Po studiích francouzské literatury 1972 založil spolu se svými kamarády z Pasteurova lycea v Neuilly (Christiane Clavier, Gérard Jugnot, Thierry Lhermitte a Josiane Balasková) kabaretně divadelní sdružení Le Splendid. Některé komedie nebo skeče...

Životopis

Po studiích francouzské literatury 1972 založil spolu se svými kamarády z Pasteurova lycea v Neuilly (Christiane Clavier, Gérard Jugnot, Thierry Lhermitte a Josiane Balasková) kabaretně divadelní sdružení Le Splendid. Některé komedie nebo skeče (výhradně z vlastní autorské dílny), s nimiž slavila skupina v pol. 70. let úspěch na pódiích pařížských kaváren a malých divadel, dostaly posléze také film. podobu (mj. Zblázním se a Ježíšek je neřád).

Podobně jako ostatní členové souboru, rovněž M. B. záhy nalezl další herecké uplatnění v TV a ve filmu. Avšak první větší příležitosti před kamerou mu poskytli až režiséři, kteří vzešli z téhož uměleckého zázemí a vyznávali stejný druh humoru (zejm. Patrice Leconte). V roce 1984 debutoval Michael Blank sám jako film. režisér hořkou komedií o přátelství dvou povahově protikladných smolařských hudebníků Pochod ve stínu, v níž také vytvořil jednu z hlavních rolí, hypochondrického Denise.

Náročnou kreaci, za niž obdržel cenu na MFF v Cannes 1986 a byl za ni nominován na Césara 1986, předvedl v postavě nešťastně zamilovaného Antoina, kterého k sobě citově připoutá homosexuální lupič (Gérard Depardieu), v černé komedii Večerní úbor (r. B. Blier). Další působivý výkon, jímž se ucházel o Césara 1989, podal v dramatu podle Simenonova románu Pan Hire (r. P. Leconte), kde ztělesnil neduživého a introvertního krejčího, pro něhož se stalo pozorování oken dívky odnaproti (Sandrine Bonnairová) jediným potěšením.

Díky své malé postavě a výrazné pleši je M. B. jakoby předurčen hrát tragikomické hrdiny, s nimiž se život příliš nemazlí. Mimořádný úspěch zaznamenala jeho autorská komedie Velká únava, v níž si zahrál sám sebe - známého herce, který objeví v žebrákovi svého dvojníka a převezme jeho úlohu.