James Toseland se narodil 5. října 1980 v malém britském městě Doncaster.
Je dvojnásobným mistrem světa s superbicích, a to v letech 2004 a 2007. Od roku 2007 závodí v královské kubatuře MotoGP v satelitním týmu Yamaha Tech 3.
Původně to...
Životopis
James Toseland se narodil 5. října 1980 v malém britském městě Doncaster.
Je dvojnásobným mistrem světa s superbicích, a to v letech 2004 a 2007. Od roku 2007 závodí v královské kubatuře MotoGP v satelitním týmu Yamaha Tech 3.
Původně to vypadalo, že Jamesova kariéra se bude ubírat uměleckým směrem, a to hraním na piano. V osmi letech jej však jeho otčím naučil jezdit na motokrosové motorce, a zanedlouho poté závodil v juniorském mistrovství motokrosu po celé Velké Británii.
Poté, co jeho otčím spáchal sebevraždu, přesedlal z terénních motorek na silniční. V roce 1995 závodil v juniorském mistrovství a poté přešel do britské série „Superteen“. Poté podepsal smlouvu s kastrol Honda v soutěži světových supersportů. Ve dvou sezónách skončil na 18. a 11. pozici. V roce 2000 přešel do britských superbiků, kde se umísti na celkovém dvanáctém místě.
Na přelomu tisíciletí, v roce 2001, přestoupil do mistrovství světa superbiků. Ze začátku s zdálo, že jeho výkony nebudou oslnivé, když nedokázal vyhrávat ani v nižších soutěžích, v roce 2003 však už dokázal vyhrát svůj první závod na německém okruhu Oschersleben a celkově skončil v tabulce třetí.
Poté, když v roce 2004 odešli Neil Hodgson a Ruben Xaus do MotoGP, odešel taky Toseland do týmu Fila Ducati, a o devět bodů získal mistrovský titul před týmovým kolegou Laconim.
Pro rok 2005 se vrátil do týmu Suzuki. Skončil celkově pátý, když titul získal jeho stájový kolega Troy Corser. O rok později opět změnil tým, když přešel k Winston Ten Kate Racing Honda. Sezónu skončil na druhém místě za Troyem Baylissem. Poté mu kvůli sponzorům nevyšlo působení v Fortuna Honda, takže i další sezónu pokračoval v superbicích.
Následující sezónu zůstal ve stejném týmu, když odmítnul nabídku od Pramac d´Antin k závodění v MotoGP. Dokázal osmkrát vyhrát, a ještě se umístil šestkrát na podiu. S velkým bodovým náskokem si dojel před Troyem Bayllisem pro titul.
V roce 2007 už učinil přestup do královské kubatury MotoGP, když odepsal smlouvu se satelitním týmem Yamaha Tech 3 a stal se týmovým kolegou Američana Colina Edwardse.
Hned v úvodním závodu sezóny si v kvalifikaci vyjel druhé místo, v závodě se mu však tolik nedařilo a skončil šestý.
Je dvojnásobným mistrem světa s superbicích, a to v letech 2004 a 2007. Od roku 2007 závodí v královské kubatuře MotoGP v satelitním týmu Yamaha Tech 3.
Původně to vypadalo, že Jamesova kariéra se bude ubírat uměleckým směrem, a to hraním na piano. V osmi letech jej však jeho otčím naučil jezdit na motokrosové motorce, a zanedlouho poté závodil v juniorském mistrovství motokrosu po celé Velké Británii.
Poté, co jeho otčím spáchal sebevraždu, přesedlal z terénních motorek na silniční. V roce 1995 závodil v juniorském mistrovství a poté přešel do britské série „Superteen“. Poté podepsal smlouvu s kastrol Honda v soutěži světových supersportů. Ve dvou sezónách skončil na 18. a 11. pozici. V roce 2000 přešel do britských superbiků, kde se umísti na celkovém dvanáctém místě.
Na přelomu tisíciletí, v roce 2001, přestoupil do mistrovství světa superbiků. Ze začátku s zdálo, že jeho výkony nebudou oslnivé, když nedokázal vyhrávat ani v nižších soutěžích, v roce 2003 však už dokázal vyhrát svůj první závod na německém okruhu Oschersleben a celkově skončil v tabulce třetí.
Poté, když v roce 2004 odešli Neil Hodgson a Ruben Xaus do MotoGP, odešel taky Toseland do týmu Fila Ducati, a o devět bodů získal mistrovský titul před týmovým kolegou Laconim.
Pro rok 2005 se vrátil do týmu Suzuki. Skončil celkově pátý, když titul získal jeho stájový kolega Troy Corser. O rok později opět změnil tým, když přešel k Winston Ten Kate Racing Honda. Sezónu skončil na druhém místě za Troyem Baylissem. Poté mu kvůli sponzorům nevyšlo působení v Fortuna Honda, takže i další sezónu pokračoval v superbicích.
Následující sezónu zůstal ve stejném týmu, když odmítnul nabídku od Pramac d´Antin k závodění v MotoGP. Dokázal osmkrát vyhrát, a ještě se umístil šestkrát na podiu. S velkým bodovým náskokem si dojel před Troyem Bayllisem pro titul.
V roce 2007 už učinil přestup do královské kubatury MotoGP, když odepsal smlouvu se satelitním týmem Yamaha Tech 3 a stal se týmovým kolegou Američana Colina Edwardse.
Hned v úvodním závodu sezóny si v kvalifikaci vyjel druhé místo, v závodě se mu však tolik nedařilo a skončil šestý.