Neill Blomkamp se v osmnácti letech přestěhoval do Kanady, kde začal svou kariéru filmového a televizního tvůrce vizuálních efektů. Za své výjimečné výkony byl ve svých 21 letech nominován na cenu Emmy v kategorii Nejlepší vizuální efekty. Krátce...
Životopis
Neill Blomkamp se v osmnácti letech přestěhoval do Kanady, kde začal svou kariéru filmového a televizního tvůrce vizuálních efektů. Za své výjimečné výkony byl ve svých 21 letech nominován na cenu Emmy v kategorii Nejlepší vizuální efekty. Krátce poté se začal zajímat o režii, nejprve jako režisér videoklipů a poté se přesunul do světa reklamy. Blomkamp na sebe jako režisér velice rychle upozornil svým jedinečným talentem pro dokonalé provázání počítačově generovaných efektů s živými herci a schopností dodat svému dílu citové, humorné i atmosférické prvky.
Blomkamp, který byl záhy zodpovědný za milionové reklamní zakázky od firem jako Nike, Citroen, Gatorade, Panasonic a Namco, natočil také celou řadu velice úspěšných krátkých filmů, mimo jiné i snímek Tempbot, financovaný společností Wieden and Kennedy, kterému se podařilo na festivalu krátkých filmů No Spot Short Film Festival získat cenu za nejlepší snímek.
V roce 2004 byl Blomkamp jmenován do pětice nejzajímavějších režisérů na First Boards Awards, byl představen v Cannes v rámci Saatchi & Saatchi New Directors Showcase a zúčastnil se také Shark Awards. V roce 2005 získal cenu za výjimečné vizuální efekty za reklamu Citroen – Alive v rámci VES Awards v Kalifornii. Od té doby se objevil v magazínech Shots, Shoot, Campaign a Creativity a získal celkem tři ceny na londýnských cenách BTAA.
Blomkamp také natočil tři hrané reklamy na hru Halo pro společnost Microsoft.
Blomkamp, který byl záhy zodpovědný za milionové reklamní zakázky od firem jako Nike, Citroen, Gatorade, Panasonic a Namco, natočil také celou řadu velice úspěšných krátkých filmů, mimo jiné i snímek Tempbot, financovaný společností Wieden and Kennedy, kterému se podařilo na festivalu krátkých filmů No Spot Short Film Festival získat cenu za nejlepší snímek.
V roce 2004 byl Blomkamp jmenován do pětice nejzajímavějších režisérů na First Boards Awards, byl představen v Cannes v rámci Saatchi & Saatchi New Directors Showcase a zúčastnil se také Shark Awards. V roce 2005 získal cenu za výjimečné vizuální efekty za reklamu Citroen – Alive v rámci VES Awards v Kalifornii. Od té doby se objevil v magazínech Shots, Shoot, Campaign a Creativity a získal celkem tři ceny na londýnských cenách BTAA.
Blomkamp také natočil tři hrané reklamy na hru Halo pro společnost Microsoft.