Upravit profil
Italská herečka Giorgia Moll, která má na svém kontě relativně početnou filmografii, jen několik jejích rolí dosáhlo ale většího významu. Narodila se na venkově v severní Itálii do německo-italské rodiny a již počátkem padesátých let se začala...
Životopis
Italská herečka Giorgia Moll, která má na svém kontě relativně početnou filmografii, jen několik jejích rolí dosáhlo ale většího významu. Narodila se na venkově v severní Itálii do německo-italské rodiny a již počátkem padesátých let se začala uplatňovat jako modelka, pracovala také pro reklamu.
Mladá krásná dívka vyvolala pozornost filmařů především jako vítězka soutěže Miss Cinema Roma a vzápětí začala hrát. Jejím debutem byla komedie NEHRAJTE SI SE ŽENAMI (Non scherzare con le donne, 1955), za zmínku stojí historický film zasazený do antického Říma MŮJ SYN NERO (Mio figlio Nerone, 1956), kde již měla příležitost stát před kamerou vedle velkých hereckých hvězd. První velkou roli hrála pod vedením významného režiséra Josepha L. Mankiewicze v americkém filmu TICHÝ AMERIČAN (The Quiet American, 1958), dalším milníkem její práce před kamerou se stal později film POHRDÁNÍ (Le mépris, 1963) francouzského režiséra J. L. Godarda.
Kariéra Giorgii Moll kulminovala v letech 1959-1960, kdy natočila celkem deset filmů. Její sláva sice stoupala a hodně se o ní psalo, bez odborné herecké průpravy ovšem jen zřídka prorazila do umělecky hodnotnějších filmů a skutečně zásadních rolí. Několikrát se objevila v žánru tzv. sandálu a meče (HADŽI MURAT, BÍLÝ ĎÁBEL – Agi Murad il diavolo bianco, 1959; ZLODĚJ Z BAGDÁDU – Il ladro di Bagdad, 1960), točila také ve Francii (ÚNOS SABINEK - L´enlevement des sabines, 1961). Přední místo na filmových plakátech jí zajistil melodramatický příběh NAHÁ LAURA (Laura nuda, 1961), kde sice hrála titulní roli, pro děj filmu ovšem méně důležitou. Pokusila se prorazit i jako zpěvačka a nahrála několik singlů.
V roce 1959 natáčela Giorgia Moll v Jugoslávii historický film KOZÁCI (I cosacchi, 1959). Představitel jedné z hlavních rolí, americký herec John Drew Barrymore, se stal mužem jejích snů. Což si ovšem myslela pouze ona, nikoli on – jak se zdá zpětným pohledem. Jejich vztah a Barrymorova snaha zachránit manželství s Carou Williams plnily stránky bulvárních časopisů po celý rok 1960. Cesty do Ameriky a zpět s bouřlivými hádkami skončily skandálem na podzim 1960, kdy se Barrymore vloupal do Giorgina bytu ve snaze získat zpět zásnubní prsten, který mu nechtěla vydat. V následujícím roce pak média spekulovala o jejím vztahu se slavným italským hercem Vittoriem Gassmanem.
Giorgiina herecká dráha začala v šedesátých letech postupně upadat, zmínku si zaslouží psychologické drama Luigiho Comenciniho NEPOCHOPENÝ (Incompreso, 1966), jinak se objevovala v menších rolích kriminálního a dobrodružného žánru, nadále ale točila v různých zemích, ve Francii nebo Německu. Éra velkých mezinárodních produkcí s důrazem na krásu však pomalu končila a zpětný návrat ke skutečnému herectví ukončil kariéru řady dosud slavných krásek, byla mezi nimi i Giorgia Moll. Po boku slavných francouzských herců ještě natočila film ZLODĚJ ZLOČINŮ (Le voleur de crimes, 1969), s Olgou Schoberovou se pak objevila v americké komedii SOUDRŽNOST (Togetherness, 1970), pak odešla ze záře filmových reflektorů.
K práci před kamerou se Giorgia Moll vrátila ještě dvakrát v osmdesátých letech, jinak ale žije v soukromí v Římě a věnuje se fotografování.
Mladá krásná dívka vyvolala pozornost filmařů především jako vítězka soutěže Miss Cinema Roma a vzápětí začala hrát. Jejím debutem byla komedie NEHRAJTE SI SE ŽENAMI (Non scherzare con le donne, 1955), za zmínku stojí historický film zasazený do antického Říma MŮJ SYN NERO (Mio figlio Nerone, 1956), kde již měla příležitost stát před kamerou vedle velkých hereckých hvězd. První velkou roli hrála pod vedením významného režiséra Josepha L. Mankiewicze v americkém filmu TICHÝ AMERIČAN (The Quiet American, 1958), dalším milníkem její práce před kamerou se stal později film POHRDÁNÍ (Le mépris, 1963) francouzského režiséra J. L. Godarda.
Kariéra Giorgii Moll kulminovala v letech 1959-1960, kdy natočila celkem deset filmů. Její sláva sice stoupala a hodně se o ní psalo, bez odborné herecké průpravy ovšem jen zřídka prorazila do umělecky hodnotnějších filmů a skutečně zásadních rolí. Několikrát se objevila v žánru tzv. sandálu a meče (HADŽI MURAT, BÍLÝ ĎÁBEL – Agi Murad il diavolo bianco, 1959; ZLODĚJ Z BAGDÁDU – Il ladro di Bagdad, 1960), točila také ve Francii (ÚNOS SABINEK - L´enlevement des sabines, 1961). Přední místo na filmových plakátech jí zajistil melodramatický příběh NAHÁ LAURA (Laura nuda, 1961), kde sice hrála titulní roli, pro děj filmu ovšem méně důležitou. Pokusila se prorazit i jako zpěvačka a nahrála několik singlů.
V roce 1959 natáčela Giorgia Moll v Jugoslávii historický film KOZÁCI (I cosacchi, 1959). Představitel jedné z hlavních rolí, americký herec John Drew Barrymore, se stal mužem jejích snů. Což si ovšem myslela pouze ona, nikoli on – jak se zdá zpětným pohledem. Jejich vztah a Barrymorova snaha zachránit manželství s Carou Williams plnily stránky bulvárních časopisů po celý rok 1960. Cesty do Ameriky a zpět s bouřlivými hádkami skončily skandálem na podzim 1960, kdy se Barrymore vloupal do Giorgina bytu ve snaze získat zpět zásnubní prsten, který mu nechtěla vydat. V následujícím roce pak média spekulovala o jejím vztahu se slavným italským hercem Vittoriem Gassmanem.
Giorgiina herecká dráha začala v šedesátých letech postupně upadat, zmínku si zaslouží psychologické drama Luigiho Comenciniho NEPOCHOPENÝ (Incompreso, 1966), jinak se objevovala v menších rolích kriminálního a dobrodružného žánru, nadále ale točila v různých zemích, ve Francii nebo Německu. Éra velkých mezinárodních produkcí s důrazem na krásu však pomalu končila a zpětný návrat ke skutečnému herectví ukončil kariéru řady dosud slavných krásek, byla mezi nimi i Giorgia Moll. Po boku slavných francouzských herců ještě natočila film ZLODĚJ ZLOČINŮ (Le voleur de crimes, 1969), s Olgou Schoberovou se pak objevila v americké komedii SOUDRŽNOST (Togetherness, 1970), pak odešla ze záře filmových reflektorů.
K práci před kamerou se Giorgia Moll vrátila ještě dvakrát v osmdesátých letech, jinak ale žije v soukromí v Římě a věnuje se fotografování.