Vyrůstala s devíti sourozenci v rodině advokáta, který psal divadelní hry. Ačkoliv od svých šesti let navštěvovala taneční školu v Grossetu, nestala se profesionální tanečnicí, ale herečkou. Na divadle, kde ji angažoval režisér Carmelo Bene...

Životopis

Vyrůstala s devíti sourozenci v rodině advokáta, který psal divadelní hry. Ačkoliv od svých šesti let navštěvovala taneční školu v Grossetu, nestala se profesionální tanečnicí, ale herečkou.

Na divadle, kde ji angažoval režisér Carmelo Bene do svých inscenací Shakespearových dramat Hamlet a Richard III., ji objevil film. režisér Giuseppe Bertolucci; svěřil jí úlohu Sáry, narkomanky z milánského nádraží v alegorickém psychologickém dramatu Ztráty a nálezy.

Cestu k mezinárodní kariéře jí otevřela titulní role středoškolské profesorky francouzštiny, do níž se zamiluje její paranoický kolega (Nanni Moretti), v kriminální tragikomedii Bianca (r. N. Moretti).

Svou tajuplnou krásou, umocněnou aristokratickými půvaby své tváře, zaujala L. M. zejm. režiséry mladší generace (G. Amelio, G. Salvatores, N. Moretti), v jejichž umělecky ambiciózních dílech, která důstojně reprezentovala v 80. a 90. letech italskou kinematografii na prestižních světových festivalech, vytvořila klíčové postavy osudových mladých žen - milenek či přítelkyň hlavních hrdinů.

Stále větší zájem o ni projevují také jiní evropští filmaři, zejm. po úspěchu psychologického dramatu Údolí přeludů (r. A. Tanner), v němž ztělesnila servírku Daru, kterou si vybere na základě doporučení svého mladého asistenta (Jacob Berger) padesátiletý režisér (Jean-Louis Trintignant) jako protagonistku připravovaného filmu.

Ze vztahu s divadelním režisérem Danilem Costantim se L. M. narodila dcera Eugenia. Během natáčení TV seriálu Music-Hall (1985), kde měla za partnerku Simone Signoretovou, se sblížila s francouzským hercem Georgesem Claissem, za něhož se provdala.