Upravit profil
Od svých šesti let navštěvovala hereckou školu a pak přešla na baletní školu při Švédské královské opeře, kde účinkovala mj. v Madame Butterfly.
Roku 1964 se stala členkou Královského dramatického divadla ve Stockholmu, na jehož scéně hrála...
Životopis
Od svých šesti let navštěvovala hereckou školu a pak přešla na baletní školu při Švédské královské opeře, kde účinkovala mj. v Madame Butterfly.
Roku 1964 se stala členkou Královského dramatického divadla ve Stockholmu, na jehož scéně hrála mj. pod režijním vedením Ingmara Bergmana v Ibsenově Divoké kachně.
Ve filmu začínala jako dětská hvězda, ale do mezinárodního povědomí se zapsala na sklonku 60. let díky spolupráci s režisérem Vilgotem Sjömanem; v jeho eroticky a politicky provokativních výpovědích o intimních vztazích současné mládeže Jsem zvědavá - žlutě a Jsem zvědavá - modře vytvořila ústřední postavu frivolní dívky Leny, která prožívá nevázaná sexuální dobrodružství v nejrůznějších prostředích švédské společnosti.
Svůj komediální a pěvecký talent skvěle uplatnila v úloze rozpustilé a vynalézavé Fridy, pokoušející se různými způsoby osvobodit trestance, v satirické frašce Propusťe vězně ven, jaro je tady (r. T. Danielsson).
Jako charakterní film. herečka zaujala zejména v psychologickém dramatu Podzimní sonáta (r. I. Bergman), kde ztělesnila duševně a tělesně postiženou Helenu, o kterou se stará její starší sestra (Liv Ullmannová), když ji matka, slavná pianistka (Ingrid Bergmanová), umístila do ústavu.
Roku 1964 se stala členkou Královského dramatického divadla ve Stockholmu, na jehož scéně hrála mj. pod režijním vedením Ingmara Bergmana v Ibsenově Divoké kachně.
Ve filmu začínala jako dětská hvězda, ale do mezinárodního povědomí se zapsala na sklonku 60. let díky spolupráci s režisérem Vilgotem Sjömanem; v jeho eroticky a politicky provokativních výpovědích o intimních vztazích současné mládeže Jsem zvědavá - žlutě a Jsem zvědavá - modře vytvořila ústřední postavu frivolní dívky Leny, která prožívá nevázaná sexuální dobrodružství v nejrůznějších prostředích švédské společnosti.
Svůj komediální a pěvecký talent skvěle uplatnila v úloze rozpustilé a vynalézavé Fridy, pokoušející se různými způsoby osvobodit trestance, v satirické frašce Propusťe vězně ven, jaro je tady (r. T. Danielsson).
Jako charakterní film. herečka zaujala zejména v psychologickém dramatu Podzimní sonáta (r. I. Bergman), kde ztělesnila duševně a tělesně postiženou Helenu, o kterou se stará její starší sestra (Liv Ullmannová), když ji matka, slavná pianistka (Ingrid Bergmanová), umístila do ústavu.