Milada Šubrtová studovala soukromě u Z. Knittla. Od roku 1945 působila jako sólistka v Opeře 5. května, v roce 1948 byla angažována do Národního divadla v Praze. Šubrtová patří k našim nejvýznamnějším poválečným pěvcům. Měla zcela mimořádný...

Životopis

Milada Šubrtová studovala soukromě u Z. Knittla. Od roku 1945 působila jako sólistka v Opeře 5. května, v roce 1948 byla angažována do Národního divadla v Praze.

Šubrtová patří k našim nejvýznamnějším poválečným pěvcům. Měla zcela mimořádný hlas s rozsahem tří oktáv, který technicky dokonale ovládala. Její repertoár je neobyčejně široký. Začínala jako subretní a koloraturní sopranistka, ale jejím hlavním hlasovým oborem je mladodramatický soprán, nicméně svou obdivuhodnou hlasovou lehkost si zachovala.

Ze smetanovského repertoáru patřila k jejím nejvýznačnějším rolím Milada (Dalibor), Libuše a zvláště Krasava (Libuše). Jednou z jejích nejslavnějších rolí se stala Dvořákova Rusalka, jak po stránce niterného prožitku jejího zpěvu, tak i po stránce herecké. Z Janáčka sem patřila Jenůfa (Její pastorkyňa) a Emilia Marty (Věc Makropulos). Ze světového repertoáru byly nezapomenutelné především její postavy mozartovské - Pamina (Kouzelná flétna), Konstance (Únos ze serailu), Donna Anna (Don Giovanni). Z italského repertoáru to byla zvláště Violetta (La traviata), Alžběta (Don Carlos) a Lady Macbeth (Macbeth), z ruského Taťána (Eugen Oněgin), z německého Elsa (Lohengrin) a Sieglinda (Valkýra).

Věnovala se i moderním dílům (např. Pauerova Zuzana Vojířová), natočila mnoho zvukových snímků.

Milada Šubrtová zemřela 1.srpna 2011 v Praze.