Upravit profil
V dětství projevovala hudební nadání, proto navštěvovala hodiny klavíru v lidové škole umění. Navzdory přání rodičů, kteří z ní chtěli mít filoložku, se vydala na uměleckou dráhu.
Po nezdařeném pokusu o přijetí na moskevské Divadelní učiliště...
Životopis
V dětství projevovala hudební nadání, proto navštěvovala hodiny klavíru v lidové škole umění. Navzdory přání rodičů, kteří z ní chtěli mít filoložku, se vydala na uměleckou dráhu.
Po nezdařeném pokusu o přijetí na moskevské Divadelní učiliště Borise Ščukina se přihlásila na VGIK, kde ukončila roku 1977 svá herecká studia ve třídě Sergeje Bondarčuka a Iriny Skobcevové.
Už během studií získala první zkušenosti před film. kamerou; v následujících několika letech se nejčastěji objevovala ve vedlejších rolích venkovských dívek, z nichž vyniká zejména vzpurná a nezávislá Nastasja Solominová, dcera vesnického boháče (Sergej Šakurov), která odejde za nejistou budoucností se synem největšího chudáka (Vitalij Solomin) a zahyne za občanské války, ve společenské epopeji Sibiriáda (r. A. Končalovskij).
Napříště jí byly svěřovány role vášnivých a romantických žen silných duchem, věrných svým láskám i zásadám. Mezinárodní popularitu a cenu na MFF ve Valladolidu 1984 jí vynesla postava pouliční prodavačky pirožků Ljuby, v níž poznává jeden šťastně ženatý muž (Nikolaj Burljajev) svou někdejší lásku z válečné fronty a opět s ní navazuje citový vztah, v psychologickém milostném dramatu Válečná romance (r. P. Todorovskij).
Své pěvecké a taneční schopnosti plně uplatnila v titulní úloze temperamentní vychovatelky v TV adaptaci slavného muzikálu Na shledanou, Mary Poppinsová!. Zcela odlišný typ hrdinky vytvořila ve film. adaptaci klasické povídky Nikolaje Leskova Lady Macbeth z Mcenského újezdu (r. R. Balajan), kde ztělesnila nevěrnou manželku a vražedkyni Kateřinu Lvovnu Izmajlovovou.
Během natáčení TV historicko-životopisného eposu Petr Veliký, který se v mezinárodní koprodukci realizoval na území SSSR a v němž se N. A. představila jako Jevdokija, se seznámila s hlavním protagonistou tohoto výpravného projektu, slavným německým hercem a režisérem Maximilianem Schellem, za něhož se záhy provdala. Jejím prvním manželem byl hudební skladatel Maxim Dunajevskij.
Od roku 1983 je členkou moskevského Divadla na Tagance, kde debutovala v Gorkého dramatu Vassa Železnovová.
Po nezdařeném pokusu o přijetí na moskevské Divadelní učiliště Borise Ščukina se přihlásila na VGIK, kde ukončila roku 1977 svá herecká studia ve třídě Sergeje Bondarčuka a Iriny Skobcevové.
Už během studií získala první zkušenosti před film. kamerou; v následujících několika letech se nejčastěji objevovala ve vedlejších rolích venkovských dívek, z nichž vyniká zejména vzpurná a nezávislá Nastasja Solominová, dcera vesnického boháče (Sergej Šakurov), která odejde za nejistou budoucností se synem největšího chudáka (Vitalij Solomin) a zahyne za občanské války, ve společenské epopeji Sibiriáda (r. A. Končalovskij).
Napříště jí byly svěřovány role vášnivých a romantických žen silných duchem, věrných svým láskám i zásadám. Mezinárodní popularitu a cenu na MFF ve Valladolidu 1984 jí vynesla postava pouliční prodavačky pirožků Ljuby, v níž poznává jeden šťastně ženatý muž (Nikolaj Burljajev) svou někdejší lásku z válečné fronty a opět s ní navazuje citový vztah, v psychologickém milostném dramatu Válečná romance (r. P. Todorovskij).
Své pěvecké a taneční schopnosti plně uplatnila v titulní úloze temperamentní vychovatelky v TV adaptaci slavného muzikálu Na shledanou, Mary Poppinsová!. Zcela odlišný typ hrdinky vytvořila ve film. adaptaci klasické povídky Nikolaje Leskova Lady Macbeth z Mcenského újezdu (r. R. Balajan), kde ztělesnila nevěrnou manželku a vražedkyni Kateřinu Lvovnu Izmajlovovou.
Během natáčení TV historicko-životopisného eposu Petr Veliký, který se v mezinárodní koprodukci realizoval na území SSSR a v němž se N. A. představila jako Jevdokija, se seznámila s hlavním protagonistou tohoto výpravného projektu, slavným německým hercem a režisérem Maximilianem Schellem, za něhož se záhy provdala. Jejím prvním manželem byl hudební skladatel Maxim Dunajevskij.
Od roku 1983 je členkou moskevského Divadla na Tagance, kde debutovala v Gorkého dramatu Vassa Železnovová.