Hideo Kojima se narodil v Tokiu, ale ve třech letech se spolu s rodiči přestěhoval do Kóbé. Od malička si přál pracovat ve filmovém průmyslu, místo toho se v roce 1986 dostal do společnosti KONAMI MSX Home Computer Division jakožto...

Životopis

Hideo Kojima se narodil v Tokiu, ale ve třech letech se spolu s rodiči přestěhoval do Kóbé.
Od malička si přál pracovat ve filmovém průmyslu, místo toho se v roce 1986 dostal do společnosti KONAMI MSX Home Computer Division jakožto designér.

I přes spoustu nápadů, které před svými kolegy doslova chrlil, nedá se mluvit o velkém úspěchu. První hrou, kterou sám naprogramoval byla netradiční westernovka Lost Warld. Za zmínku stojí hra Penguin Advanture, na které se podílel.

Úspěch přišel až v roce 1987, kdy světlo světa spatřil první díl legendární série Metal Gear. Hra sklidila neuvěřitelný úspěch především díky do té doby neviděným stealth prvkům. Jednalo se o zcela nový žánr taktické špionážní akce.
Kojima původně neplánoval pokračovat s hrdinou hry (voják s krycím označením Solid Snake) a proto uvedl hru Snatcher, což je adventura z cyberpunkového prostředí.

Po dvou letech (1990) se ale rozhodl rozšířit příběh Metal Gearu a i jeho pokračováním (MG2: Solid Snake) nadchl kritiky i hráče. Úspěch sklízí hlavně nevídaná grafika, cutscény, které poprvé pomáhají tvořit už tak zajímavý a dějovými zvraty nabitý příběh a hratelnost.
Z méně známého vývojáře se doslova přes noc stala celebrita první velikosti, modla herního průmyslu.

Roku 1998 se japonští hráči konečně dočkali dalšího pokračování. Je jí hra pro Playstation jménem Metal Gear Solid a Kojima tak otevřel novou sérii. Celá série se totiž dnes dělí na první dva díly s datadisky (MG) a ostatní hry (MGS).
Metal Gear Solid lze popsat superlativy. Výborný děj, zajímavé postavy, skvělá 3D grafika, namluvené dialogy...

O tři roky později ale vychází další pokračování, tentokrát pro Playstation 2 (název má MGS2: Sons of Liberty), které je sice zas o krok blíž hernímu ideálu, ale kriticky se ozvou sami fanoušci. Hlavní hrdina Solid Snake - profesionální voják a špion, vzor pro tisíce mužů - je totiž nahrazen dlouhovlasým blonďatým mlíčňákem Raidenem. Alespoň tak ze začátku vypadá.

Hideo se možná právě proto rozhoduje vrátit se v čase a roku 2004 vydává MGS: Snake Eater, jehož děj je zasazen do Studené války a předchází všem dílům. Vypráví o genetickém otci Solid Snakea, špionovi nazývaném \"nejlepší voják 20. století\", Saladin nebo Big Boss. Příběh přesně navazuje na pozdější události a vysvětluje spoustu ze záhad starších dílů.

Vydáním Snake Eatera v Japonsku právem vybuchlo šílenství. Kritici pěli ódy na nadčasovou grafiku, která překonávala všechno co bylo tou dobou k vidění, profesionálně rozkreslené postavy, poutavý příběh, úžasnou hudbu Harryho Gregsona Williamse, ovladatelnost i rozmanitost misí.
Samotné cutscény vytvářejí ucelený film, lepší než mnohé z holywoodských filmů. Proto také dostal Hideo přezdívku Mr. Director.

V současnosti vychází čtvrtý díl série MGS s podtitulem Guns of Patriots. V poslední části mistrovského díla vystupuje většina postav ze všech dílů, včetně Raidena. Především se ale vrací starý známý Solid Snake. Recenzenti ze všech koutů světa se už připravují na nejlepší hru všech dob, datum vydání je ohlášeno na 14. března 2008.

Hideo si během dlouhé kariéry u KONAMI založil vlastní firmu Kojima productions, pod kterou také poslední dva díly vyšly.
On sám tvrdí, že je Guns of Patriots opravdu posledním dobrodružstvím oblíbeného vojáka, ale málokdo mu věří. Koneckonců, to samé tvrdil o Metal Gear Solid.

Včetně datadisků dodnes vyšlo kolem dvaceti her s titulem Metal Gear.

V nejbližší době se také začne s natáčením filmu podle nejoblíbenějšího dílu, kterým je právě MGS.
Mr. Director si pravděpodobně sám sedne do režisérského křesla, jak bylo jeho snem už v dětství.