Její otec pracuje na naftařských plošinách. Nejprve získala diplom jako stenotypistka.
Odbornou hereckou průpravu absolvovala na konzervatoři v Rouenu a v dalším vzdělávání pokračovala v Paříži (ateliér Blanche Salantové a Kurzy Florent) a ve...
Životopis
Její otec pracuje na naftařských plošinách. Nejprve získala diplom jako stenotypistka.
Odbornou hereckou průpravu absolvovala na konzervatoři v Rouenu a v dalším vzdělávání pokračovala v Paříži (ateliér Blanche Salantové a Kurzy Florent) a ve štrasburském Národním divadle.
Před kamerou debutovala epizodní rolí zlé dívky Agathe v komedii Tetička Daniele (r. É. Chatilliez), ale první výraznější postavou byla slečna Plusseová, milenka majitele tajemného předměstského činžáku (Jean-Claude Dreyfuss), v černé komedii Delikatesy (r. J.-P. Jeunet, M. Caro).
Prosadila se jako představitelka obyčejných mladých žen, namáhavě řešících své milostné peripetie a citové krize (např. Cizoložství, Oběti, Turisté, Nová Eva).
Náročný part zvládla v hlavní roli ženevské barmanky Rosemonde, která před šesti lety zabila v sebeobraně násilníka a její příběh se stal námětem pro TV film, ve snímku Fourbi (r. A. Tanner).
Zatím nejnáročnější psychologickou kreaci, jež jí po zásluze vynesla Césara 1999, předvedla v postavě těhotné Emmy, bolestně se vyrovnávající s rakovinou prsu, v dramatu Hlavu vzhůru! (r. S. Anspachová). Často spolupracuje s režisérkami.
Odbornou hereckou průpravu absolvovala na konzervatoři v Rouenu a v dalším vzdělávání pokračovala v Paříži (ateliér Blanche Salantové a Kurzy Florent) a ve štrasburském Národním divadle.
Před kamerou debutovala epizodní rolí zlé dívky Agathe v komedii Tetička Daniele (r. É. Chatilliez), ale první výraznější postavou byla slečna Plusseová, milenka majitele tajemného předměstského činžáku (Jean-Claude Dreyfuss), v černé komedii Delikatesy (r. J.-P. Jeunet, M. Caro).
Prosadila se jako představitelka obyčejných mladých žen, namáhavě řešících své milostné peripetie a citové krize (např. Cizoložství, Oběti, Turisté, Nová Eva).
Náročný part zvládla v hlavní roli ženevské barmanky Rosemonde, která před šesti lety zabila v sebeobraně násilníka a její příběh se stal námětem pro TV film, ve snímku Fourbi (r. A. Tanner).
Zatím nejnáročnější psychologickou kreaci, jež jí po zásluze vynesla Césara 1999, předvedla v postavě těhotné Emmy, bolestně se vyrovnávající s rakovinou prsu, v dramatu Hlavu vzhůru! (r. S. Anspachová). Často spolupracuje s režisérkami.