Od dětství navštěvovala baletní školu v Záhřebu, účinkovala v dětských představeních a uplatnila se rovněž jako dětská modelka. Její fotografie, uveřejněné ve film. týdeníku, upozornily koncem 50. let filmaře na její fotogeničnost a mimický...

Životopis

Od dětství navštěvovala baletní školu v Záhřebu, účinkovala v dětských představeních a uplatnila se rovněž jako dětská modelka. Její fotografie, uveřejněné ve film. týdeníku, upozornily koncem 50. let filmaře na její fotogeničnost a mimický talent.

Nedokončila herecká studia na bělehradské Akademii pro divadlo, film, rozhlas a televizi, protože byla plně vytížena filmováním a navíc školní řád nedovoloval posluchačům prvních ročníků účinkovat ve filmech.

Od postav citově nevyzrálých a naivních dívek postupně přešla k náročným charakterním úlohám, jimž dokázala vtisknout se stejnou lehkostí tragické i komické rysy, ať už se jednalo o partyzánky (Dívka, Jitro, Bitva na Neretvě, Sutjeska), zrazené milenky (Bláznivé léto, Jaro, které přineslo smrt), dívky lehkých mravů (Člověk není pták, WR - Mystéria organismu), životem rozčarované ženy (Podezření trvá) nebo romantické hrdinky z dávnější minulosti.

Poprvé byla oceněna Zlatou arénou na národním festivalu v Pule 1962 za hlavní roli dívky, trpící komplexy, které v ní zanechal někdejší pobyt v koncentračním táboře, v psychologickém dramatu Zámek z písku (r. B. Hladnik).

Během 60. a 70. let, kdy se stala jednou z nejpopulárnějších jugoslávských hereček, získala ještě několik Stříbrných a Zlatých arén na pulském festivalu díky postavám mladých žen, jejichž osudy přímo či nepřímo poznamenala válka nebo které se musí vyrovnávat s nepříliš šťastným životem: jednotvárným manželstvím znuděná Neda v melodramatu Rondo (r. Z. Berković); vypočítavá studentka Milica v dramatu V pasti (r. Ž. Pavlović); prodavačka z nádražního novinového stánku, na níž soustředí svou pozornost parta nezaměstaných mladíků, v dramatu Horoskop (r. B. Drašković); sportovně nadaná Jovana, ze které její otec-pop (Ljubiša Tadić) vyhání touhu po mužských tréninkem přespolního běhu, v ironické komedii Cross Country (r. P. Djordjević).

Cenu na MFF v Cannes 1980 jí vynesla vedlejší role Káti, kulturní referentky z pivovaru, kam zavítá zájezd pacientů protialkoholní léčebny, ve smutné komedii Zvláštní léčba (r. G. Paskaljević).

K její popularitě značnou měrou přispělo také vystupování v TV, kde se představila mj. ve vlastním pořadu, v němž dokonce mohla uplatnit své taneční a pěvecké schopnosti.

Navzdory mnoha film. závazkům nezanedbává ani práci na své domovské divadelní scéně v bělehradském Ateliéru 212. Byla hostem MFF v Karlových Varech 1962.

Jejím životním partnerem je herec Dragan Nikolić, po jehož boku hrála v několika filmech.