Lukáš Pešek začal jezdit na motocyklu už ve třech letech díky svému otci, bývalému motokrosaři. Ten mu postavil jeho první motocykl. Brzy zasáhl do národních závodů minibiků a později do mistrovství ČR ve třídě do 125 ccm, které vyhrál v roce...

Životopis

Lukáš Pešek začal jezdit na motocyklu už ve třech letech díky svému otci, bývalému motokrosaři. Ten mu postavil jeho první motocykl. Brzy zasáhl do národních závodů minibiků a později do mistrovství ČR ve třídě do 125 ccm, které vyhrál v roce 2002 a ve stejném roce na divokou kartu debutoval ve Velké ceně ČR.

Poté vyzkoušel vyšší třídu do 250 ccm, ve které mimo jiné - jako náhradník za zraněného Jaroslava Huleše absolvoval své první pravidelné starty ve velkých cenách mistrovství světa a na konci roku ve Velké ceně Austrálie poprvé bodoval jako dvanáctý.

Vrátil se ale do stopětadvacítek, kde vystřídal několik týmů a pravidelně startoval v mistrovství světa, několik sezón bez výraznějších výsledků. První sezónu jezdil na motocyklu značky Honda, poté na motocyklech značky Derbi. Byl považován za rychlého jezdce, který ale nepodával konzistentní výkony.

Až v roce 2006 najednou prorazil. Dvakrát vyhrál kvalifikaci a celkem třikrát se umístil na stupních vítězů (druhý ve Velké ceně Španělska na oblíbeném okruhu v Jerezu a dvakrát třetí), což mu celkově stačilo k šestému místu v mistrovství světa. Je teprve šestým českým motocyklistou, který stál na stupních vítězů ve velké ceně mistrovství světa.

Hned v úvodu další sezóny 2007 vybojoval třetí místo ve Velké ceně Kataru, držel umístění na stupních vítězů v průběžném pořadí a opakovaně dosahoval vynikajících výsledků. 6. května ze třetího místa na startu vyhrál Velkou cenu Číny na okruhu v Šanghaji a dostal se dokonce na průběžné první místo mistrovství světa.

Hned po velké ceny Číny dokončil závod ve Francii tedy v Le Mans parádní 2 příčkou. Dále v Itálii nedojel, a v Katálansku obsadil 13 přičku. VC Velké Británie se Peškovy vůbec nedařila, když obsadil 18 místo a z Anglie si neodvezl ani bod! Doma zajel 3 místo. Ale, když se jela VC Austrálie dojel na 1 místě a diváci u televizních obrazovek mohli šílet. Na závěr sezony 2007 ve Španělsku (ve Valencii)obsadil místo 5 a v celkovém pořadí byl 4 o 11 bodů za japoncem Koyamou. ¶

V sezone 2008 už osedlal 250ccm a jezdí na motocyklu Aprilia Auto Kelly-CP. Na začátku sezony v Kataru nedojel. Momentálně po VC Německa je celkově 17.

Úspěchy:
1994: MČR, minibike 40, 1. místo
1995: MČR, minibike 40, 1. místo
1996: MČR, minibike 40, 1. místo
1997: MČR, minibike 40, 1. místo
1998: MČR, minibike 40, 1. místo
1998: ME, minibike 40, 3. místo
1999: ME, minibike 40, 1. místo
1999: MČR, minibike 40, 1. místo
2000: MČRJ, junioři, 125 ccm, 2. místo
2001: MČR, 125 ccm, 2. místo, (Honda)
2002: MČR, 125 ccm, 1. místo, (Honda)
2002: ME, 125 ccm, 3. místo, (Honda)
2003: ME, 250 ccm, 6. místo, (Yamaha)
2003: MS, 250 ccm, 30. místo, 4 body, (Yamaha)
2004: Závod SP, Estoril (Portugalsko), 125 ccm, 8. místo

Ve zkratce:
Bydliště: Praha
Výška/váha: 176 / 62
Stav: svobodný
Barva ocí: modrá
Barva vlasů: tmavá (častěji blond)
Přezdívka: Česílko
Záliby: minibike, fotbal, golf
Oblíbená muzika: disko, hip hop
Oblíbený napoj: rybízový džus
Oblíbená jídla: italská kuchyně
Oblíbený vůz: Mercedes
Vlastní motocykl: Scooter Derby
Nemá rád: kuřáky
Oblíbený závodní okruh: Brno, Jerez, Cartagena
Jezdecký vzor: Capirossi
Životní sen: stát se mistrem světa
První závod: 1994 minibike 40
Ambice pro rok 2007: skončit v celkovém pořadí do 3.místa