Karlu Chadimovou objevili filmaři jako třináctiletou, kdy si ji vybrali pro menší roli v komedii Florenc 13,30 (1957). O něco později pak její fotografii na FAMU objevil kameraman Jan Čuřík a doporučil ji režiséru Zbyňku Brynychovi pro...

Životopis

Karlu Chadimovou objevili filmaři jako třináctiletou, kdy si ji vybrali pro menší roli v komedii Florenc 13,30 (1957). O něco později pak její fotografii na FAMU objevil kameraman Jan Čuřík a doporučil ji režiséru Zbyňku Brynychovi pro připravovaný film Pět z milionu (1959). V povídce Pavučina v tomto filmu ztvárnila šestnáctiletá Chadimová roli Kateřiny Peškové. Další příležitosti na sebe nenechaly dlouho čekat a mladá nadějná herečka jen v letech 1959-1960 hrála v šesti filmech. Její doménou se staly půvabné moderní dívky, v letech 1961-1967 byla Karla Chadimová členkou hereckého souboru Filmového studia Barrandov. Psychologicky náročnější roli ztvárnila v dramatu Místenka bez návratu (1964) po boku Jiřiny Šejbalové.

V polovině 60. let dostala Chadimová příležitost hrát i v zahraničí, pro několik filmů ji angažovali západoněmečtí tvůrci. Poprvé hrála ve filmu Dobrodružství Wernera Holta (Die Abenteuer des Werner Holt, 1965), následně hrála ve dvou dalších německých filmech, poté vytvořila roli Niny v německém seriálu Salto Mortale (1969). Mezitím nadále točila i v Československu, z jejích postav citlivých a zamilovaných dívek se stávaly pragmatické mladé ženy. Za zmínku stojí její participace v kriminálně laděných filmech (Hra bez pravidel, 1966; Znamení raka, 1967), hrála také v historickém dramatu Marketa Lazarová (1967). Svými vděčnými rolemi se Karla Chadimová stala v uvolněných 60. let jednou z nejvýraznějších a velmi oblíbených hereček mladé generace. Po nástupu normalizace se Karla Chadimová vzhledem k politickým postojům svého manžela na několik let odmlčela, objevila se jen v televizním filmu Zločin na Zlenicích hradě (1971), znovu hrála také v Německu, u nás se před filmovou kameru vrátila již jen v menších rolích (například Páni kluci, 1975), po boku svého manžela Jana Třísky se objevila ve slovenském psychologickém dramatu Do posledného dychu (1976). Spolu s Janem Třískou měla pak hrát role rodičů v psychologickém dramatu Nechci nic slyšet (1978), před začátkem natáčení však manželé emigrovali.

V roce 1977 Karla Chadimová spolu s manželem Janem Třískou a dětmi opustila Československo a usadila se v USA. Zatímco Tříska se i v zahraničí prosadil jako herec, Chadimová na další hereckou kariéru rezignovala. Začala pracovat jako hosteska, postupem doby se ale vypracovala až na manažerku luxusního hotelu Bel Air v Hollywoodu. V 80. letech se sporadicky vracela před televizní kameru v několika amerických seriálech. U nás se pak uvedla již jen drobnou rolí poštovní úřednice ve filmu Obecná škola (1991).

Manželem Karly Chadimové je od roku 1968 herec Jan Tříska (*1936); mají spolu dcery Karlu a Janu.