Vystudovala budapešťskou Vysokou divadelní a filmovou školu (1987-91), ale už ve třetím ročníku hrála na jevišti předního budapešťského divadla Vígszínház postavu Polly v Žebrácké opeře.
V letech 1991-94 působila v avantgardním kaposvárském...
Životopis
Vystudovala budapešťskou Vysokou divadelní a filmovou školu (1987-91), ale už ve třetím ročníku hrála na jevišti předního budapešťského divadla Vígszínház postavu Polly v Žebrácké opeře.
V letech 1991-94 působila v avantgardním kaposvárském divadle Gergelye Csikyho, kde se představila mj. jako Julie v Shakespearově Romeovi a Julii a za roli Célimèna v Molièrově Misantropovi byla oceněna na divadelním festivalu v Szolnoku.
Od roku 1994 je členkou divadelního souboru Vígszínházu.Další velké jevištní příležitosti dostala v postavách Markétky z Goethova Fausta, Marie z Büchnerova Vojcka a Maryšky z Örkényho Rodiny Tótů.
Na film. plátně zaujala hned svými prvními kreacemi poč. 90. let, kdy se objevila coby protagonistka tří významných filmů, uvedených na prestižních mezinárodních festivalech v Cannes a v Karlových Varech: učitelka ruštiny Bobi, která se po pádu komunistického režimu zoufale pokouší vyrovnat se svízelnou existenční situací, v komorním společenském dramatu Milá Emmo, drahá Bobi (r. I. Szabó); venkovská dívka Sylvie, „prodaná“ amorálním pasákem (Andor Lukáts) do obskurního vídeňského peep-show, v dramatu Žetém (r. A. Salamon); Irina v aktualizované film. verzi Čechovova dramatu Tři sestry (r. A. Lukáts).
Galerii hrdinek tragických rysů postupně rozšířila o další výrazné postavy s pohnutými osudy. Potratem a úmrtím otce je stižena subreta ze zájezdového hereckého souboru v nostalgické hořké komedii Na turné (r. G. Bereményi).
Velmi strastiplnou manželskou anabázi v Maďarsku podstoupí Ukrajinka Jelizabeta, za jejíž ztvárnění v dramatu Pas (r. P. Gothár) získala ocenění na národním festivalu v Budapešti 2001.
Byla oficiálním hostem MFF v Karlových Varech 1992 v rámci prezentace filmů Milá Emmo, drahá Bobi a Žetém. Je laureátkou řady domácích hereckých poct, mj. Ceny Mari Jászaiové (1998).
V letech 1991-94 působila v avantgardním kaposvárském divadle Gergelye Csikyho, kde se představila mj. jako Julie v Shakespearově Romeovi a Julii a za roli Célimèna v Molièrově Misantropovi byla oceněna na divadelním festivalu v Szolnoku.
Od roku 1994 je členkou divadelního souboru Vígszínházu.Další velké jevištní příležitosti dostala v postavách Markétky z Goethova Fausta, Marie z Büchnerova Vojcka a Maryšky z Örkényho Rodiny Tótů.
Na film. plátně zaujala hned svými prvními kreacemi poč. 90. let, kdy se objevila coby protagonistka tří významných filmů, uvedených na prestižních mezinárodních festivalech v Cannes a v Karlových Varech: učitelka ruštiny Bobi, která se po pádu komunistického režimu zoufale pokouší vyrovnat se svízelnou existenční situací, v komorním společenském dramatu Milá Emmo, drahá Bobi (r. I. Szabó); venkovská dívka Sylvie, „prodaná“ amorálním pasákem (Andor Lukáts) do obskurního vídeňského peep-show, v dramatu Žetém (r. A. Salamon); Irina v aktualizované film. verzi Čechovova dramatu Tři sestry (r. A. Lukáts).
Galerii hrdinek tragických rysů postupně rozšířila o další výrazné postavy s pohnutými osudy. Potratem a úmrtím otce je stižena subreta ze zájezdového hereckého souboru v nostalgické hořké komedii Na turné (r. G. Bereményi).
Velmi strastiplnou manželskou anabázi v Maďarsku podstoupí Ukrajinka Jelizabeta, za jejíž ztvárnění v dramatu Pas (r. P. Gothár) získala ocenění na národním festivalu v Budapešti 2001.
Byla oficiálním hostem MFF v Karlových Varech 1992 v rámci prezentace filmů Milá Emmo, drahá Bobi a Žetém. Je laureátkou řady domácích hereckých poct, mj. Ceny Mari Jászaiové (1998).