanne), v romantickém melodramatu z dob koloniální nadvlády Indočína (r. R. Wargnier). Potřetí se stala laureátkou Césara 2000 za hlavní roli ve snímku Stand-by (r. R. Stéphanik).

Výraznou kreaci vytvořila v úloze dvorní dámy Henrietty de Nevers, oddaně sloužící hrdé královně (Isabelle Adjaniová), v adaptaci stejnojmenného románu Alexandra Dumase Královna Margot (r. P. Chéreau). Svou tváří s výraznýma očima připomíná někdejší hollywoodskou charakterní herečku Bette Davisovou.