Upravit profil
Rodiče jsou učitelé umění. Od šesti let se věnovala baletu jakož i hře na kytaru, flétnu a klavír. Po prvním semestru opustila studium taneční pedagogiky v Hamburku a svůj zájem obrátila k herectví. Navštěvovala Hochschule für Musik und Theater...
Životopis
Rodiče jsou učitelé umění. Od šesti let se věnovala baletu jakož i hře na kytaru, flétnu a klavír.
Po prvním semestru opustila studium taneční pedagogiky v Hamburku a svůj zájem obrátila k herectví. Navštěvovala Hochschule für Musik und Theater v Hannoveru (1984-86) a Falckenbergschule v Mnichově (1986-87) a další průpravu absolvovala ve Westfälischen zemském divadle v Castrop-Rauxelu.
Ještě před ukončením výuky ji přivedl Dieter Dorn do souboru Mnichovské činohry. V letech 1987-89 hrála mj. v Goethově Faustovi, v Návštěvnících Botho Strausse, v Racinově tragédii Faidra a v Brechtově dramatu Muž jako muž. V Činohře pracovala také s Volkerem Schlöndorffem na jevištní adaptaci Böllova románu Ženy před krajinou s řekou.
V letech 1990-92 byla členkou berlínského Schillerova divadla, kde účinkovala mj. v Schillerově Loupežnících a v Hauptmannových Krysách. Zároveň sbírala první zkušenosti před kamerou, kde debutovala hlavní roli měšťanské dcery Margy v historickém TV snímku Léto v Lesmoně.
Následovaly další TV práce, v nichž si vyzkoušela tragické role. Roku 1993 prorazila na film. plátně jako kreslířka časopiseckých comicsů Frenzy, které dodává náměty její přítelkyně-zdravotní sestra (Nina Kronjägerová), v komedii Bez líčidla (r. K. von Garnierová).
Od pol. 90. let se stala oblíbenou představitelkou citově tápajících a trpících blondýnek, z nichž některé se odhodlají k radikálním činům, v komerčně úspěšných filmech mladých režisérů, nezastírajících poučenost na amerických vzorech: těhotná číšnice Doro, jejíž přítel a posléze manžel (Till Schweiger) se nedokáže zcela odpoutat od svého homosexuálního přítele (Joachim Król), v milostné komedii 4 % muž v akci (r. S. Wortmann); frustrovaná, osamělá rozhlasová moderátorka Monika Kraussová, která se nevědomky zamiluje do manžela (August Zirner) své přítelkyně (Martina Gedecková), v komedii Městský hovor (r. R. Kaufmann); delikventka Emma Moorová, bubenice ženské hudební skupiny na útěku z vězení, v hudební dobrodružné komedii Bandits (r. K. von Garnierová); temperamentní berlínská taxikářka Ella, zapletená do obchodů ruské mafie, v akční komedii Nebezpečné věno (r. D. Satin); lékárnice Hella Moormannová, řešící rafinovanými vraždami své problémy s muži, v sarkasticky melodramatickém morytátu podle románu Ingrid Nollové Lékárnice (r. R. Kaufmann).
Za své výkony obdržela řadu prestižních ocenění, např. Cenu Adolfa Grimma (Léto v Lesmoně), Zlatou kameru (Regina na schodech, O násilí ani řeč), Bavorskou film. cenu (Člověk pro každou situaci, Bez líčidla, Městský hovor) a Německou film. cenu (Městský hovor). Je laureátkou Ceny Ernsta Lubitsche (1997).
Ze vztahu s hercem Peterem Sattmannem má dceru Paulu (nar. 1993).
Po prvním semestru opustila studium taneční pedagogiky v Hamburku a svůj zájem obrátila k herectví. Navštěvovala Hochschule für Musik und Theater v Hannoveru (1984-86) a Falckenbergschule v Mnichově (1986-87) a další průpravu absolvovala ve Westfälischen zemském divadle v Castrop-Rauxelu.
Ještě před ukončením výuky ji přivedl Dieter Dorn do souboru Mnichovské činohry. V letech 1987-89 hrála mj. v Goethově Faustovi, v Návštěvnících Botho Strausse, v Racinově tragédii Faidra a v Brechtově dramatu Muž jako muž. V Činohře pracovala také s Volkerem Schlöndorffem na jevištní adaptaci Böllova románu Ženy před krajinou s řekou.
V letech 1990-92 byla členkou berlínského Schillerova divadla, kde účinkovala mj. v Schillerově Loupežnících a v Hauptmannových Krysách. Zároveň sbírala první zkušenosti před kamerou, kde debutovala hlavní roli měšťanské dcery Margy v historickém TV snímku Léto v Lesmoně.
Následovaly další TV práce, v nichž si vyzkoušela tragické role. Roku 1993 prorazila na film. plátně jako kreslířka časopiseckých comicsů Frenzy, které dodává náměty její přítelkyně-zdravotní sestra (Nina Kronjägerová), v komedii Bez líčidla (r. K. von Garnierová).
Od pol. 90. let se stala oblíbenou představitelkou citově tápajících a trpících blondýnek, z nichž některé se odhodlají k radikálním činům, v komerčně úspěšných filmech mladých režisérů, nezastírajících poučenost na amerických vzorech: těhotná číšnice Doro, jejíž přítel a posléze manžel (Till Schweiger) se nedokáže zcela odpoutat od svého homosexuálního přítele (Joachim Król), v milostné komedii 4 % muž v akci (r. S. Wortmann); frustrovaná, osamělá rozhlasová moderátorka Monika Kraussová, která se nevědomky zamiluje do manžela (August Zirner) své přítelkyně (Martina Gedecková), v komedii Městský hovor (r. R. Kaufmann); delikventka Emma Moorová, bubenice ženské hudební skupiny na útěku z vězení, v hudební dobrodružné komedii Bandits (r. K. von Garnierová); temperamentní berlínská taxikářka Ella, zapletená do obchodů ruské mafie, v akční komedii Nebezpečné věno (r. D. Satin); lékárnice Hella Moormannová, řešící rafinovanými vraždami své problémy s muži, v sarkasticky melodramatickém morytátu podle románu Ingrid Nollové Lékárnice (r. R. Kaufmann).
Za své výkony obdržela řadu prestižních ocenění, např. Cenu Adolfa Grimma (Léto v Lesmoně), Zlatou kameru (Regina na schodech, O násilí ani řeč), Bavorskou film. cenu (Člověk pro každou situaci, Bez líčidla, Městský hovor) a Německou film. cenu (Městský hovor). Je laureátkou Ceny Ernsta Lubitsche (1997).
Ze vztahu s hercem Peterem Sattmannem má dceru Paulu (nar. 1993).