Hänninen debutoval na Mistrovství Finska roku 2003, kde skončil na osmém místě celkového hodnocení ve skupině N (malé skupině N). O rok později vyhrál titul ve stejné třídě s vozem Honda Civic Type R. V roce 2005 dokončil závody skupiny N na...

Životopis

Hänninen debutoval na Mistrovství Finska roku 2003, kde skončil na osmém místě celkového hodnocení ve skupině N (malé skupině N). O rok později vyhrál titul ve stejné třídě s vozem Honda Civic Type R. V roce 2005 dokončil závody skupiny N na druhém místě a to ve voze Mitsubishi Lancer Evolution VI.

Prvním Hänninenovým závodem, který je součástí Mistrovství světa v rallye, byla Švédská rallye 2006, kde s vozem Mitsubishi Lancer Evolution IX vyhrál skupinu N a celkově se umístil na 15. místě. V následující Sardinské rallye 2006 byl znovu nejrychlejším jezdcem skupiny N a celkově skončil na 14. místě. Poté se účastnil dalších tří závodů Mistrovství světa v rallye v sezoně 2006. Nejlepšího celkového výsledku dosáhl na Rallye Nový Zéland, kde celkově obsadil deváté místo, ve skupině N ho však porazil pouze Jari-Matti Latvala. Během svého prvního vystoupení na Finské rallye byl vyloučen za to, že na sobě neměl nehořlavé prádlo. V posledním závodu sezony 2006, Velšské rallye, soutěžil ve třídě Super 1600 s Citroënem C2 a vybojoval celkově 19. místo a první v rámci juniorské kategorie.

Celou sezonu 2007 produkčního šampionátu absolvoval s vozem Mitsubishi Lancer Evolution IX. Nejprve vyhrál Švédskou rallye, poté byl však diskvalifikován kvůli použití nehomologovaných palivových čerpadel. Jeho nejlepším výsledkem bylo druhé místo na Velšské rallye a třetí místo v Argentině. Celkově se umístil na pátém místě. Zároveň se roku 2007 zúčastnil i tří závodů Mistrovství světa v rallye s vozem Mitsubishi Lancer WRC05, se kterým získal svůj první bod do hodnocení jezdců za osmé místo v Sardinské rallye.

V produkčním šampionátu Mistrovství světa v rallye 2008 závodil Hänninen za novozélandskou odnož týmu Ralliart. Ve Švédské rallye se mu podařilo zvítězit, celkově obsadil osmou příčku a tím získal druhý bod do hodnocení jezdců. Poté vyhrál i Finskou rallye. V této sezoně se zapojil do dvou závodů Intercontinental Rally Challenge - ve skupině N se na Portugalské rallye s Lancerem Evolution IX umístil na pátém místě a poté vyhrál svůj první závod v kategorii Super 2000 na Ruské rallye s Peugeotem 207 S2000.U týmu Škoda zůstal i v sezoně 2010. Třikrát se mu podařilo vyhrát (a to v Argentinské, Sardinské a Skotské Rallye), dále se čtyřikrát umístil na druhém místě a třikrát na třetím, celkem tedy 62 bodů. To mu vyneslo titul mistra. Stejně jako v sezoně 2009 se Hänninen zúčastnil Finské rallye s vozem Škoda Fabia za tým Red Bull Rally a vyhrál kategorii SWRC.
V sezoně 2011 se Hänninen plně soustředí na závody SWRC s týmem Red Bull Škoda, příležitostně startuje s Škodou Motorsport v Intercontinental Rally Challenge 2011.

V roce 2009 závodil v soutěži Intercontinental Rally Challenge za tým Škoda s vozem Škoda Fabia S2000. Podruhé v řadě vyhrál Ruskou rallye a celkově dokončil šampionát na šestém místě.