V roce 2005 startovala v seriálu Mistrovství Evropy ve třídě do 600 ccm na stroji Suzuki. Startovala také v několika závodech mistrovství republiky. Markétu Janákovou znal v roce 2004 celý motoristický svět. Startovala v seriálu závodů...

Životopis

V roce 2005 startovala v seriálu Mistrovství Evropy ve třídě do 600 ccm na stroji Suzuki. Startovala také v několika závodech mistrovství republiky.

Markétu Janákovou znal v roce 2004 celý motoristický svět. Startovala v seriálu závodů Mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm v barvách Angaia Racing Team. Učila se závodit na pro ni dosud neznámých okruzích, s některými z nich se „seznámila“ bolestivěji, než by si sama přála. V sezóně ji totiž pronásledovaly četné havárie, které poznamenaly její zdravotní stav. Přes značné zdravotní problémy se Markéta prala se svým osudem. I pro sezónu 2005 měla od stejné stáje nabídku startovat v seriálu MS, ale administrativním zásahem Mezinárodní motocyklové federace bylo všechno jinak. A tak v tomto roce přešla za řidítka nejsilnějších strojů a startovala většinou v německém seriálu třídy supersport. Oživení přinesla až sezóna 2006. Markéta získala angažmá u týmu Suzuki Internacional Europe a závodila ve dvou šampionátech. Jedním byl Suzuki European Cup 750 ccm, jehož některé závody se jely v rámci programu závodů MS třídy superbike, druhým šampionátem byl IDM (International Deische Meisterschaft) Supersport 600 ccm.

Suzuki Cupu si jezdci před prvním dubnovým závodem ve španělské Valencii losovali nové motocykly na celou sezónu. Markéta v samotném závodě dojela třináctá a bodovala. Ve druhém závodě v italské Monze Markétu trápily zdravotní problémy, přesto znovu bodovala 13. místem.
Od poloviny května potom startovala také v německém mistrovství. Na prvním závodě na Hockenheimu v konkurenci více než třiceti jezdců bodovala 12. místem, stejné umístění vybojovala v Suzuki Cupu o čtrnáct dní později v anglickém Silverstone.

Markétu v prvních závodech trápily špatné starty, které ji připravovaly o lepší umístění a nutily jí k náročným a urputným bojům ve středu jezdeckého pole. Skvěle naopak odstartovala v dalším závodě IDM na Lausitzringu, kdy v prvním kole předjela devět jezdců. Přesto nakonec dojela až 21. a nebodovala.

Dramatický závod absolvovala na 4. závodě Suzuki European Cupu v italském Misanu. V neuvěřitelném horku ji zradily pneumatiky a výsledkem byl tréninkový pád, kdy motorka v divoké rotaci udělala nejméně šest salt. Kromě rámu a motoru se muselo na motorce vše vyměnit. V samotném závodě dojela Markéta na 12 místě, když v průběhu závodu byla i desátá.

Velmi dobrý závod seriálu IDM zajela na Nürbürgringu, ve kterém bodovala za deváté místo, třináctým místem bodovala i v dalším závodě na rakouském okruhu Salzburgring. Bez bodů naopak vyšla ve Schleizu. Začátkem září závodila na novém okruhu Sachsenring. Po celý závod bojovala ve skupině o 12. místo. Tři kola před koncem však po jezdecké chybě soupeře havarovala, znovu nasedla na svůj stroj a ještě stihla získat bod za patnácté místo.

V posledních dvou závodech Suzuki Cupu vybojovala na okruzích Lausitzring a Magny Cours ve Francii shodně 14. místa. Poslední závod IDM se jel na německém Hockenheimu. I přes tradičně špatný start Markéta zabojovala a výsledkem bylo bodované desáté místo, což byl její nejlepší výsledek v tomto šampionátu.

Nakonec v obou šampionátech obsadila Markéta Janáková velmi slušné 16. místo, přičemž v německém seriálu IDM neodjela kvůli termínové kolizi jeden závod. Paradoxně, oč méně se o Markétě dozvídáme v českém prostředí, o to více jí znají fanoušci všech významných evropských motodromů.