Od čtrnácti let se věnovala ochotnickému divadlu v rodném městě, kde navštěvovala taneční a herecké kurzy. Na základě castingových zkoušek byla obsazena do jedné z hlavních rolí v situační komedii Táta nebo milenec? (r. G. Lauzier). Tato...

Životopis

Od čtrnácti let se věnovala ochotnickému divadlu v rodném městě, kde navštěvovala taneční a herecké kurzy.

Na základě castingových zkoušek byla obsazena do jedné z hlavních rolí v situační komedii Táta nebo milenec? (r. G. Lauzier). Tato úloha hádavé čtrnáctileté dcery Véronique, jejíž otec (Gérard Depardieu) se dostává díky jejímu chování a půvabům během dovolené do nepříjemných situací, jí vynesla řadu ocenění, např. nominaci na Césara 1991.

O tři roky později zaujala svou druhou film. úlohou, titulní postavou těhotné dívky v dramatu Marie (r. M. Handwerker). Přesvědčivý portrét delikventní dívky, za který získala Cenu Romy Schneiderové 1996, vykreslila v postavě lehkovážné prodavačky snící o herecké kariéře Nathalie Magnanové, která se stane spolupachatelkou dvou loupežných vražd, v psychologickém kriminálním dramatu Volavka (r. B. Tavernier).

Romantický typ hrdinky si vyzkoušela v úloze zamilované schovanky Aurory, do které se zamiloval její vychovatel (Daniel Auteuil) a mstitel smrti jejího otce (Vincent Pérez), v historicko-dobrodružném snímku podle románu Paula Févala Hrbáč (r. Ph. de Broca).

V pol. 90. let se představila na jevišti pařížského divadla l'Atelier v titulní roli inscenace Deník Anny Frankové a za svůj výkon byla nominována na Molièrovu cenu 1996.

Od roku 1998 působí jako modelka pro kosmetickou firmu Lancôme (parfum Ô oui).