Svoji závodnickou kariéru začal na motokárách v brzkém věku. Jeho velkým soupeřem byl v té době Ralf Schumacher, se kterým se pravidelně utkával na závodech (mimochodem Ralfův mechanik byl jeho starší bratr Michael). Když Nick Heidfeld s...

Životopis

Svoji závodnickou kariéru začal na motokárách v brzkém věku. Jeho velkým soupeřem byl v té době Ralf Schumacher, se kterým se pravidelně utkával na závodech (mimochodem Ralfův mechanik byl jeho starší bratr Michael). Když Nick Heidfeld s motokárami získal dostatečné zkušenosti odebral se do formule Ford, kde se hned ukázal jeho talent.

V letech 1994 a 1995 tu získal mistrovské tituli. Vzbudil tím zájem ve Formuli 3. Zde se také dostal pod křídla Mercedesu. A to mělo být pro jeho karieru klíčové. V roce 1997 získall v F3 titul a díky tomu se stal testovacím pilotem Mclarenu v F1. Na tým udělal velký dojem proto dostal místo v jeho "juniorce" ve formuli 3000. Zde v roce 1998 skončil druhý, hned za Juanem Pablem Montoyou.

V roce 2001 se konečně splnil Nickův sen a dostal angažma v F1 za tým Sauber. Pořád ale byl pod ochranými křídli Mclarenu, proto očekával, že po odchodu Miky Hakkinena dostane jeho místo. O to větší sklamání zažil, když si Mclaren místo něj vybral dalšího fina, a současně Nickova stájového kolegu Kimiho Raikkonena.

Nick Heidfeld vydržel u Sauberu ještě dva roky, v sezoně 2005 pak přešel k Williamsu a od 2006 působí v týmu BMW. Je to určitě jezdec dobrých kvalit, ale šanci ve špičkovém týmu asi už nedostane...