Glynis Barber se narodila jako Glynis van der Riet v Durbanu v Jihoafrické republice 25. října 1955. Její rodiče se rozvedli, když byla ještě poměrně malá. V pěti letech se s matkou přestěhovala do Johannesburgu, kde vyrůstala v období silné...

Životopis

Glynis Barber se narodila jako Glynis van der Riet v Durbanu v Jihoafrické republice 25. října 1955. Její rodiče se rozvedli, když byla ještě poměrně malá. V pěti letech se s matkou přestěhovala do Johannesburgu, kde vyrůstala v období silné rasové diskriminace, což se v pozdějším věku spolu s přednáškou liberální političky Helen Surmanové na škole, kam Glynis chodila, podepsalo na jejích dalších aktivitách. Glynis se začala zajímat o politiku a zejména o problematiku rasismu. Toto zapálení jí vydrželo dodnes, kdy nadále zůstává aktivní v oblasti ochrany lidských práv skrz charitativní organizaci Promotions.

Již ve věku pěti let se Glynis rozhodla stát herečkou. Zapálení pro film se u ní projevilo po zhlédnutí filmu THE PARENT TRAP (1961) s Hayley Millsovou v hlavní roli. Jako extrémně plaché dítě ale z počátku Glynis tuto ambici nenaplňovala, k převratu došlo až v době dospívání, když se ve škole zúčastnila amatérských divadelních představení. Kromě hraní se zajímala i o literaturu, zejména o divadelní hry Williama Shakespeara. V patnácti letech přečetla během čtrnácti dní všechny jeho práce.

Po dokončení školy v Johannesburgu souhlasila její matka a nevlastní otec s tím, aby šla studovat herectví do Londýna. Její plány měly ale zpoždění, protože jí náhle zemřela matka. V té době bylo Glynis sedmnáct let a matčina smrt ji velmi zasáhla, a jak sama několikrát zmínila v pozdějších letech, měla tato událost velký dopad na celý její život.

V následujícím roce vyzkoušela Glynis různá zaměstnání včetně modelingu. Nakonec díky velkorysosti a podpoře svého nevlastního otce opustila v osmnácti letech Jihoafrickou republiku a přestěhovala se do Londýna, kde začala studovat na prestižní herecké škole Mountview Theatre School. Po promoci zůstala v Anglii, kde si začala shánět práci v herecké branži. Postupně začala dostávat různé role v divadle, ve filmech a hlavně v televizních seriálech. Kromě toho jednala o angažmá s Royal Shakespeare Company.

Během této doby vstoupila Glynis v roce 1976 krátce do manželského svazku s hercem Paulem Anthony Barberem, se kterým se seznámila již v herecké škole. Manželství ale nebylo úspěšné a po třech letech se rozvedli.

Po získání prvních zkušeností následovaly další role v divadle, jako například role Ophelie v Shakespearově tragédii HAMLET pod režií Davida Thackera. Jedním z jejích prvních větších úspěchů v televizi byla role Soolin v britském sci-fi seriálu "BLAKE'S 7" (1978), kde se objevila ve čtvrté sérii natáčené v letech 1980 až 1981, a role v seriálu "JANE" (1982) založeném na slavných válečných příbězích.

Největší zlom v její herecké kariéře přišel v roce 1984, kdy přijala roli detektivní seržantky Harriet Makepeaceové v úspěšném seriálu "DEMPSEY AND MAKEPEACE" (1984 až 1986), kde hrála po boku svého budoucího životního partnera Američana Michaela Brandona. Seriál se velmi brzy stal velkým diváckým hitem, byl odvysílán ve více jak třiceti zemích světa a nakonec se na žádosti diváků rozrostl až na tři série. V osmdesátých letech patřil spolu se starším britským seriálem PROFESIONÁLOVÉ (1977) k divácky nejoblíbenějším televizním snímkům. Dobře známý je i českým a slovenským divákům, na čemž měl určitě nezanedbatelnou zásluhu vynikající slovenský dabing.

Tři roky po skončení seriálu 18.11.1989 se hlavní představitelé Glynis Barberová a Michael Brandon vzali a přestěhovali se do Los Angeles, kde se jim 21.11.1992 narodil jejich syn Alexander (jméno dostal po Glynisině nevlastním otci Alexandru Maxovi, kterého si velmi vážila). Přestože neměla Glynis o práci v Americe nouzi a hostovala v několika televizních rolích, její prioritou zůstával syn Alex.

V roce 1996 se rodina přestěhovala zpátky do Londýna. O rok později se Glynis vrátila na jeviště hrou KILLING TIME od Richarda Stockwella. Hra se dostala na turné po mnoha městech Anglie a měla obrovský úspěch. V tomtéž roce spolupracovala se svým manželem na americkém filmu THE APOCALYPSE WATCH (STRÁŽCI APOKALYPSY), kde si zahráli amerického velvyslance (Brandon) a jeho manželku (Barber). Ještě v tomtéž roce natočili další společný projekt - film DÉJA VU, kde si zahráli společně se známou anglickou herečkou Vanessou Redgrave. Zajímavostí filmu je, že byl celý založen na improvizaci herců.

Glynis, velmi šťastná z návratu do Londýna, začala opět více vystupovat na divadelních prknech. Mezi její nejúspěšnější role patří lady Macbeth ve stejnojmenné Shakespearově hře, nebo paní Robinsonová v divadelní hře THE GRADUATE.

I nadále se objevuje v televizních seriálech (zpravidla pouze v některé z epizod), například "BABES IN THE WOOD", "HIGHLANDER: THE RAVEN", "THE BILL", "NIGHT & DAY", "THE AFTERNOON PLAY" nebo "MURPHY'S LAW".

V roce 2006 Glynis produkovala a představila krátký dokumentární film pro charitu Protimos. V součastné době (2006-2007) hraje kromě divadelních her v seriálu "EMMERDALE FARM" inspektorku Grace Barraclough.

Zatím hrála a hostovala Glynis v cca 34 filmech a seriálech. V současné době jí můžete vidět v divadlech.

Zajímavosti:
Glynis aktivně podporuje charitu a je proti rasismu a utlačování žen.
Příjmení Barber získala Glynis po svém první muži.
Glynis odmítá jíst maso.