Miloslav Podskalský

Sólista opery Národního divadla v Praze, pěvecký pedagog na Akademii múzických umění v Praze.

Zpěv absolvoval na Akademii múzických umění u profesorů Teodora Šrubaře a Karla Bermana. Umělecky vyzrával na oblastních operních scénách v Liberci, v Plzni a v Ostravě, kde vytvořil řadu významných úloh basového oboru v českém i světovém...

Životopis

Zpěv absolvoval na Akademii múzických umění u profesorů Teodora Šrubaře a Karla Bermana. Umělecky vyzrával na oblastních operních scénách v Liberci, v Plzni a v Ostravě, kde vytvořil řadu významných úloh basového oboru v českém i světovém repertoáru. Další profesionální zkušenosti získal na studijních stážích v Bukurešti, Výmaru, Salcburku a Sieně.

Sólistou Opery Národního divadla je od roku 1988, ovšem hostoval zde již více než 10 let předtím. V ND nastudoval mj. Dvořákova Vodníka (Rusalka) a hraběte Viléma (Jakobín), Janáčkova Revírníka (Příhody lišky Bystroušky) a Jaroslava Pruse (Věc Makropulos), Smetanova Raracha (Čertova stěna), Palouckého (Hubička), Lutobora (Libuše), Malinu (Tajemství), Kmeta (Braniboři v Čechách) a Míchu (Prodaná nevěsta), Martinů Starého muže (Řecké pašije), Mozartova Figara (Figarova svatba), Sarastra a Mluvčího (Kouzelná flétna), Dona Alfonsa (Cosi fan tutte) a Komtura (Don Giovanni), Verdiho Filipa II. (Don Carlos), Guardiana (Síla osudu), basový part ve Verdiho Requiem, Collina v Pucciniho Bohémě, Krále Markeho ve Wagnerově Tristanovi a Isoldě, Komisaře ve Straussově Růžovém kavalírovi, knížete Gremina v Čajkovského Evženu Oněginovi nebo Starého trestance v Šostakovičově Lady Macbeth Mcenského újezdu.

Spolupracoval s významnými dirigenty, jakými jsou např. Zdeněk Košler, Bohumil Gregor, Jiří Bělohlávek, Sir Charles Mackerras, Gerd Albrecht, Jiří Kout aj.

S operou Národního divadla v Praze účinkoval na hudebních festivalech v Hong-Kongu, Tokiu, Savonlinně, Soluni a v Německu. V roce 2001 byl pozván do Metropolitan Opera v New Yorku ke spolupráci na Věci Makropulos v roli Jaroslava Pruse.

Ve svém koncertním repertoáru se věnuje především dílu A. Dvořáka, G. Verdiho, J. S. Bacha, W. A. Mozarta, L. Beethovena, G. Rossiniho a B. Martinů. Působí také jako pěvecký pedagog na Akademii múzických umění v Praze.