Heikkiho kariéru, stejně jako kariéru mnoha dalších jezdců, odstartovali motokáry. Úvodní sezonu si odbyl v roce 1991 a vydržel tam až do roku 2000. Ale během těchto let si vyzkoušel i jiné závody. V roce 1999 a 2000 vyhrál finskou formuli A. V...

Životopis

Heikkiho kariéru, stejně jako kariéru mnoha dalších jezdců, odstartovali motokáry. Úvodní sezonu si odbyl v roce 1991 a vydržel tam až do roku 2000. Ale během těchto let si vyzkoušel i jiné závody. V roce 1999 a 2000 vyhrál finskou formuli A. V roce 2000 se také stal mistrem Norska a vyhrál Elf Master. Tento rok byl také ve Finsku zvolen jezdcem roku.

Po motokárách usedl do formule Renault a hned začal bodovat. Celkově pak v šampionátu skončil po své první sezóně jako 4.

V roce 2001 vyměnil formuli Renault za britskou formuli 3. A v šampionátu skončil celkově třet.

V roce 2003 znovu přestoupil, tentokrát do mistrovství světa vozů Nissan. Svou první sezónu zde skončil jako druhý a v roce 2004 získal titul. V tomto roce také poprvé testoval vůz F1. V sezóně 2004 ještě stilhl závodit v Race of Champions v Paříži. Který také vyhrál.

Rok 2005 se nesl ve znamení nově vzniklé GP2. Tento šampionát přitahoval jezdce s velkým talentem a velkými cíly. Ze začátku se Heikkimu v této velké konkurenci dařilo velmi dobře, vypadalo to, že už ho nikdo neporazí. Ale jak šampionát pokračoval, dařilo se mu o něco méně. A titul nakonec získal Nico Rosberg. Přesto Kovalainen ukázal svým druhým místem své kvality a otevřel si tak cestu do F1.

V sezóně 2006 byl testovacím jezdcem stáje Renault F1 team. Za rok dokázal najezdit přes 20 000 km.

Pro sezonu 2007 v Renaultu nahradil odcházejícího šampiona Fernanda Alonsa, který přestoupil k McLarenu.

O rok později si místa vyměnili - Fernando Alonso se vrátil do Renaultu a Heikki Kovalainen obsadil uvolněné místo v McLarenu po boku Lewise Hamiltona.

Sezona 2007 byla pro Heikkiho zpočátku nesnadná. V prvních závodech se mu nedařilo, za což si zasloužil i výtky majitele Renaultu Flavia Briatoreho. Postupně se ovšem zlepšoval a ve výsledkové listině bodově předstihl stájového kolegu Giancarla Fisichellu - skončil na 6.místě za oběma Ferrari, McLareny a BMW. Nejlepším umístěním v této sezoně bylo druhé místo v deštivé GP Japonska, kde dokázal porazit budoucího mistra světa Kimiho Räikkönena v dramatickém závěru a udržel úspěšnějšího krajana za svými zády.

Na počátku roku 2008 Heikki Kovalainen pilně pracuje na začleňování do McLarenu. Sám prohlásil, že nikdy nebyl šťastnější.