Jules Bianchi
závodník F1
- Narození:
- 3. srpna 1989
- Úmrtí:
- 17. července 2015, důvod: následky zranění hlavy
Upravit profil
Jules Bianchi byl francouzský automobilový závodník. Je vnukem Maura Bianchiho a prasynovcem Luciena Bianchiho. Formule Renault 2.0 V roce 2007 opouští Jules motokáry a míří do šampionátu Francouzská Formule Renault 2.0, který vyhrál. Formule 3...
Životopis
Jules Bianchi byl francouzský automobilový závodník. Je vnukem Maura Bianchiho a prasynovcem Luciena Bianchiho.
Formule Renault 2.0 V roce 2007 opouští Jules motokáry a míří do šampionátu Francouzská Formule Renault 2.0, který vyhrál.
Formule 3 Jules podepsal v sérii Formule 3 Euro s týmem ART Grand Prix na konci roku 2007. V roce 2008 Jules vyhrál Formule 3 Masters na okruhu Zolder. Jules pokračoval v Formule 3 Euro i v roce 2009. Za sezonu získal osm vítězství s týmem ART Grand Prix a korunoval sem šampionem.
GP2 Jules pokračoval i nadále v barvách francouzského týmu ART Grand Prix, ale v jiné sérii, GP2.
Sezonu 2010 započal sérií GP2 Asia, kde odjel tři podniky ze čtyř. V hlavní sérii (kterou už odjel celou, nestartoval pouze na Maďarském sprintu kvůli zranění) nasbíral při svém debutu mnoho pódií, v Monaku dojel třetí, ve Valencii druhý, na Silverstone druhý a na italské Monze druhý. Celkově skončil v roce 2010 třetí s 52 body.
I v roce 2011 zůstal věrný týmu ART (tým změnil jméno na Lotus ART). Hned na hlavním a úvodním závodě v Turecku si Jules vybojoval třetí místo, další pódium bylo až v Británii, kde zvítězil. V Německu dojel ve sprintu druhý, v Belgii v obou závodech druhý, a z Monzy si odvážel třetí místo ze sprintu. Na konci sezony skončil opět třetí s 53 body.
Formule Renault 3.5 Jules po roce 2011 změnil sérii i tým Formule Renault 3.5 a tým Tech 1 Racing se stal jeho zaměstnavatelem, týmovým kolegou mu byl Estonec Kevin Korjus, Jules dojel druhý v Monaku, Belgii a ruské Moskvě. Třetí místa nasbíral pouze v Británii a Maďarsku. A vítězství na Nürburgring, Silverstone a Paul Ricard mu pomohla ke konečným 185 bodům a druhé příčce v konečném pořadí šampionátu.
Formule 1 V srpnu 2009 se spekulovalo o tom, že nahradí zraněného Felipeho Massu, kterého nakonec nahradil Luca Badoer a poté Giancarlo Fisichella. Jules se stal mimo jiné členem jezdecké akademie Scuderia Ferrari spolu s Daniel Zempiri, Mirko Bortolotti, Raffaele Marciello a o něco později se k nim přidal Sergio Pérez, dnes jezdec týmu Force India. V sezonách 2010–2011 Jules byl rezervním jezdcem Scuderia Ferrari. V roce 2012 testoval u týmu Force India s vyhlídkami na závodní sedačku.
2013 Kvůli nesplnění závazků ze strany sponzorů Luize Razii byl oznámen jako druhý jezdec týmu Marussia. V Austrálii dokončil na 15. místě před svým týmovým kolegou Maxem Chiltonem se ztrátou 1 kolo na Kimiho Raikkonena.
2014 Ve velké ceně Monaka dojel na 8.místě, kvůli penalizaci si však o jedno místo pohoršil (na 9.místo). Byly to první body pro stáj Marussia v jejím působení v F1.
