Miroslav Jakeš je český automobilový závodník. Za volant usedl poprvé Miroslav Jakeš z Velkých Karlovic už ve svých čtyřech letech. První krůčky v motokárovém sportu mu pomáhal zvládnout jeho otec, který sám absolvoval coby pilot nejednu...

Životopis

Miroslav Jakeš je český automobilový závodník.

Za volant usedl poprvé Miroslav Jakeš z Velkých Karlovic už ve svých čtyřech letech. První krůčky v motokárovém sportu mu pomáhal zvládnout jeho otec, který sám absolvoval coby pilot nejednu rallye.

Mirek Jakeš už v šesti letech začal pravidelně jezdit závody mistrovství České republiky motokár, kde celých sedm let patřil k nejlepším českým závodníkům ve třídě Comer 80 a ICA Junior.

Zlom v jeho kariéře nastal v roce 2003, kdy přesedal z motokáry do závodního auta a začl jezdit pravidelně závody do vrchu. Vystřídal celkem pět vozidel a s každým z nich dokázal vítězit.

Prvním vozem byla Škoda Felicia s níž zvítězil ve dvou závodech mistrovství republiky v závodech do vrchu. A to mu bylo teprve třináct let.

V roce 2004 začal Mirek závodit s vozem Škoda Felicia Kit Car a vybojoval s ním svůj první mistrovský titul. A nejen to, vytvořil totiž na většině tratí v republice nové traťové rekordy třídy A 1400. Ty nebyly dodnes překonány.

Třetím vozem, s nímž úspěšně porážel mnohem starší a zkušenější soupeře, byl Peugeot 306 skupiny SP. Startoval s ním pouze v jediném závodě mistrovství republiky, zato zvítězil a vytvořil traťový rekord.
Jeden závod absolvoval s vozem Subaru Impreza ve skupině A, a také v něm zvítězil v absolutní klasifikaci.

V roce 2006 se poprvé na tratích závodů do vrchu představil s novým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a vybojoval český titul ve skupině N.

V roce 2007 Mirek Jakeš s tímto vozem poprvé startoval v seriálu mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu. Startoval ve všech třinácti závodech evropského šampionátu. Ve svých sedmnácti letech přitom nadějný jezdec dosáhl neuvěřitelných výsledků.

Ve skupině N skončil na stříbrné pozici, absolutně čtvrtý byl ze všech vozů startujících v mistrovství Evropy.

Mladý Mirek Jakeš byl téměř ve všech závodech nejrychlejší ze všech českých jezdců evropského mistrovství.
K mimořádnným úspěchům v této nelehké evropské soutěži přidal navíc ještě obhajobu českého titulu ve skupině N.

V roce 2008 se Mirek soustředil na seriál ME v závodech do vrchu a na postupný přechod do Rally.
V ME ZAV startoval v 11 závodech, 9x vyhrál, 2x dojel druhý a vybojoval titul MISTRA EVROPY. Stal se zároveň HISTORICKY NEJMLADŠÍM MISTREM EVROPY v jeho 51. leté historii.


V soutěžích se poprvé postavil na start s vozem Citroen C2R2 v Rally Český Krumlov.
Dojel na 23. místě absolutně a 6. ve skupině A6, když na prvních 5. místech byly vozy kategorie S1600.
V dalších soutěžích startoval s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
První start s tímto vozem byl na Barum Rally.
Od startu začal opatrně a postupně zrychloval. Slibně rozjetou soutěž zastavila v 10. RZ porucha vozu.

Další start byl v Rally Jeseníky, kde za deštivého počasí dokázal Mirek dojet na výborném 5. místě absolutního pořadí.
Zatím poslední start se odehrál na Valašské Rally, kde zajel v 1. RZ výborný 4. absolutní čas, ale ve 2. RZ ho zastavila porucha vozu.

V roce 2009 pojede Mirek Jakeš pouze Rally. V plánu je celý seriál Mezinárodního mistrovství ČR a vybrané Rallysprinty i pár startů v zahraničí.