Upravit profil
Josef Vaniš byl český kameraman.
V roce 1945 dokončil studium oboru filmový laborant na grafické škole v Praze. Do roku 1958 pracoval u Československého armádního filmu. Poté až do roku 1989 ve filmovém studiu Barrandov.
Byl hlavním...
Životopis
Josef Vaniš byl český kameraman.
V roce 1945 dokončil studium oboru filmový laborant na grafické škole v Praze. Do roku 1958 pracoval u Československého armádního filmu. Poté až do roku 1989 ve filmovém studiu Barrandov.
Byl hlavním kameramanem dokumentu Cesta vede do Tibetu, který získal v roce 1956 čestné uznání na filmovém festivalu v Benátkách,
Pracoval s režisérem Karlem Kachyňou na filmech Závrať, Naděje či Vysoká zeď. S Dušanem Kleinem spolupracoval na filmech Radikální řez, Dobří holubi se vracejí, Vážení přátelé, ano, ale i na třech filmech z pentalogie o 'Básnících' (Jak básníci přicházejí o iluze, Jak básníkům chutná život a Konec básníků v Čechách).
Spolupracoval i s dalšími významnými režiséry jako Zbyněk Brynych nebo Josef Polák. Podílel se též na televizním seriálu Pan Tau nebo na filmech Kačenka a strašidla, Smrt stopařek, Tichý Američan v Praze, Noc klavíristy, Dědeček, Kylián a já.
V roce 1945 dokončil studium oboru filmový laborant na grafické škole v Praze. Do roku 1958 pracoval u Československého armádního filmu. Poté až do roku 1989 ve filmovém studiu Barrandov.
Byl hlavním kameramanem dokumentu Cesta vede do Tibetu, který získal v roce 1956 čestné uznání na filmovém festivalu v Benátkách,
Pracoval s režisérem Karlem Kachyňou na filmech Závrať, Naděje či Vysoká zeď. S Dušanem Kleinem spolupracoval na filmech Radikální řez, Dobří holubi se vracejí, Vážení přátelé, ano, ale i na třech filmech z pentalogie o 'Básnících' (Jak básníci přicházejí o iluze, Jak básníkům chutná život a Konec básníků v Čechách).
Spolupracoval i s dalšími významnými režiséry jako Zbyněk Brynych nebo Josef Polák. Podílel se též na televizním seriálu Pan Tau nebo na filmech Kačenka a strašidla, Smrt stopařek, Tichý Američan v Praze, Noc klavíristy, Dědeček, Kylián a já.