Ve velké ceně Japonska měl vážnou nehodu, když se střetl s mobilním jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz. Byl v bezvědomí převezen do nemocnice v Jokkaiči, kde byl operován. Po sedmi týdnech byl převezen do nemocnice v Nice do rodné Francie. Podle lékařů utrpěl difuzní axonální poranění mozku, dýchal sám a jeho orgány fungovaly bez podpory přístrojů, avšak až do své smrti byl stále v kómatu.
Formule Renault 2.0 V roce 2007 opouští Jules motokáry a míří do šampionátu Francouzská Formule Renault 2.0, který vyhrál.
Formule 3 Jules podepsal v sérii Formule 3 Euro s týmem ART Grand Prix na konci roku 2007. V roce 2008 Jules vyhrál Formule 3 Masters na okruhu Zolder. Jules pokračoval v Formule 3 Euro i v roce 2009. Za sezonu získal osm vítězství s týmem ART Grand Prix a korunoval sem šampionem.
GP2 Jules pokračoval i nadále v barvách francouzského týmu ART Grand Prix, ale v jiné sérii, GP2.
Sezonu 2010 započal sérií GP2 Asia, kde odjel tři podniky ze čtyř. V hlavní sérii (kterou už odjel celou, nestartoval pouze na Maďarském sprintu kvůli zranění) nasbíral při svém debutu mnoho pódií, v Monaku dojel třetí, ve Valencii druhý, na Silverstone druhý a na italské Monze druhý. Celkově skončil v roce 2010 třetí s 52 body.
I v roce 2011 zůstal věrný týmu ART (tým změnil jméno na Lotus ART). Hned na hlavním a úvodním závodě v Turecku si Jules vybojoval třetí místo, další pódium bylo až v Británii, kde zvítězil. V Německu dojel ve sprintu druhý, v Belgii v obou závodech druhý, a z Monzy si odvážel třetí místo ze sprintu. Na konci sezony skončil opět třetí s 53 body.
Formule Renault 3.5 Jules po roce 2011 změnil sérii i tým Formule Renault 3.5 a tým Tech 1 Racing se stal jeho zaměstnavatelem, týmovým kolegou mu byl Estonec Kevin Korjus, Jules dojel druhý v Monaku, Belgii a ruské Moskvě. Třetí místa nasbíral pouze v Británii a Maďarsku. A vítězství na Nürburgring, Silverstone a Paul Ricard mu pomohla ke konečným 185 bodům a druhé příčce v konečném pořadí šampionátu.
Formule 1 V srpnu 2009 se spekulovalo o tom, že nahradí zraněného Felipeho Massu, kterého nakonec nahradil Luca Badoer a poté Giancarlo Fisichella. Jules se stal mimo jiné členem jezdecké akademie Scuderia Ferrari spolu s Daniel Zempiri, Mirko Bortolotti, Raffaele Marciello a o něco později se k nim přidal Sergio Pérez, dnes jezdec týmu Force India. V sezonách 2010–2011 Jules byl rezervním jezdcem Scuderia Ferrari. V roce 2012 testoval u týmu Force India s vyhlídkami na závodní sedačku.
2013 Kvůli nesplnění závazků ze strany sponzorů Luize Razii byl oznámen jako druhý jezdec týmu Marussia. V Austrálii dokončil na 15. místě před svým týmovým kolegou Maxem Chiltonem se ztrátou 1 kolo na Kimiho Raikkonena.
2014 Ve velké ceně Monaka dojel na 8.místě, kvůli penalizaci si však o jedno místo pohoršil (na 9.místo). Byly to první body pro stáj Marussia v jejím působení v F1.
Ve velké ceně Japonska měl vážnou nehodu, když se střetl s mobilním jeřábem, který odklízel jiný havarovaný vůz. Byl v bezvědomí převezen do nemocnice v Jokkaiči, kde byl operován. Po sedmi týdnech byl převezen do nemocnice v Nice do rodné Francie. Podle lékařů utrpěl difuzní axonální poranění mozku, dýchal sám a jeho orgány fungovaly bez podpory přístrojů, avšak až do své smrti byl stále v kómatu.