Marika Procházková vyrůstala v rodině s bohatou hereckou tradicí. Od dětství provozovala aktivně řadu sportů. Narodila se ve znamení Vah a tím je předurčena její povaha, ve které se skrývá ohleduplnost, milý a citlivý přístup k druhým a také...

Životopis

Marika Procházková vyrůstala v rodině s bohatou hereckou tradicí. Od dětství provozovala aktivně řadu sportů. Narodila se ve znamení Vah a tím je předurčena její povaha, ve které se skrývá ohleduplnost, milý a citlivý přístup k druhým a také jistý půvab.

Vystudovala Střední pedagogickou školu, poté odjela studovat na rok do USA. Po návratu do Čech studovala DAMU, kterou úspěšně absolvovala.Hraje ve filmech a televizi, věnuje se rozhlasové tvorbě a dabingu. I když se s ní poslední dobou setkáváme často na televizní obrazovce, přesto jsou její láskou především divadelní prkna. Patří mezi herecké osobnosti, které za sebe nechávají hovořit výlučně svou práci.

Byla členkou Divadla Rokoko (Tituba v Millerových Čarodějkách ze Salemu, Clea v Shafferově Černé komedii, Duňaša ve Višňovém sadu A.P.Čechova). Stále zde hostuje jako Ajala v Oddacím listu od Ephraima Kishona. Hostovala v Národním divadle v Praze (Alexandra Kozlíková ve Vančurově Markétě Lazarové, prostitutka v Shakespearově Komedii omylů, Cathleen v O’Neillově Cestě dlouhým dnem do noci, Biancu v Othellovi od Williama Shakespeara, sekretářka Marylin M. v Sekretářkách od Franze Wittenbrinka, v Kristinčině návratu si zahrála Antonii a Operní divu, hlasy ve Faustovi, můj hrudník, má přilba). Také v Divadle Na zábradlí si zahrála sestru mstitele v komedii Jiřího Ornesta Tragédie mstitele a ve hře Happy end si zahrála Lilian Holidei. V Divadle Bez zábradlí jsme ji mohli vidět v představení Bambini di Praga v roli Nadji od Bohumila Hrabala a Václav Nývlta. V Divadle Komedie (Erna v Schwabových Prezidentkách). Pod stejným vedením
v Dejvickém divadle ve hře Baal od Bertolda Brechta hrála Sophii Dechant.
V Divadle Inspirace v Noci letmé lásky (povídka - Ulice, Metro) Palomu Pedréro, v Divadle Na Jezerce v představení od Alana Ayckbourna Nadílka hrála Janu a na té samé scéně ji stále můžeme vidět ve hře Zahraj to znovu, Same od Woodyho Allana (Nancy, Sharon, Gina, Barbara, tanečnice a dívka z galerie). Divadlo Palace (Nejšťastnější ze tří, Eugéne Labiche - Berta Petunie), ve Spirále na Výstavišti v muzikále Brouci o Beatles s revivalovou hudební skupinou The Backwards. Zahrála si také Ullu v Brooksových a Meehanových Producentech v Hudebním divadle Karlín. Dvakrát vystupovala na Shakespearovských slavnostech (Marie v inscenaci Marná lásky snaha, Ariel v Bouři). V Divadle pod Palmovkou jsme ji mohli vidět v roli Svaté Jany od G. B. Shaw. Účinkovala ve dvou melodramech. První pod taktovkou dirigenta Pournier Giom Peer Gynt - všechny ženské postavy a druhý melodram Adriana na Naxu. Tato inscenace byla též pozvána v roce 2008 na festival Smetanova Litomyšl. Momentálně je ve stálém angažmá v Činoherním klubu v Praze, kde jsme ji mohli vidět v Amfytrionu od Moliera - Postava Noc. Stále účinkuje v představeních (Maska a tvář - L. Chiarelli (Marta Settová), Tramvaj do stanice Touha -Tennessee Williams (Stella Kowalská), Ptákovina - Milan Kundera (Růžena). Jejím druhým angažmá bylo Národní divadlo v Brně (Anna Petrovna Vojnicevová - Výjimečný darebák od Platonova, Bajky vyprávějí - Tisíc a jedna noc, Majdaléna Pučálková-bohatá mlynářka - Dalskabáty, hříšná ves aneb Zapomenutý čert, Marcelina - Figarova svatba, Markýza de Merteuil - Nebezpečné vztahy, Oinóne - Tisíc a jedna noc, Žoržeta- lužka Arnolfova - Škola žen). V divadle Reduta Brno jsme jí mohli vidět (v Larse Noréna Démonech - Kateřina, v Terase Jeana-Clauda Carriera - Madeleine). V DJKT v Plzni si zahrála krásnou roli Marie v Dámě na kolejích, v divadelním spolku Frída (Louise v představení Jako Telma & Louise). V Divadle Bolka Polívky ve hře Pokoj od Vandy Hybnerové si zahrála Marylin Monroe.